Poll om suspensoar.

Använder du suspensoar när du kör hoj ?

• Antal röstningar
    0

FearleZz

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki Gsxr 750 -96
Kanske inte helt fel o införskaffa sig. Har ju som dom flesta andra gledit lite för hårt fram mot tanken när det varit lite buligt o det är inte så himmla skönt direkt.

Tanken att ha suppe har aldrig slått mig tidigare faktiskt.

/Mvh FearleZz

Last edited:

-Andy-

Född i Skåne. Trivs kalas i Jönköping!
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Triumph Daytona 650
Jag har ingen ännu. Men efter att ha läst tråden om Selin mfl. tänker jag garanterat skaffa en. Jag har aldrig tänkt på att man kan skada de där ägodelarna. Har aldrig hört någon som pratat om det tidigare. Men jag har i och för sig inte haft kort & hoj så länge än. Raka vägen till Sportbutiken nu då! :)

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Tanken har slagit mig... öhh... eller jag har tänkt på det rättare sagt :tummenupp
Har ju faktiskt redan en... Skall jag ha tandskyddet också, när jag ändå är igång? :)

...Kan ju vara bra att ha om nån blir sné efter att man uuuiiiilat förbi nåt dagis i 300+ eller BRASSAT lite allmänt på skånegatan :3freak

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
lorkan skrev:
Någon nämnde i Selins olyckstråd att man kunde göra en poll om hur många som använder suspensoar när dom kör hoj. Så det gör det vi nu. Använder ni det, eller inte ?

Jag gör inte, men funderar på det ..

Samma här. Tänkte kolla runt lite i sportaffärer efter olika modeller. Skulle tro att jag föredrar en hård kopp... Ju mer jag tänker på det desto vettigare låter det. Vi har ju skydd här & där och överallt men ingenting i skrevet :kocko

Även om Sandstream:s "blir väldigt liten när det är kallt" så finns den ju där som måltavla ändå.

(Jag ställde samma fråga i den här tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=97472&page=2&pp=40 men inget svar. Iddes inte göra en poll. Bra initiativ :)

Last edited:

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Någon som vet om det funkar att sitta bekvämt med susp :va
Det gör inte ont ljumsken eller så? Någon som vill utvärdera och komma med ett utlåtande?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jugge_c skrev:
Någon som vet om det funkar att sitta bekvämt med susp :va
Det gör inte ont ljumsken eller så? Någon som vill utvärdera och komma med ett utlåtande?

Skaver ngt i början men man vänjer sig. Kopparna är inte så stora som man kan tro för de är byggda för att bära då man har benen ihop, dvs de är lagom stora när man sitter på bågen.

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Zee skrev:
Skaver ngt i början men man vänjer sig. Kopparna är inte så stora som man kan tro för de är byggda för att bära då man har benen ihop, dvs de är lagom stora när man sitter på bågen.
OK. Det blir till att inhandla en då.. Kanske kan få tjejen att bidra med en slant då hon har intresse i att "lillkillen" ska va hel också :rofl :rolleyes:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Har inte haft en tanke, men efter att ha läst olyckstråden så börjar man fundera.

Gäller bara att skiten får plats... (stället mitt sitter redan ganska tight)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
2004 gjorde jag en fet vurpa på RR bana, det blev en riktig tank (task) slapper och en dubbel mollbergare i bollhavet, hade inte susp och hela apparaten blev gul & blå, gjorde ont i flera veckor.

:gnissla

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Ärligt talat har jag inte ens tänkt tanken på att skydda kronjuvelerna, men det verkar ju inte vara någon dumm ide. Man har ju skydd överallt annars. Ni som prövat hur känns det, gör det ont i början eller så? Hur mkt töjs stället ut. Då kanske man inte behöver ha sina vindtäta skidåkar kallingar som jag blev tvungen att ha i höstas när det kröp neråt nollan :)

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
tuppjuck skrev:
Samma här. Tänkte kolla runt lite i sportaffärer efter olika modeller. Skulle tro att jag föredrar en hård kopp... Ju mer jag tänker på det desto vettigare låter det. Vi har ju skydd här & där och överallt men ingenting i skrevet :kocko

http://www.sbisport.se/

Har deras Budo-Nord Standard. Kostar 95 spänn och är enligt mig en bra investering. Klicka på Budo-Kampsport och sedan på Skydd.

Jag kan säga att den har nog räddat mig vid ett par hårda nerslag då jag har lyckats bibehålla kontrollen istället för att det svartnar för ögonen av smärta med ovissa följder.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
För mig blir det då garanterat sus nästa säsong :rolleyes:

Önskar inte ens min värsta fiende den paniken jag hade när jag insåg vad som hänt. Skulle kunna rada upp lite grejjer men det känns som om det vore lite att blotta sig själv :D Kan iaf säga att en av mina goldenboys hittades i ljumsken c.a 3 dagar efter smällen med hjälp av ultraljud :4skrika

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
röstade nej... men jag har inbyggt ;)

EDIT: vi har dom skydden på MMA träningen!! billigt men bra kvalité! dock så är ben och armskydden överflödiga på hojen... tillverkade för att tåla sparkar m.m. vet inte hur det är med en mcolycka...

Last edited:

hjelmfrillan

En otrolig blick för spelet
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
xt660r
lorkan skrev:
Någon nämnde i Selins olyckstråd att man kunde göra en poll om hur många som använder suspensoar när dom kör hoj. Så det gör det vi nu. Använder ni det, eller inte ?

Jag gör inte, men funderar på det ..

nej tanken har faktiskt aldrig slagit mig, fast i och för sig tanken har faktiskt slagit mig ett antal gången.....oooont :mad:

sandstream

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
http://www.sbisport.se/
Har deras Budo-Nord Standard. Kostar 95 spänn och är enligt mig en bra investering. Klicka på Budo-Kampsport och sedan på Skydd.
Jag tror jag beställer "Budo-Nord Olymp dam"

14403-000_s.jpg

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke