POLL: Tanka utan eller med hjälm?

Brukar du gå in och betala din bensin med eller utan hjälm på huvudet?

• Antal röstningar
    0

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
t-rex skrev:
Ni som har hjälmen på när ni går omkring, är ni rädda för att snubbla eller något?

Nee, men det är ju jobbigt att ta av den... Sen sliter det ju på inredningen i hjälmen om man ska ta av och på den hela tiden.

Jag kan inte ta av och på min intergralhjälm för mycket, för då får jag jätteont i öronen. Har fått broskbildning i öronen sen jag tog mitt A-kort, vill fan inte ha brottaröron så om jag inte MÅSTE ta av mig hjälmen så gör jag det inte.

andersson_81

När olyckan är framme är jag redan förbi
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
Blade
fattar inte allt gnällande om tröja utanpå stället. frågan gällde ju faktiskt om man tog av sig hjälmen när man gick in och betalade sin tankning...
för övrigt så är tröja utanpå stället jävligt ballt!! :tuttar

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
andersson_81 skrev:
fattar inte allt gnällande om tröja utanpå stället. frågan gällde ju faktiskt om man tog av sig hjälmen när man gick in och betalade sin tankning...
för övrigt så är tröja utanpå stället jävligt ballt!! :tuttar
Där tar du fel.

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
Jag tar nästan aldrig av mig hjälmen.

In
Betala
Ut

Så mkt meck för en grej som tar 1 minut...?
Nä, då får hellre tjejen i kassan vrida o vända på sig när hon ser mina "gudomliga ögon" av nyfikenhet, för min hjälm åker inte av

:hihi

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Tror det är bäst att man tar av sig hjälmen, förra veckan ringde en polis vårat kundcenter på jobbet och undrade var Cabergs Solo hjälmar säljs i Stockholms området efter som 2 rånare hadde använt dessa vid ett rån.

Så personalen i butiker och Bensin mackar har nog anledning att bli lite nervösa när det kommer in folk utan att ta av sig hjälmen, så visa dom lite respekt och ta av er hjälmen.

Det blir nog inte lätt att hitta rånarna via detta tipset efter som det är en populär hjälm, men jag antar att dom måste följa upp varje liten ledtråd.

Bifogat

• BGSolo_svart.jpg
    BGSolo_svart.jpg
    25.8 KB · Visningar: 45

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
Fattar inte riktigt hur ni gör när ni tankar. Först stannar man, sen tankar man, sen skickar man in tjejen som satt där bak att betala...

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Tar av hjälmen. Tycker det är en artighetsfråga. Sedan kan det ju vara så att flickan i kassan vill ha en puss. Då måste man ju ta av hjälmen i alla fall. Lika bra att ha tagit av den på en gång.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag hade en jävligt lång och slitig dag på jobbet igår... men jag tycker ändå att det är skumt med tröja *utanpå* stället. Sen är det inte riktigt så att jag ligger sömnlös på nätterna för det.

P@trik skrev:
Vad spelar det egentligen för roll vad andra har på sig för nått när dom är ute och kör? Ibland har jag tröja över, ibland inte.Vad du och andra har på sig bryr jag mig inte om.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag får testa nån gång. Otestat så antar jag att det är värdelöst i mer än duggregn och kasst i höga farter. Det måste ju fladdra nåt djävulskt i höga farter? Var bl.a. därför jag bytte från gtex till skinn.

2fast4hjo skrev:
Ska man behöva säga att man har tröjorna för att man tycker att det är snyggt också, det är liksom så självklart.

SH-tröjor är snygga :fakta

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
hjälmen ska va på med visiret nere! Då är det inget probbs att komma före fram till kassan, kärringarna flyttar sig självmant!

Alky

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Ingen just nu, men jag letar..
Jag jobbar på en mack (ca 6 km från Gotlandring om ni vill veta vart) och jag tycker det är ganska dålig stil när det kommer in ett gäng med hjälmarna på.

Jag frågade en kille som kom in på macken med hjälmen på, om han var rädd för att slå huvudet i något. Han svarade med en lite avvaktande blick och sade -Jaaa, på pump tre... :) Han hörde inte ett piss.

Sensmoralen är väl denna att det är jobbigt att vråla för att ni ska höra och man vet lika förbannat inte om ni hör för det går inte och se om ni reagerar... :)

/Tobbe

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Beror på

Tankar med kort för det mesta och då är det hjälm på.

I kassa hjälm av, förrutom lokala macken för dom känner ju till mig.

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Ok, jag erkänner att jag sällan tar av mig hjälmen när jag går in för att bara betala bensin och sen åka vidare. Den åker ju av om det är kaffe/korvpaus också... Då måste man ju få in kaffe/korv i käften...

Jag köper argumentet att det kanske hade varit hyffs mot den som jobbar i kassan. Men jag är för lat.

Ni som jobbar på bensinstationer, tvingar ni folk med burka och slöja ta av sig det med? Är inte det något som en rånare skulle kunna ha på sig?
Startar ni inte pumparna för folk med burka heller innan de visat ansiktet? Ni vet ju inte hur dom ser ut heller annars... :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det blev ett jfla liv när någon mackägare i Övik (tror jag det var) vägrade låta zigenare tanka om dom inte kom in och betalade först, tydligen hade dom blåstankat rätt ofta på samma mack, han hade fortfarande inte rätt att göra så.

Så finns det någon tjurskalle här som vill hårddra det här, så är det säkert diskriminering av MC åkare, jag tar hädanefter av mig hjälmen innan jag greppar handtaget, att jag alltid har gjort det innan jag har gått in i butiken är bara självklart.

Men är det så att någon motorcyklist med oläsbar miniskylt har blåstankat på macken, så har jag förståelse för dom mackanställdas agerande!

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
t-rex skrev:
Ni som har hjälmen på när ni går omkring, är ni rädda för att snubbla eller något?

Om man har rånarluva under öronproppar och skarf och man vill iväg å åka så brukar jag inte idas ta av mig hjälmen för att tanka på lokala macken!!
Men ska man mer än bara betala bensinen då kan det ju vara en idée!

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
pakopak skrev:
Fattar inte riktigt hur ni gör när ni tankar. Först stannar man, sen tankar man, sen skickar man in tjejen som satt där bak att betala...

Vänta nu lite........ Tjejen som satt där bak!?!?!?!? Åker du med "dövikt" på hojen? :kocko
Enda fördelen = det går lättare att hjula om man har har det! :banana :tuttar

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
arnoldsson skrev:
Vänta nu lite........ Tjejen som satt där bak!?!?!?!? Åker du med "dövikt" på hojen? :kocko
Enda fördelen = det går lättare att hjula om man har har det! :banana :tuttar

Dödvikt ???? du menar att normalt bara ligger still :hihi

:7peta Annars kallas det Lamelldödare!

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Tjejen ska fan köra egen hoj!
(Eller åtminstone ha aspirationer på att göra det!)

Dels slipper hon framstå som ett våp och slipper man ha XX kg ballast på hojen.
:fakta :smasha

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...