POLL: Tanka utan eller med hjälm?

Brukar du gå in och betala din bensin med eller utan hjälm på huvudet?

• Antal röstningar
    0

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
zx10r
ja oxå

Donnerwetter skrev:
Hjälmen ska av! Jobbar på en mack själv så... i helvete att jag startar pumparna när det står nån med elefantollonet på huvudet... Som tidigare sagts, rånrisk, smitningar dessutom är det hövligt att ta av sig krukan..

jobbar oxå på mack o du har helt rätt!!!!!! Fast jag har kommit på att jag ibland brukar glömma! Stress kallas det. :huvet

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
hjälmen åker av såfort jag kliver av hojen, av ren rutin..

(vissa) moppegrabbar springer (och kör) omkring med hjälmen sittandes uppe på huvudet, det skulle kännas ungefär så om jag gick in med hjälmen på.

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Tankar med hjälm, betalar med hjälmen på... Tankar ju med kort :pannkyss Annars åker den av när jag går in i butiken, hör ju inte vad dom säger med hjälm och öronproppar.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Okej, NU finns det en tråd som täcker alla ämnen här på sporthoj.
Det kan iofs vara så att det saknas en poll på vilken av fötterna du sätter på skor först, men den klarar vi oss kanske utan?

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
valmers skrev:
Tröja över skinnstället borde innebära livstids indragning av A-behörigheten, om man har någon.

Tröja utanpå stället är coolt och snyggt. Lättare att tvätta en tröja från smuts och flugor än att rengöra skinnstället. Om man har tokuiiiilat och fått snuthäng och snabbt vill byta look, bara att slita av tröjan och kasta. :tummenupp Inse fördelarna med en fräck tröja. :D

Mandus

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
R1-04
Vad menar ni med musik i öronen???

Nu tänkte jag vara så där jättetråkig och återgå till ämnet för denna tråd.....
Vad menar ni när ni säger att det är jobbigt att ta av sig hjälm och hörlurar? Har ni MUSIK på er när ni kör?? Skulle ALDRIG kunna köra med freestyle i öronen. Jag kör med öronproppar och jag är skiträdd att jag ska missa nån ambulans som kommer bakifrån nångång.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag undrar vilket som är mest "oj oj nu blir vi rånade.
När jag tankat hojen och e på väg in för o betalar och tar av hjälmen och då har en "rånarluva" på mig visst den tar jag också av men de sekunderna som kassören ser det....

Men jag betalar ""Alltid" men kort..

sandstream

Guest
Mandus skrev:
Nu tänkte jag vara så där jättetråkig och återgå till ämnet för denna tråd.....
Vad menar ni när ni säger att det är jobbigt att ta av sig hjälm och hörlurar? Har ni MUSIK på er när ni kör?? Skulle ALDRIG kunna köra med freestyle i öronen. Jag kör med öronproppar och jag är skiträdd att jag ska missa nån ambulans som kommer bakifrån nångång.
Svaret du kommer att få är troligtvis att du kör för sakta....

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
En undran är ju hur 25% är funtade som verkligen går in i en bensinmack med hjälmen kvar på skallen. Jag kan inte ens stå och tanka med hjälmen kvar på skallen utan att känna mig som ett jävla fån så den åker av så fort jag parkerar. Hjälmen har man för att skydda skallen när man ÅKER Tror nog skallen håller för att stå parkerad medans du tankar din kära hoj.

Sen att det upplevs som fientligt att ha hjälm på sig när man går in i en lokal borde nog de flesta inse oxå ganska så omgående. Eller ni kanske har på er skidluva när ni bara ska in på banken en sväng oxå?

/oXydex

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Men alltså, hur kan detta ens vara ett problem? Lever ni på 1800-talet eller är ni Amish eller Laestadianer? Vafan, det finns kort nuförtiden, små plastgrejor man petar in i en automat, man behöver inte komma med en skinnpung med riksdaler.

Jag förstår inte hur ni orkar gå in och betala varje gång ni ska tanka? Kanske har ni Paris-Dakar-moddat era hojar med 50-literstankar men personligen så måste jag tanka stup i kvarten och då är det absolut smidigaste att rulla fram till automaten, in med kort, tanka, åka. Utan att ett enda klädesplagg behöver tas av.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Oftast kör jag i deras automater så man slipper gå in/köa. Går jag in brukar jag ta av hjälmen för det är ju inte jätte trevligt för personalen som inte vet om dom skall bli rånade eller få betalt för 15 liter bensin :hihi

Dessutom har tex OK på några ställen iaf i Stockholm bild i ingången som förbjuder hjälm (se bifogad bild) och det fick jag nått påhopp för nån gång jag var inne och tankade med hjälmen på :3freak

Bifogat

• hjälm.jpg
    hjälm.jpg
    3.4 KB · Visningar: 160

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Klart som fan att man tar av sig hjälmen. Dels så ser man ju ut som ett ufo plus att risken för att bli tagen för rånare är stor.

:huvet

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
955i skrev:
Dessutom har tex OK på några ställen iaf i Stockholm bild i ingången som förbjuder hjälm (se bifogad bild) och det fick jag nått påhopp för nån gång jag var inne och tankade med hjälmen på :3freak

Det var precis en sådan skylt jag menade som sättes upp vid en mack i skövde efter att en anställd hade blivit rånad..

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
sgtpepper skrev:
Men alltså, hur kan detta ens vara ett problem? Lever ni på 1800-talet eller är ni Amish eller Laestadianer? Vafan, det finns kort nuförtiden, små plastgrejor man petar in i en automat, man behöver inte komma med en skinnpung med riksdaler.

Jag förstår inte hur ni orkar gå in och betala varje gång ni ska tanka? Kanske har ni Paris-Dakar-moddat era hojar med 50-literstankar men personligen så måste jag tanka stup i kvarten och då är det absolut smidigaste att rulla fram till automaten, in med kort, tanka, åka. Utan att ett enda klädesplagg behöver tas av.
:lol :lol :lol

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Klart man behåller hjälmen på. Det går ju åt extra tid att ta av sej hjälmen vilket drar ner snitthastigheten på sträckan!
(Nej, jag skämtar inte)

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Tankar jag med kortet öppnar jag bara hjälmen (har en öppningsbar).
Ska jag betala inne i macken så åker krukan av.....lite oartigt att ha den på tycker jag.
Samma sak gäller solbrillor och snack i mobil medans jag betalar.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ni som har hjälmen på när ni går omkring, är ni rädda för att snubbla eller något?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati