POLL: Tanka utan eller med hjälm?

Brukar du gå in och betala din bensin med eller utan hjälm på huvudet?

• Antal röstningar
    0

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Tjet skrev:
Lärde mig en liten läxa häromveckan. Kom in och skulle tanka, med hjälmen på, men någon bensin ur slangen kom det icke. Satte tillbaka och tog loss handtaget ett par gånger innan jag råkade se kassörskan vinka in mig. Tog då av mig hjälmen på vägen in och väl framme i kassan sa hon, "det där var bättre, nu ser jag vem du är, nu får du tanka :banana". Hade ingen aning om att de var tvungna att "godkänna" folk innan man tankade. Hon förklarade det med att de haft massa smitare, så det förstår man ju mycket väl att de vill ha lite säkerhet. Så nu åker helmuten av vid alla bemannade tankställen.

Innan tankade jag jämt där med både hjälm och musik på. Lämna fram pengar, vänta tills man får tillbaka växel, när kassörskan rört klart på munnen säger man "tackar".

Precis vad jag menar! Ser man att munnen sluta röra på sig efter 3-4s så går man, annar så skriker man VÄNTA och pausar musiken. Jag tar aldrig av mig hjälmen, det tar säkert 5min att få både glasögon och öronlurar att passa rätt utan att det klämmer, för att inte glömma luvan!

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
2fast4hjo skrev:
Det är :tummenupp att ha tröja utanpå stället när det regnar :yoparty

Då blir man ju ännu blötare.. :confused:

För att återgå till ämnet så var jag senast idag in till kiosken och köpte mig en Festis. med hjälm på huvudet. Orka ta av sig hjälmen när man bara ska handla nåt för en tia typ..

Mr Hyde

Guest
Hjälm på

Tycker oxå att det är för bökigt att plocka av & på luva, öronproppar och hjälm bara för att köpa 2 liter mjölk. Har aldrig tänkt på att nån skulle ta illa upp. Jag fäller åtminstone upp visiret :)

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Anton_Ljunghusen skrev:
Ökar inte risken att rulla om man trillar med tröja över stället :va

Studsar inte dyra glasfiberhjälmar mer mot asfalten än en enklare plasthjälm... :rolleyes:

Maja

Gillar kossor.
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Fajtör-kavva i delar. Igen.
Uff, vilken pseudotråd... Vem bryr sig?

Jag, tydligen. Jag läste iaf hela jävvla tråden. Pinsamt. :rolleyes:

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Jag tycker det hör till vanligt folkvett att ta av sig hjälmen i affärer, därför behåller jag den på.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Hahaha - jag är alltså inte ensam om att störa mig på "hojbroder". Jag klarar av Retta och Gixxer numer men hojbroder låter extremt fjantigt. Kanske funkar om man är med i HA, saknar jobb, är råkriminell, har 10 polare som blivit skjutna osv.

Och nej, ingen hjälm på pga att man inte vill skrämma kassörskan. Brukar inte gå omkring på stan med hjälmen på heller. Ser bara konstigt ut.

valmers skrev:
Vad är en knutte? Är det samma sak som en hojbroder, eller något annat lika otroligt töntigt?

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Alltid på om jag har mp3 spelaren med ... för jobbigt att stå och meka med lurarna.

Sen skiter jag i om dom har skyltar,kamerer mm, finns ingen lag på att du inte får lov att ha hjälm på bensin mackar ..... man kanske inte får ha solglasögon och lösskägg heller :rofl

artigt att ta av hjälmen , pytsan....ena sec ska man vara artig när man betalar nästa sekund när man kör ut i från macken läger man ju ändå fette burnisen så gummit sprutar helavägen in igenom dörren och träffar expediten...

jag är vad jag vill och gör som jag gör :7peta

ni andra kan ju rätta in er i ledet och följ overförmynderiet :rofl

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Varför då? Bättre med regnjacka. Tröjan och stället blir ju blött eller är det Gtex? Hör till dom som tycker att det är ett klart tveksamt mode med tröja utanpå stället. Ska man ha luva ovanpå hjälmen också så man ser ut som att man är med i Big Brother? :tomten

2fast4hjo skrev:
Det är :tummenupp att ha tröja utanpå stället när det regnar :yoparty

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Som arbetande på bensinmack så skulle det kännas mycket bättre om
vi alla tog av oss hjälmen innan vi tankar, om någon stannar med mc
utan att ta av sig hjälmen så förblir pumpen avstängd på den station jag
brukar jobba på. Alldeles för mycket smitiningar och hotsituationer för att
kunna tillåta hjälm på.

Så en önskan är: Ta av hjälmen o smila lite så blir det så mycket trevligare.

:tummenupp :)

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Nicke skrev:
Varför då? Bättre med regnjacka. Tröjan och stället blir ju blött eller är det Gtex?

Det skyddar faktiskt mer från regnet än vad man tror, sambon var skittveksam till detta men nu åker vi inte utan sen får det regna bäst det vill.

Ni andra får göra som ni vill. :)

*väntar med spänning på min andra sh-tröja*

sandstream

Guest
cleaner skrev:
Som arbetande på bensinmack så skulle det kännas mycket bättre om vi alla tog av oss hjälmen innan vi tankar, om någon stannar med mc utan att ta av sig hjälmen så förblir pumpen avstängd på den station jag
brukar jobba på. Alldeles för mycket smitiningar och hotsituationer för att
kunna tillåta hjälm på.
Så en önskan är: Ta av hjälmen o smila lite så blir det så mycket trevligare.
Efter att ha läst alla inlägg kommer jag nog att börja ta av mig hjälmen i fortsättningen.
Vill ju inte att personalen ska känna obehag iaf.

sandstream

Guest
2fast4hjo skrev:
Det skyddar faktiskt mer från regnet än vad man tror, sambon var skittveksam till detta men nu åker vi inte utan sen får det regna bäst det vill.
Min uppfattning också :tummenupp

De som gnäller mest på oss med tröjor glider väl själva runt med hel overall på campingen varje sommar :rofl

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att de som kan stå för att de tycker att de tycker att det är coolt med tröja eller huvtröja alt. har ett apfult ställ som måste täckas är värda ett fång blommor. :) Tycker jag har läst och hört många orsaker men att ha en sweatshirt som regnjacka...

2fast4hjo skrev:
Det skyddar faktiskt mer från regnet än vad man tror, sambon var skittveksam till detta men nu åker vi inte utan sen får det regna bäst det vill

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Seriöst? Duggregn i 10 minuter eller? Det är väl inte orsaken att man kör med tröja. Det är väl för att man tycker det ser snyggt ut alternativt dölja kulmagen (ska nog själv börja med tröja...)? Jag går inte på nån "mygg på stället"-historia heller.

sandstream skrev:
Min uppfattning också :tummenupp

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Klart man tar av krukan om man går in och betalar.

Tröja över stället som skyddar mot regn stavas regnjacka.
Jag körde omkring med tröja över stället då jag var med i hojklubb.
Men nu finner jag ingen anledning till att ha det mer.
Regnfaktor var det jag störde mig på när man hade tröja över.
En sweatshirt formligen suger i sig regn, skinnet blir inte blött på långa vägar så fort som en tröja.
Prova fetta in stället som man ska så ska ni få se på regntålighet :tummenupp
Men för all del, gör som ni vill.
Jag tillhör dom som inte tycker det fyller ngn vidare funktion, vi är ju alla olika.
Ngt som är skitbra om man tex blir hemma hos polaren för länge på vår eller höst så glider man in på närmaste mack ( eller snor av polaren ) köper sig en dagstidnig ( givetvis utan hjälm så dom slipper tro dom ska bli rånade ) sedan lägger man tidningen mellan skinnstället och kroppen.
Värsta bästa vindskyddet! Isolerar bra med så slipper man frysa på hemvägen.
OJ! det blev mkt SPÄM det, sorry :tungan
//Tobbe

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...