POLL: Tanka utan eller med hjälm?

Brukar du gå in och betala din bensin med eller utan hjälm på huvudet?

• Antal röstningar
    0

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
valmers skrev:
Hört talas om kort? Hjälmen på i butiker är lika töntigt som tröja över skinnstället.

Tröja över skinnstället är skitcoolt! :fakta

Jag tankar alltid i automat och då orkar man ju inte ta av sig hjälmen...

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
jag har blivit tillsagd 5 ggr redan i år. jag brukar inte ta av mig hjälmen nästan nånsin medans jag kör för det är världens meck å ta upp visiret, av med glasögonen och lägga dom på handskarna som ligger på instrumentpanelen som jag tog av mig för att överhuvud taget få tag i glasögonen, sen av med hjälmen lägga den i knät eller hålla den i ena handen eller nåt och försöka få på sig glasögonen igen. sen i med handskarna i hjälmen sen är jag klar att gå in å betala, sen är det samma sak åt andra hållet. =(

kom inte å säg "har du hört talas om linser" har inte råd, tycker inte det är bekvämt.

tar världens tid om man har kontanter. =( blä säger jag. BLÄÄÄ!

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
De få gånger jag är på en mack man kan betala i kassan så blir det nog med hjälm på, är bara där för att betala inte för att vara trevlig.

Men här i obyggden gäller kontanter i automaten eller kort.

Rocks

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
fzr 1000
Självklart hjälm av, Det har blivigt vanligt att folk rånar med hojhjälm, Om jag kan få en ensam kassörska att känna sig trygg genom att betala utan hjälm så är det klart jag tar av krukan

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Stoppsladd skrev:
Brukar ta av mej hjälmen. Har numera sett att det dykt upp skyltar som visar att dom vill att man ska ta av hjälmen innan man går in i butiken.
Glömde av mej på den lokala banken förra sommaren och hon som satt där höll på att skita knäck när man kliver in med stängt tonat visir :hihi

Hmm det är lite väl hög Nerdvarning! :hihi

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Her i italia har vi mackanstälda som tankar för oss, som vi hadde i scandinavia for 30 år siden. Jag stoppar vid pumpen, öppnar tanklokket, när det är fullt betalar jag till grabben som fylde.

Altså, jag sitter i sätet hela tiden.. :banana

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
De få gångerna jag betalar i kassan skulle jag aldrig få för mej att ha hjälmen på.

Min hjälm är så stor och ful att jag ibland även tar av mej den när jag tankar med kort :hihi

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Suzuki DRZ400S
Brukade ha hjälm på (försår sajk, använder glasögon själv.). Sen började jag inse hur det måste kännas för kassörerna. Nu betalar jag alltid utan hjälm på men kommer gå över mer till jet macker som tar visa istället och då ha hjälmen på.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Ser ingen anledning till att inte ta av sig hjälmen när man går in och ska betala,det är ju inte nån direkt stor process.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kiosken brevid mitt jobb blev rånad av två personer med hjälm, jag tar alltid av mig hjälmen när jag går in i affärer/bensinmackar.
Törs jag inte lämmna hjälmen ute, så hänger jag den på armen.

ÅAS så tar jag av mig hjälmen om jag bara ska snacka med någon också, för mig som inte har glasögon är det inget större besvär.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag tankar till 99% på automat.
De få gånger jag betalar inne på macken brukar jag ta av hjälmen. Ibland låter jag den sitta på eftersom crosshjälmen skaver nåt förbannat på ansiktet varje gång man drar på och av den, blir helt skinnflådd vid tinningarna.

/Emmi

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Lärde mig en liten läxa häromveckan. Kom in och skulle tanka, med hjälmen på, men någon bensin ur slangen kom det icke. Satte tillbaka och tog loss handtaget ett par gånger innan jag råkade se kassörskan vinka in mig. Tog då av mig hjälmen på vägen in och väl framme i kassan sa hon, "det där var bättre, nu ser jag vem du är, nu får du tanka :banana". Hade ingen aning om att de var tvungna att "godkänna" folk innan man tankade. Hon förklarade det med att de haft massa smitare, så det förstår man ju mycket väl att de vill ha lite säkerhet. Så nu åker helmuten av vid alla bemannade tankställen.

Innan tankade jag jämt där med både hjälm och musik på. Lämna fram pengar, vänta tills man får tillbaka växel, när kassörskan rört klart på munnen säger man "tackar".

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
Azzurro skrev:
Her i italia har vi mackanstälda som tankar för oss, som vi hadde i scandinavia for 30 år siden. Jag stoppar vid pumpen, öppnar tanklokket, när det är fullt betalar jag till grabben som fylde.

Altså, jag sitter i sätet hela tiden.. :banana

Molto bene :tummenupp
Trivs mkt bättre i Italien än i Sverige, ska ner i 3 veckor nu i juni/juli.
Flyttar antagligen dit en vacker dag.

/Max

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
De stänger av pumpen ifall jag inte tar av mig hjälmen, så jag tar av mig den, ja. :huvet

Mandus

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
R1-04
Nerfryst rånare med köldskador och snoret hängande???

I början av april förra året var det en sån där underbar dag ute med stålande sol och torra vägar. Jag och kompisen bestämde oss för att ta en tur till kompisen lantställe utanför Gävle. Allt gick toppen, skit kul körning. Så kom kvällen och mörkret och kylan. När vi kom till Uppsala så trodde jag att jag skulle DÖ av kyla. Stannade vid Statoil, slet av oss hjälmarna, snoret hängde ner till knäskålarna och handskarna gick inte att få av för dom satt fast i skinnet (kändes det som i alla fall!) Dom var jättetrevliga på Statoil och vi fick dricka så mycket kaffe vi ville och stanna tills vi tinnat upp. 30 minuter senare efter toalettbesök, kaffedrickande och allmänt peppande för att fixa resten av körningen till Stockholm så börjar vi klä på oss. Jag ville få allt riktigt tätt så jag knyter halsduken över munnen och tar på mig hjälmen. Då kommer stationsföreståndaren som har varit så trevlig och ger mig värsta utskällningen för att jag tagit på mig hjälmen inne i affären!!!! Så i fortsättningen tar jag av och på mig hjälmen vid pumpen vid alla tillfällen.

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Mackz skrev:
Molto bene :tummenupp
Trivs mkt bättre i Italien än i Sverige, ska ner i 3 veckor nu i juni/juli.
Flyttar antagligen dit en vacker dag.

/Max

Benissimo :tummenupp
jag flyttade hit för 3 år sen, aldrig ångrat, kommer aldrig till at flytta tilbaks.

Tycker du borde flytta asap!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
fazerfun skrev:
hmmm....så man är tönt med en tröja över stället?? :confused: :va Nåja, om en vit tröja över ett helsvart ställ är skillnaden mellan att hamna under ett lastbilssläp som svänger vänster eller att komma hem helskinnad till familjen, ja då tar jag töntstämpeln...

Ökar inte risken att rulla om man trillar med tröja över stället :va

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Jag brukar, i regel, automatiskt ta av mig vad jag har på huvudet när jag går in någonstans, tycker att det är trevligare.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Mandus skrev:
I början av april förra året var det en sån där underbar dag ute med stålande sol och torra vägar. Jag och kompisen bestämde oss för att ta en tur till kompisen lantställe utanför Gävle. Allt gick toppen, skit kul körning. Så kom kvällen och mörkret och kylan. När vi kom till Uppsala så trodde jag att jag skulle DÖ av kyla. Stannade vid Statoil, slet av oss hjälmarna, snoret hängde ner till knäskålarna och handskarna gick inte att få av för dom satt fast i skinnet (kändes det som i alla fall!) Dom var jättetrevliga på Statoil och vi fick dricka så mycket kaffe vi ville och stanna tills vi tinnat upp. 30 minuter senare efter toalettbesök, kaffedrickande och allmänt peppande för att fixa resten av körningen till Stockholm så börjar vi klä på oss. Jag ville få allt riktigt tätt så jag knyter halsduken över munnen och tar på mig hjälmen. Då kommer stationsföreståndaren som har varit så trevlig och ger mig värsta utskällningen för att jag tagit på mig hjälmen inne i affären!!!! Så i fortsättningen tar jag av och på mig hjälmen vid pumpen vid alla tillfällen.

Schizo!!!! :va

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...