ceasar
Vivi Ducati
valmers skrev:Hört talas om kort? Hjälmen på i butiker är lika töntigt som tröja över skinnstället.
Tröja över skinnstället är skitcoolt!
Jag tankar alltid i automat och då orkar man ju inte ta av sig hjälmen...
valmers skrev:Hört talas om kort? Hjälmen på i butiker är lika töntigt som tröja över skinnstället.
R400 skrev:Nej, allvarligt: Ibland när jag bara tankar vid automat får den sitta kvar, men skall man ha med andra människor att göra åker den av. Jämt. Tycker det är folkvett.
Stoppsladd skrev:Brukar ta av mej hjälmen. Har numera sett att det dykt upp skyltar som visar att dom vill att man ska ta av hjälmen innan man går in i butiken.
Glömde av mej på den lokala banken förra sommaren och hon som satt där höll på att skita knäck när man kliver in med stängt tonat visir
Azzurro skrev:Her i italia har vi mackanstälda som tankar för oss, som vi hadde i scandinavia for 30 år siden. Jag stoppar vid pumpen, öppnar tanklokket, när det är fullt betalar jag till grabben som fylde.
Altså, jag sitter i sätet hela tiden..
Mackz skrev:Molto bene
Trivs mkt bättre i Italien än i Sverige, ska ner i 3 veckor nu i juni/juli.
Flyttar antagligen dit en vacker dag.
/Max
fazerfun skrev:hmmm....så man är tönt med en tröja över stället?? Nåja, om en vit tröja över ett helsvart ställ är skillnaden mellan att hamna under ett lastbilssläp som svänger vänster eller att komma hem helskinnad till familjen, ja då tar jag töntstämpeln...
Mandus skrev:I början av april förra året var det en sån där underbar dag ute med stålande sol och torra vägar. Jag och kompisen bestämde oss för att ta en tur till kompisen lantställe utanför Gävle. Allt gick toppen, skit kul körning. Så kom kvällen och mörkret och kylan. När vi kom till Uppsala så trodde jag att jag skulle DÖ av kyla. Stannade vid Statoil, slet av oss hjälmarna, snoret hängde ner till knäskålarna och handskarna gick inte att få av för dom satt fast i skinnet (kändes det som i alla fall!) Dom var jättetrevliga på Statoil och vi fick dricka så mycket kaffe vi ville och stanna tills vi tinnat upp. 30 minuter senare efter toalettbesök, kaffedrickande och allmänt peppande för att fixa resten av körningen till Stockholm så börjar vi klä på oss. Jag ville få allt riktigt tätt så jag knyter halsduken över munnen och tar på mig hjälmen. Då kommer stationsföreståndaren som har varit så trevlig och ger mig värsta utskällningen för att jag tagit på mig hjälmen inne i affären!!!! Så i fortsättningen tar jag av och på mig hjälmen vid pumpen vid alla tillfällen.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|