POLL: Tanka utan eller med hjälm?

Brukar du gå in och betala din bensin med eller utan hjälm på huvudet?

• Antal röstningar
    0

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
sandstream skrev:

Jag brukar alltid behålla den på och i dag på OK i Lapplands-Väsby så frågade jag om de kunde bjussa på 50 öre (hade inga mynt).
- "Visst, om du tar av dig hjälmen nästa gång!"

Tror de att jag ska råna stället eller vad? :tungan

JA, det är exakt vad de tror. I sthlm's regionen har de börjat sätta upp skyltar på dörrarna där det står hjälmförbud....

sandstream

Guest
Arne_Duck skrev:
JA, det är exakt vad de tror. I sthlm's regionen har de börjat sätta upp skyltar på dörrarna där det står hjälmförbud....
Jag bor på den snälla sidan av stan (den norra) och har inte sett några skyltar men jag får väl putsa visiret nästa gång :hihi

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
sandstream skrev:

Jag brukar alltid behålla den på och i dag på OK i Lapplands-Väsby så frågade jag om de kunde bjussa på 50 öre (hade inga mynt).
- "Visst, om du tar av dig hjälmen nästa gång!"

Tror de att jag ska råna stället eller vad? :tungan

Fråga istället någon som blivit rånad av en hjälmburen rånare så får du nog ett svar!!!!!!Eller använd fantasin!!!!!!!!!!!!!

bergeistra

Fly fishing freak
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
ZX10:a Gammal buse.....
Hjämen förblir på, med tanke på att tankning alltid sker via kontoautomat

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
Jag som är så snygg tar alltid av mig hjälmen för att posa lite medans jag tankar :3freak

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tycker svaret är självklart. Går jag in i butiken och ska betala, vilket jag för det mesta slipper eftersom jag tankar med kort, tar jag givetvis av mig hjälmen.

Säkerligen enbart raketforskare och annat löst folk som knallar in överallt med hjälm på.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
valmers skrev:
Hört talas om kort? Hjälmen på i butiker är lika töntigt som tröja över skinnstället.
Eller som kalsonger utanpå byxorna som stålmannen. Eller ännu värra, som kjol utanpå byxor.

silence

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2005
Hoj
Honda cbr 1000rr -04
Min hjälm brukar sitta på.

Men det vore nog trevligare för personalen om man kanske tog av sig
krukan :tummenupp

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
Johan skrev:
Kass respekt att kliva in i butik med hjälm på. Vafan ska dom tro därinne.

Att du har en feitsh för läder, kommer med VISA-kortet i högsta hugg för att du vill snitta lite hals, och hjälmen på för att du är rädd att få däng? Kom igen... det må finnas mycket korkat folk, men om biträdet ser dig glida in på hojj, tanka din hojj, knäppa upp jackan/fickor för att komma åt plånbok, ta av dig hansdkarna för att slå koden, osv osv... så tror jag faktiskt inte att hon misstänker dig för att vara rånare... Testa isf. att helgardera dig med ett dubbel-dajm eller något annat osuspekt. Dessutom brukar inte rånare stå i kö för att få råna sin mack? :D

Jag tankar och betalar i hjälm när jag helt enkelt har för mycket i händerna och tycker det är omständigt att dra av mig hjälmen... bekvämlighetsfråga helt enkelt. Lämnar inte hjälm hanskar och nycklar i hojjen när jag tankar mitt i Stan... folk har blivit av med sina prylar för mindre! Så det har inte med respekt att göra, det är inte så att man inte hälsar, säger tack, eller hejdå bara för man har ett skydd på huvvet! Vad blir nästa? Nackskott på folk med burka?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
poke skrev:
Fråga istället någon som blivit rånad av en hjälmburen rånare så får du nog ett svar!!!!!!Eller använd fantasin!!!!!!!!!!!!!

Känner en som har blivit det...mc-förare får inte gå in i den aktuella butiken utan att ta av sig hjälmen nu.

Lika fel som "lumpenkillar- och tjejer" går in i butiker med sitt vapen.. :jisses

sandstream

Guest
yoohan skrev:
Att du har en feitsh för läder, kommer med VISA-kortet i högsta hugg för att du vill snitta lite hals, och hjälmen på för att du är rädd att få däng? Kom igen... det må finnas mycket korkat folk, men om biträdet ser dig glida in på hojj, tanka din hojj, knäppa upp jackan/fickor för att komma åt plånbok, ta av dig hansdkarna för att slå koden, osv osv... så tror jag faktiskt inte att hon misstänker dig för att vara rånare... Testa isf. att helgardera dig med ett dubbel-dajm eller något annat osuspekt. Dessutom brukar inte rånare stå i kö för att få råna sin mack? :D

Jag tankar och betalar i hjälm när jag helt enkelt har för mycket i händerna och tycker det är omständigt att dra av mig hjälmen... bekvämlighetsfråga helt enkelt. Lämnar inte hjälm hanskar och nycklar i hojjen när jag tankar mitt i Stan... folk har blivit av med sina prylar för mindre! Så det har inte med respekt att göra, det är inte så att man inte hälsar, säger tack, eller hejdå bara för man har ett skydd på huvvet! Vad blir nästa? Nackskott på folk med burka?
Skönt att vi är 2 iaf :tummenupp

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Såg en kille gå runt med moppehjälm i 10 min inne på JC och prova kläder en gång. Vilken mupp

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
valmers skrev:
Hört talas om kort? Hjälmen på i butiker är lika töntigt som tröja över skinnstället.

hmmm....så man är tönt med en tröja över stället?? :confused: :va Nåja, om en vit tröja över ett helsvart ställ är skillnaden mellan att hamna under ett lastbilssläp som svänger vänster eller att komma hem helskinnad till familjen, ja då tar jag töntstämpeln...

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...