POLL: Tanka utan eller med hjälm?

Brukar du gå in och betala din bensin med eller utan hjälm på huvudet?

• Antal röstningar
    0

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Tar alltid av hjälmen eftersom ett antal bensinstationer här i ksd har blivit rånade av folk med mchjälm. Vill inte tas för någon annan eller väcka upp tråkiga minnen.

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Beror lite på hur bråttom man har.

Hemma på tapparna där dom vet vem man är springer jag oftast bara in och betalar.

Men på andra orter åker den av då personal har påpekat att jag ser otrevlig och hotfull ut med hjämen på??

/M

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
Turbo Gixxer
Tar av mig den så fort jag stannat för att tanka, å brukar dra på mig kepsen :) eller fixa frillan i bakspegeln lite snabbt innan man går in å limmat/betalar på den tajta fjortisen i kassan :tungan

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Om jag betalar vid pumpen brukar jag 50% av gångerna ta av mig hjälmen.

Går jag in och betalar brukar jag ta av mig hjälmen, har haft den på ett par gånger aldrig blivit tillsagd.

Vad händer om man vägrar att ta av sig hjälmen då, finns väl ingen lag som säger att man inte får ha hjälm på sig :va

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
På macken i pyttebyn där jag bor behåller jag den oftast på, all personal där känner mig (och känner igen mitt ställ på en kilometer). På andra mackar tar jag av mig hjälmen, pga rån-aspekten. Vanlig j-a respekt för andra människors känslor, inte mer komplicerat än så.

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag
gamle skrev:
vägra använda kort : använd bara kontanter :tummenupp

Håller helt med dig... Cash Is King
Är det förresten bara jag som tycker att det är så jävla varmt i hjälmen så att det är skönt att få ta av den när man tankar??
Rock On / Per

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Va?! Hjälm ska man ha det? Trode det var tufft att åka utan precis som vissa åker utan ställ :rolleyes: :rolleyes:

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Pelle81 skrev:
Är det förresten bara jag som tycker att det är så jävla varmt i hjälmen så att det är skönt att få ta av den när man tankar??
Rock On / Per
För mig tar det ett par minuter att tanka bara.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Pelle81 skrev:
Rock On / Per
Bakåtsträvare.. :tungan

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
sandstream skrev:
Brukar du gå in och betala din bensin med eller utan hjälm på huvudet?

Jag brukar alltid behålla den på och i dag på OK i Lapplands-Väsby så frågade jag om de kunde bjussa på 50 öre (hade inga mynt).
- "Visst, om du tar av dig hjälmen nästa gång!"

Tror de att jag ska råna stället eller vad? :tungan

Tankar nästan alltid med hjälmen på!!

JB

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
tja, sen dom där små skyltarna kom upp har man väl börjat ta av hjälmen... fast å andra sidan så spelar det väl inte så stor roll om man har rånarluva innanför?

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Varför går ni in i macken för att betala? Jag ser varje tankstopp som ett depåstopp så jag kör med kort. In vid automaten, upp med tanklocket, in med kort+kod, tanka, klart! Under denna process sitter jag naturligtvis kvar på hojen, varken handskar, hjälm eller arsle lämnar sin ursprungsposition.

Ett tankstopp som tar längre tid än 3 minuter är ett misslyckande :).

Edit / Men måste jag in i butiken för att handla något annat så tar jag naturligtvis av mig hjälmen.

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Det beror på hur mycket adrenalinpump man har... Ibland skakar händerna för mycket för att kunna pilla upp den jävla dubbelöglan... :hihi :hihi :hihi Man kan ju ha bråttom ifrån macken fastän man inte har rånat den..

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
sajk skrev:
och lägga dom på handskarna som ligger på instrumentpanelen som jag tog av mig för att överhuvud taget få tag i glasögonen,

Och vi har en vinnare i VM i syftningsfel! ;)

Tar annars inte av krukan de få gånger jag inte tankar automat, just p g a att det är ett jäkla mäck med glasögonen.

Jag skall tänka på det i fortsättningen att ta av den om det är rånarläge i övrigt (kassörskan/kassören är ensam i butiken, sen kväll o s v). Det och att knata in med pengar i högsta hugg - det förtar nog rånareffekten rätt så märkbart att redan ha hundralappar klara för överlämnande åt det hållet. :)

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
CBR 1000 RR
I Norge har jag för mig att det nästan är lag stadgat att hjälmen skall av på bensin stationerna.
Vissa blir iallafall Skitsnea om man går in med hjälmen.

Men i strömstad tankar jag, och betalar alltid med hjälmen på =), litet ställe, alla vet vem man e =/

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
valmers skrev:
Hört talas om kort? Hjälmen på i butiker är lika töntigt som tröja över skinnstället.

Din kommentar är dock ännu töntigare! Vad är det för fel med att ha en tröja utan på skinnstället?? Slår vad om att du har keps när du kör bil.

JB

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...