Don Quixote
Nordic BoTT 2010
Chrille skrev:Att jobba ute i Europa på kontrakt ger goda möjligheter ibland, men det är naturligtvis inte självklart att tjäna stora pengar jämt och hade det varit enkelt hade vi alla gjort det, hela tiden.
Men det är inte så konstigt att det måste vara mysko.
Jepp, det handlar lite om att ha flyt och träffa rätt folk, men framför allt att alltid vara beredd på att flytta och ta lite risker. Jag hade aldrig längre än 3 månaders kontrakt som blev förlängda med ett par veckor kvar till slutdatum. Jobbet i tyskland fick jag med 1.5 veckas varsel och då bodde jag med tjej i Dublin på Irland. Bara att packa väskorna och flytta.
Jag tyckte dom här åren var riktigt festliga men man var ju tvungen att leva som en luffare.
Flera kompisar hemma gnällde på att man hade det så jäkla bra. En av dom polarna fixade jag ett jobb i mitt team samt lägenhet så det var bara för honom att åka ner och tjäna storkovan. Men då lät det plötsligt "nah, men jag har just köpt bil och ska få lite löneförhöjning och träffat en tjej och man vet ju inte om det bara är tre månader och blablabla..." Helt ok att tycka så men då får man ju lov att gå här hemma och knega också
Last edited: