Poll - Vilket mobilmärke är bäst?

Vilket mobilmärke är bäst?

• Antal röstningar
    0

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Häromdagen när jag tvättade bilen , telefonen ringer ju såklart då.... va gör man ?? jo, klämmer fast den mellan örat o axeln och pratar vidare medans svampen far över bilen.

*plums* så åker den ner i hinken... *jävlar* famlar runt i botten på hinken för att hitta den igen. Får tag i mobilen o drar upp den, det bara rinner vatten ur den... men tro på fan, den jag pratar med hör jag fortfarande , om än något sluddrande... så det blev till att säga - ja ringer dig sen...
blev så trött att telefonen blev liggande så ... tog inte ens av batteriet. efter 20 min tänkte jag att jag skulle se hur det hade gått med den. Telefonen är en Nokia 3310 , ni vet en sån gammal sur en... men har alltid funkat bra !! Nåja.. av med batteriet, skalen osv... och lägger den i torkskåpet en halvtimme på full brasa... när halvtimmen har gått så kör jag igenom den med tryckluft i alla hål o vinklar jag kan se. smäller ihop batteriet o skalen. o tro på fan !!! den funkar .... en månad sen o den går ännu, syns inte på den att den har vart druknad = Det kallar jag livräddning :D

Så.. med andra ord ! En sån telefon kan man inte byta... säger bara det. Nokia det är grejjer det :banana

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
Finnar ska göra 'nivar o koskenkorva! :fakta
Eller möjligen däck o bastuagg. men absolut inte högteknologi!

Nokia säljer enbart på design o fjortisfunktioner.

Har haft tre Ericsson:
388: funkade problemfritt, tills displayen blev spräckt. (Handhavande fel :rodnar )
868: krånglade lite men fick det lagat på garantin.
T66: Tillverkad i Finland, en månad efter garantin gått ut tappar den mottagningen sporadiskt. Måste använda min gamla 868 tills jag får råd att köpa en ny.

Det blir en Siemens!
Bl a för att motorola är så jävla fula!

(Sambon vann en P800 på en nättävling för ett halvår sedan, den har redan börjat krångla...)

Last edited:

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Syrrans Ericsson 688 blev överkört av en lastbil på lastbilscentralen. Det vara bara att sätta ditt batteriet och starta telefon :tummenupp
det kalar jag kvalité :fakt

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Cujo skrev:

Har haft tre Ericsson:
388: funkade problemfritt, tills displayen blev spräckt. (Handhavande fel :rodnar )
868: krånglade lite men fick det lagat på garantin.
T66: Tillverkad i Finland, en månad efter garantin gått ut tappar den mottagningen sporadiskt. Måste använda min gamla 868 tills jag får råd att köpa en ny.

Det blir en Siemens!
Bl a för att motorola är så jävla fula!

(Sambon vann en P800 på en nättävling för ett halvår sedan, den har redan börjat krångla...)

Så du har alltså inte haft en Nokia själv? :confused:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Moderny junk!

Gustav1 skrev:
Vad fan gör ni med mobilerna? Det är inga "dynapac".
Läs vad som står i boken om skötsel och underhåll. :fakta

Vad 17, jag har en Ericsson SH888, ingen färg,ingen grafik men det är den enda mobilen man kan köra över med bilen, borsta av och sen ringa med...:Bugar
Reparation? vad är det?

J0han

Guest
Ericsson R310s ! ni vet ericsson stötsäkra rackare ! höll för vad som helst! överkörd med bil/traktor ..kunde bada med den i en halvtimma ! ångrar som fan att jag bytte den mot min jäla skit siemens :3freak

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Gissa vad jag röstade på..... :rolleyes:

Köpte jag en så blev det endera en 6610 eller en 3100.
3100 är mycket liten å nätt, med det mesta man behöver. 6610 snygg å stilren.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cujo skrev:

Tänk så många lättlurade människor det finns, eller hur? :rolleyes:
Kan ju inte va för att dom e bra, tydligen. :kocko

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jag har just nu en Ericsson T610, tycker den funkar kanon, är snygg, trevlig att hålla i och schysst ljud.
Jag har bara haft ericsson 318, 868, T29s och nu T610.
Jag har inte någon gång stött på probs med lurarna som varit deras fel, jag har dränkt ngn mobil och ngn har jag lyckats tappa i backen, bara för att plocka ihop igen och ringa vidare.
Så jag är helnöjd med mina mobiler.
På jobbet har jag haft en gammal siemens en vattentät ericsson(minns inte vad den heter) och nu en siemens ME45.
Båda mobilerna jag har just nu kan jag rekomendera starkt, siemens är enkel lättanvänd och bra, medans 610 är elegant, rolig och bra.
//Tobbe

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
Gustav1 skrev:
Så du har alltså inte haft en Nokia själv? :confused:

Jag har inte ÄGT en Nokia, men tyvärr har det hänt att jag tvingats använda dem.(jobbtelefon osv.)

Fattar inte vad det är för en desorienterad dyslektiker som konstruerar Nokia menysystem. En Ericsson är nästan telepatisk vid en jämnförelse!

Lokke skrev:
Tänk så många lättlurade människor det finns, eller hur?
Kan ju inte va för att dom e bra, tydligen.

Bra??? Var då någonstans?

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cujo skrev:
Jag har inte ÄGT en Nokia, men tyvärr har det hänt att jag tvingats använda dem.(jobbtelefon osv.)

Fattar inte vad det är för en desorienterad dyslektiker som konstruerar Nokia menysystem. En Ericsson är nästan telepatisk vid en jämnförelse!

Bra??? Var då någonstans?

Framföra allt så är det meny-systemet som är logiskt, till skillnad från bl a Ericsson.... Vad är det som är dålig med den?

I ärlighetens namn måste jag säga att jag har inte haft nån Sony Ericsson, eller ens känner någon som har en Sony Ericsson! KÄnner bl a några som haft Siemens, men som bytt till Nokia så småningom.

Konstigt att Ericsson telefonerna mer och mer har börjat se ut som Nokia telefonerna.....format, knappsättning...bara lite klumppigare, lite mera Volvo 740 stuk, typ........ :arsele

Last edited:

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Nu ska vi se...

Mitt val blir Nokia.

Har haft följande:

Philips Spark: Första mobilen. Fungerar än idag. Inga problem.

Ericsson T10: Värsta skiten.. La av när den kände för det, och displayen pajade två gånger.

Nokia 6150: Köpt begagnad med spricka vid antenninfästningen. Höll utan problem i ett o ett halvt år. (Sen spräckte brorsan bakpanelen runt antennen...)

Nokia 3310: Fungerat utan problem(Utom när brorsan repade sönder skalet på dom två veckor jag var utomlands. Hur lyckas man?..). Har blivit morsans mobil nu.

Ericsson T68: Lånad mobil. Höll dom två veckorna jag hade den, men mjukvaran pajade en dryg månad senare.

Nokia 3510i: Nuvarande. Fungerar utan problem. Har åkt i marken utan att få en repa ens. Är skitnöjd med den.

Last edited:

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Ingen som vill köpa en 7250? hör av er på PM

Har även en P800 till salu (står högre upp).

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Öh? Har ingen hört om undersökningen som gjorts? :confused:

Iaf:

Inom ett år efter en ny telefon har sålts kommer:

- 35-40% av Sony Ericsson tillbaka för garantireperation :skrämd

- 15-20% av Nokia :yoparty

- men UNDER 1% av Siemens! :tummenupp

Go Siemens! Klart bäst i test av egna erfarenheter oxå... :banana

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
Lokke skrev:
Framföra allt så är det meny-systemet som är logiskt, till skillnad från bl a Ericsson.... Vad är det som är dålig med den?

Konstigt att Ericsson telefonerna mer och mer har börjat se ut som Nokia telefonerna.....format, knappsättning...bara lite klumppigare, lite mera Volvo 740 stuk, typ........ :arsele

Det enda som Nokia har varit bättre på är stand-by-tiden. Tyvärr så har inte Ericsson insett förrän på senare år hur viktigt den är...

Ericsson: Bara att trycka JA eller NEJ. Vem som helst kan det utan instruktionsbok. :)

Nokia: Jävla telefonfen försöker gissa vad du vill hela tiden, men likt Office-paketets "stjälp"-funktioner, så gissar den oftast fel... :kulspruta

Visst har Ericsson försökt efterapa Nokias design, den säljer bevisligen telefoner!
Även om jag personligen ofta tycker det är fjortis-varning på den! En snygg telefon är diskret.

Om man istället tittar på vad Nokia snott från Ericsson: T ex JA och NEJ knappar. Det är väl bara ett eller två år sedan som Nokia kom med automatiskt knapplås. Det har Ericsson haft sedan hedenhös. (Redan den gamla ärevördiga 337 hade det, dvs ca 12 år sedan!) Har du blivit bortskämd med aut-knapplås så är det ett helvete att vara utan.

Tyvärr så från 600-serien har inte Ericsson haft lika hög kvalite,som användarvänlighet, så nästa telefon blir en Siemens.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gix skrev:
Öh? Har ingen hört om undersökningen som gjorts? :confused:

Iaf:

Inom ett år efter en ny telefon har sålts kommer:

- 35-40% av Sony Ericsson tillbaka för garantireperation :skrämd

- 15-20% av Nokia :yoparty

- men UNDER 1% av Siemens! :tummenupp

Go Siemens! Klart bäst i test av egna erfarenheter oxå... :banana

Kanske för att det är under 1% som KÖPER Siemens...höhöhö :arsele :hihi

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...