Krippa
Ny medlem
Jag skulle behöva lite hjälp av nån kunnig som kan förklara hur man ska bära sig åt för att inte få såna här reklamsidor som bara poppar upp på skrivbordet i tid och otid! Tack
MrDaytona skrev:Jag skulle behöva lite hjälp av nån kunnig som kan förklara hur man ska bära sig åt för att inte få såna här reklamsidor som bara poppar upp på skrivbordet i tid och otid! Tack
soppatorsken skrev:Varför vill du ta bort dom? De brukar ju leda till porr om man bara klickar på de rätta.
Annars finns Ad-aware på download.com oxå.
frankof skrev:Adaware, win update, antivirus. uppdatera/instalera/kör.
Kolla även tjänsten "messenger" (stäng av den)
Hittade ett gamalt svar: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=836119&postcount=2
Kan du ta en skärmdump på popupen nästa gång?MrDaytona skrev:Jag har adaware men de går inte att sätta på adwatch...de e nån gratisversion, har antivirus, updateat WIN o stängt av messenger. Så vi får se om de funkar. Jag blir utkastad på skrivbordet minst 2 gånger per gång jag lirar CS också...men när datan jobbat klart o skickat ut mig på skrivbordet så händer inge mer , dvs inga reklamsidor eller nåt annat som syns, så jag har ingen anning om va de beror på....några förslag?
frankof skrev:Kan du ta en skärmdump på popupen nästa gång?
Lite info om OS, webläsare och andra program som kan tänkas vara "ansvariga" skulle också underlätta.
Skalman skrev:Glöm inte döda tjänsten MESSENGER i "tjänster". Den gör så att man kan skicka popup över nätverk, som kan vara bra lokalt. Dessvärre har många annonsörer kommit på att det går att skicka riktade popuper över internet med denna sugtjänsten också - bara genom att skicka till din IP.
Formatera är en kass sistalösning när inget annat fungerar, "kastad till skrivbordet", du menar att spelet krashar till desktop? eller minimeras det bara och ligger kvar i bakgrunden?MrDaytona skrev:...men inte de andra som jag beskrev en bit upp. Men de e kanske dags att formatera om hela burken o börja om från början.
frankof skrev:Formatera är en kass sistalösning när inget annat fungerar, "kastad till skrivbordet", du menar att spelet krashar till desktop? eller minimeras det bara och ligger kvar i bakgrunden?
Någon brandvägg?
Win update körd nyligen?
Grafikdrivrutiner?
Uppdaterad adaware?
Uppdaterad antivirus?
Uppdaterad spelet?
Jodå, burken blir som "ny", men ofta är det lite väl drastiskt att blåsa burken för att bli av med en app. som beter sig konstigt, lite som att amputera armen för en flisa i fingretMrDaytona skrev:ps. Varför e inte formatering nån bra lösning....förutom att de blir jobbigt att installera om allt. Blir inte datan som ny när man tömt den på allt? Jag menar, den har ju blivit segare med tiden, kommer man inte tillbaks till den fart den en gång i tiden va? ds.
frankof skrev:Jodå, burken blir som "ny", men ofta är det lite väl drastiskt att blåsa burken för att bli av med en app. som beter sig konstigt, lite som att amputera armen för en flisa i fingret
Kollat i autostart? om du har något konstigt där(start>kör> msconfig), det är ju tydligt att du har något konstigt på burken.
Testat "hijack this"? http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html
p.s. vad har du för grafikkort?
För att börja i en endan; nvidia har en popupblocker(för IE) innebygd i sina forceware-drivisar(till ditt kort) http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_61.76.htmlMrDaytona skrev:Jag har ett Geforce4 MX 440.
Jahapp....laddade ner "hijack this" o körde den...då kom de upp typ 40 olika långa koder o namn som man kunde kryssa för om man vill ta bort eller inte, men jag har ju ingen anning om vad som kan tas bort o inte....börjar jag kryssa i prylar så kraschar väl hela burken!
O när jag skriver "msconfig" i kör så står de "går inte att hitta filen msconfig bla bla bla" ska de va nåt tecken i ordet nånstans? Jag som trodde jag hade lite koll på de här me data iaf.
MrDaytona skrev:Jahapp....laddade ner "hijack this" o körde den...då kom de upp typ 40 olika långa koder o namn som man kunde kryssa för om man vill ta bort eller inte, men jag har ju ingen anning om vad som kan tas bort o inte....börjar jag kryssa i prylar så kraschar väl hela burken!
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |