Porrstjärnan Sasha Grey hos Tyra Banks (talkshow)

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
kan inte annat än hålla med... feta människor är äckliga!
Jag vet inte om du var ironisk, men i alla fall:

Jag tycker inte att feta människor är äckliga. Jag har bara problem med mentaliteten och att de kvinnliga soffpotatisarna måste gnälla så fort en vältränad kvinnokropp visas på reklamaffischerna.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag vet inte om du var ironisk, men i alla fall:

Jag tycker inte att feta människor är äckliga. Jag har bara problem med mentaliteten och att de kvinnliga soffpotatisarna måste gnälla så fort en vältränad kvinnokropp visas på reklamaffischerna.

håller med om, även det...

sandstream

Guest
Om folk vill se BDSM, analsex eller bögsex, vem är du att säga att det är fel och onormalt?
Det har jag inte sagt men du vill uppenbarligen inte förstå så vi lämnar det där.
Du verkar tro att alla porrstjärnor är dittvingade och att de alla är offer. Det finns säkert sådana också men knappast producerat av de stora bolagen. Jag skulle gissa att porrbranchen är väldigt noggrant kontrollerad.
Noggrant kontrollerad, hur menar du då? Att de precis som på stora vanliga företag har utvecklingsmöten där de lägger upp en plan på hur Sasha ska få in 3 dolmar i krysset tills nästa möte?

Måste ha varit kommunismen som gjorde alla öststatstjejer så kåta, när "murarna föll" drog de till väst direkt för att göra p-rullar, det roligaste jobbet i världen... :rolleyes:
"Nästan alla"? Hur mycket porr konsumerar du om man får fråga? Tillräckligt mycket för att kunna göra en sån svepande generalisering?
Kan inte ge någon exakt siffra men lite porr blir det varje vecka, det är "nackdelen" med Canal Digital :D

Ett annat (ej porrelaterat) exempel på detta är reklamaffischer med snygga kvinnor. Då och då uppstår diskussioner i media om att "så ser inte kvinnor ut!". Vad då "så ser inte kvinnor ut"? Mycket handlar om hur man tar hand om sin kropp. Jag har sett kvinnor i verkligheten som har lika fin kropp som kvinnorna på affischerna. Det är bara att gå ut på stan en fin sommarkväll.
Men jisses, tror du fullt allvar att de flesta bilder i annonserna är oretuscherade?
Finns hur mycket som helst på nätet som visar hur originalbilden såg ut och hur den blev efter en liten stund i Photoshop. Det går så snabbt och är så enkelt att det används av alla när en kropp ska sälja något, en produkt, en tidning, en film etc.

Svenska tjejer är fina men ställ dem i en fotostudio med bra ljus och bra kamerautrustning så kommer skavankerna fram.

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Noggrant kontrollerad, hur menar du då? Att de precis som på stora vanliga företag har utvecklingsmöten där de lägger upp en plan på hur Sasha ska få in 3 dolmar i krysset tills nästa möte?

Måste ha varit kommunismen som gjorde alla öststatstjejer så kåta, när "murarna föll" drog de till väst direkt för att göra p-rullar, det roligaste jobbet i världen... :rolleyes:

Kontrollerad så att ingen blir tvingad till något de inte vill göra.

Om Sasha och en massa andra "öststatsbrudar" tycker att det är OK att ha 3 dolmar i krysset, för de pengarna de tjänar, behöver de då bli räddade?

sandstream

Guest
Kontrollerad så att ingen blir tvingad till något de inte vill göra. Om Sasha och en massa andra "öststatsbrudar" tycker att det är OK att ha 3 dolmar i krysset, för de pengarna de tjänar, behöver de då bli räddade?
Bara för att man gör något behöver det inte betyda att man vill göra det. Det hela är lite större än så.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag minns en rolig porrdebatt vi hade på en svensklektion i gymnasiet. En tjej förklarade att det var förnedrande för tjejerna att utföra oralsex i porrfilmer. En kille frågade då vad som gällde när männen utförde oralsex på tjejerna. Borde inte det vara förnedrande för männen? Hon hade inget bra svar på detta...

Den debatten tycker jag säger ganska mycket om hur folk i allmänhet vill framställa kvinnor som offer.

Ett annat (ej porrelaterat) exempel på detta är reklamaffischer med snygga kvinnor. Då och då uppstår diskussioner i media om att "så ser inte kvinnor ut!". Vad då "så ser inte kvinnor ut"? Mycket handlar om hur man tar hand om sin kropp. Jag har sett kvinnor i verkligheten som har lika fin kropp som kvinnorna på affischerna. Det är bara att gå ut på stan en fin sommarkväll.

Man hör inte män gnälla över de muskulösa kalsong-modellerna i Dressmans eller MQ:s annonskampanjer. Jag ser inte ut som dessa modeller, men så vet jag också att jag inte tränar så mycket som jag borde. Dessutom har inte alla samma genetiska förutsättningar. Jag gnäller dock inte för detta. Jag håller käft och går till gymmet och gör mitt bästa.

Dessutom vill jag varken se feta män eller kvinnor på affischerna, jag vill se snygga människor. Jag blir faktiskt lite förbannad när jag ser de så kallade "riktiga" kvinnorna i reklamkampanjerna. Ni vet de där mulliga damerna som H&M (tror jag) har använt sig av. Allt för att soffpotatisarna ska känna sig nöjda med sig själva.

STORT GIGANTISKT "WORD!" PÅ HELA INLÄGGET! :tummenupp

för inte länge sedan så hade aftonbladet (eller bara rapporterade om det) en grupp "aktivister" som fotade sina egna magar för att magarna/kropparna som var med i någon speciellt reklam (H&M's senaste om jag inte minns fel) visade en overklig/felaktig mage/kropp...

så helt som det var så kollade man in 20-30 st halvfeta, rynkiga kvinnliga magar samt några feta och håriga ölmagar på en gång (massa småbilder på hemsidan)... :zpy

WTF!?
har man en produkt, vare sig det är däckfälgar eller trosor, så visar man ju upp det med snygg "omgivning" t.ex. en Porsche eller trosorna på en snygg tjej, inte fan på en Nissan Micra från 79 eller en 170 kg fetto... helt jävla logiskt och självklart.

sen att folk inte kan hålla sig i trim får dom skylla sig själva för (även om jag själv inte har världens mest utformade 6-pack på magen... men jag klagar fan inte på att det finns människor som tar hand om sin kropp bättre än mig) :mad:

Last edited:

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Massa vettigt snack.

sen att folk inte kan hålla sig i trim får dom skylla sig själva för (även om jag själv inte har världens mest utformade 6-pack på magen... men jag klagar fan inte på att det finns människor som tar hand om sin kropp bättre än mig) :mad:

Det är där problemet sitter :tummenupp

a v e n s j u k a

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det är där problemet sitter :tummenupp

a v e n s j u k a

Nej nej nej, problemet sitter där uppe i ditt inlägg: Avensjuka.

Avundsjuka vill jag tro att du menar.
Jag tänkte att det kunde vara nånting i stil med adventsjuka iom julen o den biten nu men jag får inte ihop det riktigt. :pannkyss

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660

Man hör inte män gnälla över de muskulösa kalsong-modellerna i Dressmans eller MQ:s annonskampanjer. Jag ser inte ut som dessa modeller, men så vet jag också att jag inte tränar så mycket som jag borde. Dessutom har inte alla samma genetiska förutsättningar. Jag gnäller dock inte för detta. Jag håller käft och går till gymmet och gör mitt bästa.

Dessutom vill jag varken se feta män eller kvinnor på affischerna, jag vill se snygga människor. Jag blir faktiskt lite förbannad när jag ser de så kallade "riktiga" kvinnorna i reklamkampanjerna. Ni vet de där mulliga damerna som H&M (tror jag) har använt sig av. Allt för att soffpotatisarna ska känna sig nöjda med sig själva.
:kär :banana

sandstream

Guest
för inte länge sedan så hade aftonbladet (eller bara rapporterade om det) en grupp "aktivister" som fotade sina egna magar för att magarna/kropparna som var med i någon speciellt reklam (H&M's senaste om jag inte minns fel) visade en overklig/felaktig mage/kropp... så helt som det var så kollade man in 20-30 st halvfeta, rynkiga kvinnliga magar samt några feta och håriga ölmagar på en gång (massa småbilder på hemsidan)... :zpy
Det kan inte har varit så att de ogillade Anorexia-modeller och retuscherade bilder som sätter upp ideal som småtjejer har svårt att nå upp till?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det kan inte har varit så att de ogillade Anorexia-modeller och retuscherade bilder som sätter upp ideal som småtjejer har svårt att nå upp till?

:fakta

Precis... skillnaden i kvinnoideal och manliga dito i reklamen är ju att mänen i allra högsta grad är välmående även om de ger vissa tjockisar komplex. Männen är vältränade och i fysisk toppform.

Kvinnoidealen däremot är många gånger rent sjukliga och om man dessutom ser anorexiabrudar med d-kupa så har du en kombination som naturen helt enkelt inte tillåter.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
:D
....det är ju inte något politiskt ställningstagande som skulle få mig att plocka ner en affisch eller två med henne... :tuttar
Jag anser henne falla in under kategorin hälsosam. Frågan är vad gemene man tycker? Aneroxia eller inte?

fontana6.jpg

Jag känner några tjejer som har liknande proportioner utan att någon helst märklig inställning till mat och dyl, det är helt enkelt så dom ser ut. Man får ju inte glömma att det faktiskt finns tjejer som har vissa fördelar. Därmed inte sagt att man inte ska visa upp hela spektrat av kvinnokroppar i reklamer, vad som är normalt kan som sagt variera en hel del.

Det är aldrig för sent att börja träna. Eller jo, nu är det men om du börjar i januari så kan du komma i form till nästa jul exempelvis.
Ja, hur många år har du försökt nu? Fetto :mad:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag anser henne falla in under kategorin hälsosam. Frågan är vad gemene man tycker? Aneroxia eller inte?

HM:s modeller har väl genrellt sätt varit "sunda" om än ovanligt välskapta.... De är inte mer anmärkningsvärda än många biffiga sexpackare som showar jalingar...

Däremot hoppas jag trots allt att fler börjar tillämpa de regler som vissa modehus har infört som innebär att tjejerna skall ha ett BMI som är på rätt del av skalan..
Storlek 0 och andra avarter skall alltså bort från reklamen...
Heroin Chickarna försvinner... inte sunda, om än välformade tjejer som HM-bruttan borde med andra ord försvinna till slut...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati