Video Porsche vs hojåkare.

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Ahh jag kan inte kolla, maxvarv på trean med tio av- och påslag i varje kurva. Mycket sämre än så här kan man väl inte köra?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Någon som har en länk för hur man effektivt hänger ut kroppen "eller vilken teknik" man ska ha för att göra det? Vet själv när man kör så svänger ju hojen mer om man flyttar tyngdpunkten. Men jag vet inte hur jag kan skifta mellan höger/vänster på ett smidigt sätt (ex. vid små snabba kurvor?)

till mod, tänkte jag lånar tråden istället för att skapa en ny ;) p.s. har försökt googla men motstyrningsgrunderna förstår jag och känner att jag inte behöver ha en tailändare som försöker förklara hur hans vespa funkar i 30 :)
Vänligen ställ frågan i racing-delen. Det är för OT här.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Kände först inte igen Slingerbulten med de gula linjerna i mitten, men sen såg jag piloterna och insåg att det måste vara Bulten!

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Angående de som tycker att det är ok för en hoj att köra om i kurva för den smiter mellan två bilar. Om du möter en till kille på hoj som tänker samma sak i samma kurva slutar det inte så bra...

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Sa att det funkade med en sån omkörning, gör inga dumma omkörningar. Eller försöker iaf, har ju kört om en och annan lastbil haha där det blev lite tajt.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Är det verkligen så dåligt vrid i en sexhundra så man måste växla ner inför dom kurvorna?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...