Portugal GP från Estoril

Gard

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Oslo
Hoj
Ehh...
Nå skal vi vel være greie med Rossi. Han har ikke fått de riktige dekkene enda og kjører med standard dekk. Rossis avtale med Bridgestone kom så sent, så de har ikke fått laget dekkene som er tilpasset Rossi og Yamaha enda
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
2410640490_a64dc31739.jpg


Toselands bakdäck efter racet :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Lorenzos första seger i stora klassen, det skulle inte förvåna om Lorenzo vinner serien i år, tre pole på raken är ingen slump.

Lorenzo må vara en odräglig flinande snoris med klubba i munnen men han har ett fungerande team och är en värdig vinnare [tm].
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lorenzos första seger i stora klassen, det skulle inte förvåna om Lorenzo vinner serien i år, tre pole på raken är ingen slump.

Lorenzo må vara en odräglig flinande snoris med klubba i munnen men han har ett fungerande team och är en värdig vinnare [tm].
Är du säker på att hans team fungerar? Space brukar ju rapportera om paniken och hur dåligt FIAT Yamaha teamet är? :va
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
De fick ju den nya motorn till Estoril som jud ock är en bana som Edwards alltid kört bra på och Toseland inte kört förut.
Ok, bra med motorn, men stämmer det där andra? Det var väl tangerat personbästa på Estoril för Colin? Resultatsviten 14-9-6-4-10-4 tyder inte på att det är en favoritbana? Knappt bra ens med Colinmått mätt.

Teamisen körde 2-2-1 2005, 2006 och 2007.
 
Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
:gnissla

JA...JA..för all del....heder åt snoriga Jorge.

Men mitt hjärta klappar fortfarande för Rossi. Och ÄN är det inte klart vem som står som segrare i år. :näsblod

Peddot stabil som fan. Tummenupp inget snack.

Jävligt kul att se Edwards hänga med, med nytt team och allt. Roligt för honom.

RdP, down and out med 2 varv kvar. B o r d e han inte har lärt vid det här laget. :rolleyes:

Stoner, ja inte var han glad åt hur Duccen betedde sig. Och det är klart, att ha en hoj som ormar och har sig, är ju inte särskilt kul. Få se om dom kan fixa till det och om han mentalt är kapabel att komma igen.

Hopkins...visst är han duktigt...men riktigt med i matchen vette fan om han är.

ALLT kan hända.!

To be continued...

//Mad
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Ja mycket fint kört av Jorge, inget snack om det...men den jävla klubban stör mig som fan:mad: o för att inte snacka om flagjävlen!!:gnissla

Men talang har han så det räcker o blir över, men jag vill se hur långt talangen räcker med en 990-hoj utan så förfinat TC o allt vad den jävla elektroniken styr...Rossi sa nog helt rätt " Med TC är det mycket enklare"

Annars tyckte jag racet var ganska underhållande:) Dock tyckte jag det var synd att Hayden o Dovi gick i gruset, dom förtjänar bra placeringar i mina ögon.Fina placeringar av Hopper o Edwards!:tummenupp

Stoners chassi!? studsar hit o dit och körningen ser inte alls lika stabil ut som innan.
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Bort med TC... Har ju kommit till gathojar nu, det är väl det som är syftet? Att utveckla tekniken i GP och sen använda den på gatan? Trist om tekniken gör så att förarens skicklighet inte betyder lika mycket som den hade gjort t.ex. utan TC.

Vad menar du med att teamisen körde 2-2-1? Fattar ingenting. :va
Fattar inte heller... :D
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Men talang har han så det räcker o blir över, men jag vill se hur långt talangen räcker med en 990-hoj utan så förfinat TC o allt vad den jävla elektroniken styr...Rossi sa nog helt rätt " Med TC är det mycket enklare"
Det går att se lite olika på det där. Rossi har tillgång till samma TC, bara att gasa :)
Dessutom, om det nu var däcken som inte höll för Rossi så är det väl en av TC's stora förtjänster: Bevara däcken lite längre samt göra det lite mer lätthanterligt när de väl ger sig.
Ren spekulation, men utan TC hade Rossi kunnat vara ännu längre efter Jorge!

att Edwards teamkamrat radade upp de resultaten på Estoril 2005-2006-2007
antar jag han menade. Duktig kille den kamraten.
Tack, helt rätt :tummenupp För att reducera materialaspektens inverkan på resultatet så tänkte jag att det kunde vara värt att jämföra med team-kamratens resultat för att se hur bra banan passar honom. Året på Cube är inte lika rättvisande.
Btw: 2:an 2006 glömmer man inte så lätt. Det måste varit karriärens höjdpunk för det loppets vinnare.
 
Last edited:

Nicc

Vill ha sommar året runt!!
Gick med
3 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Vulcan S
varför hatar alla Lorenzos klubba så mkt?? Chupa Chups e ju goa å fatta vilka pengar han lär få för att stå me den i munnen på podiet!!! Tror ingen här hade backat i samma läge =)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top