Portugal GP från Estoril

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Rossi angav iofs själv att det var pga däcken inte höll för 28 varv som gjorde att han var tvungen att släppa de två Michelinskodda förare före sig in i mål.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Skylla på däcken är alltid ett säkert kort.Var det inte däcken det var fel på förra säsongen också?Med skillnaden att det var en förare på Bridgestone före.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Skylla eller konstatera vad som inte höll hela vägen? Tycker inte Rossi går några ursäkter eller lägger skulden på Bridgestone i intervjuerna utan konstaterar att däcken inte höll hela vägen men att de gör framsteg hela tiden med Bridgestone. Han var ju bästa Bridgestoneförare igen.
Att det just nu ser ut som om han valde fel när han gick till bridgestone är en annan sak. Det kan ju ändras fort.

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Mycke av vad som sägs och görs är ju politik,och ibland kan det löna sig att bita sig i tungan..
Det som i nuläget skulle vara väldigt korkat av Rossi vore,om han slängde hela skiten på sitt nya däckmärke vilket skulle visa då att han bara var väldigt korkad och bitter över att ha klivit i fel tunna.

Sen om vi minns vad som hände förra året, var ju att M inte höll måttet när det blev extremt varmt med blistring etc.
Det problemet har ju inte varit aktuellt än med låga asfaltstemperaturer..
Wellwell...
Den som lever får se..
Jag tror nog att det blir lite annorlunda bara det blir lite varmare:=)
/R:tummenupp

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Prexis. Skall bli kul att se hur skillnaderna mellan däcksfabrikaten ter sig om värmen nån jäla gång kommer till MotoGP. Då vet vi väl mer om Rossi gjorde fel när han valde att överge Michelinmackorna för Bridgestone.

Ädit. Jag snackade utifrån GustavOs inlägg, men Roffe hann före.

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Prexis. Skall bli kul att se hur skillnaderna mellan däcksfabrikaten ter sig om värmen nån jäla gång kommer till MotoGP. Då vet vi väl mer om Rossi gjorde fel när han valde att överge Michelinmackorna för Bridgestone.

Ädit. Jag snackade utifrån GustavOs inlägg, men Roffe hann före.
Fortsätter kylan så är det Gislaved frost som kammar hem pokalen i år.

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Självklart påverkar Simoncelli för Kallio på sista rakan..

Självklart pressar Simoncelli tillbaka cykeln så tidigt han kan ,då han vet att Kallio vinner över honom om han inte stör just där..

Vadå självklart...? Det Simonceli gjorde var FULT! Det fanns bara en anledning till en sådan manöver och det var att stänga, hindra och det är slappt och farligt. Jag tycker han skulle diskas. Varför protesterade inte Kallio?

Och det är Mossberg som tycker detta!! Sitter på Martins dator och glömde logga ur....

Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Vadå självklart...? Det Simonceli gjorde var FULT! Det fanns bara en anledning till en sådan manöver och det var att stänga, hindra och det är slappt och farligt. Jag tycker han skulle diskas. Varför protesterade inte Kallio?

Och det är Mossberg som tycker detta!! Sitter på Martins dator och glömde logga ur....

Hmm... Försökte han inte hindra Kallio från att slipstreama? Sådant vingel är ju peanuts jämfört med 125.

Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600

Håller med du. Verkar vara väldigt klent med bestraffningar i motorcykevärlden. Det är tex mycket vanligare inom F1. Tänker på Checas do or die manöver förra helgen också.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hmm... Försökte han inte hindra Kallio från att slipstreama? Sådant vingel är ju peanuts jämfört med 125.

Det spelar ingen roll att det är värre i klasser som jag inte sett på länge. Att avsiktligt hindra någon så att en allvarlig olycka kan ske är fult. Diskning!!!!

Håller med du. Verkar vara väldigt klent med bestraffningar i motorcykevärlden. Det är tex mycket vanligare inom F1. Tänker på Checas do or die manöver förra helgen också.

Den tycker iofs jag var race incident. Checa hade ingen avsikt att torpedera/hindra/fälla Max. Han ville om. Helt OK. Men att avsiktligt PLÖTSLIGT ändra riktning är farligt. och fult.

Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Den tycker iofs jag var race incident. Checa hade ingen avsikt att torpedera/hindra/fälla Max. Han ville om. Helt OK. Men att avsiktligt PLÖTSLIGT ändra riktning är farligt. och fult.

Njaaa.. Enda anledningen till att han kom ifatt Max var ju att han nästan sket i att bromsa inför svängen och hade inte en tillstymelse till chans att ta den kurvan med någolunda rätt spår.

/Sleven

Notaro

Angel Racing
Gick med
15 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR1000 -07 Till Salu!
Chupa chups på spanska betyder suga sug.....
Jag gillar honom och hans självbelåtna flin.
Måste reta gallfeber på konkurrenterna.....

Förvisso en duktig förare, om det kan man inte säga annat.

Men hans självbelåtna jävla flin med den där klubban i käften får mig att vilja ge han en FET SMÄLL. :fatta!

//Mad :mad:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Jag gillar honom och hans självbelåtna flin.
Måste reta gallfeber på konkurrenterna.....

Jag tycker det är uppfriskande med någon som inte ber om ursäkt för att han finns, bara för att det är hans första säsong. Och som vågar säga att han är där för att vinna. Lite tvärtemot Toseland som gör allt för att linda in allting han säger i bomull.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Ja, övriga ducatiförares prestationer talar ju tydligt för den teorin. Det är uppenbart att man tappat mot konkurrenterna i år.
Stämmer så där skulle jag vilja säga.
Guintoli och Elias plockar poäng ungefär som ifjor. Elias hade bara några enstaka lopp med bra resultat.
Melandri har nog peak:at (eller så är han inte skadad tillräckligt för att köra fort...). Fast skillnaden mot hur Capirossi öppnade förra säsongen och Melandri är faktiskt inte så stor. Loris var dessutom van Ducce-förare. Jag håller nog Capirossi som den bättre av de två.

Svårtolkat kanske, men det jag vill ha sagt är att Casey är en dj-vel på att köra hoj. Det är konkurrenternas sk-tsnack som vinklat det till att det skulle varit pga något stort materialövertag som han vann ifjor. Det tror iaf. inte jag på, hans hojar är ju ihopskruvade i något skjul när vintramparsäsongen var över :) Kan vi inte döda myten nu om att Ducati/Bridgestone vann VM? De hade en världsmästare som förare.

Last edited:

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 390
Svårtolkat kanske, men det jag vill ha sagt är att Casey är en dj-vel på att köra hoj. Det är konkurrenternas sk-tsnack som vinklat det till att det skulle varit pga något stort materialövertag som han vann ifjor. Det tror iaf. inte jag på, hans hojar är ju ihopskruvade i något skjul när vintramparsäsongen var över :) Kan vi inte döda myten nu om att Ducati/Bridgestone vann VM? De hade en världsmästare som förare.

Det skriver jag under på, men så är stoner den jag hejjar på också. Hoppas och tror faktiskt han blir världsmästare i år också.

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Med den begåvningen att köra hoj Lorenzo visat så skulle jag i hans sitts inte förnedra mig med den där klubban hängandes i munnen i tid och otid.

HAHA, vilken lallare:näsblod Du har nog ditt pris du med:pannkyss......

Skylla eller konstatera vad som inte höll hela vägen? Tycker inte Rossi går några ursäkter eller lägger skulden på Bridgestone i intervjuerna utan konstaterar att däcken inte höll hela vägen men att de gör framsteg hela tiden med Bridgestone. Han var ju bästa Bridgestoneförare igen.

Dessutom så fastslog en av kommentatorerna att däcken inte pallade hela vägen.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag tror inte någon av dessa tre är en självklar kung. Det är tre talanger utöver de vanliga. Vi är alltså tillbaka till läget i början på 90-talet, där ingen är den andre riktigt överlägsen.
Rossi har alltid vart en stor förare, men det är faktiskt först nu det börjar dyka upp talanger från 250 igen som verkligen är supertalanger som kan ge honom en ordentlig match. Det verkar komma fler, Bautista tror jag kommer bli mycket giftig den dagen han kommer till motoGP..

Rossi är inte slut, han har bara fått motstånd. Sen tror jag fortfarande han är en seriös titelutmanare, precis som pedrosa och nu förmodligen också Lorenzo redan sin första säsong..

Stoner ska man inte glömma bort heller. Han har redan vunnit race i år, med lite strul efteråt..

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...