Fortsätter kylan så är det Gislaved frost som kammar hem pokalen i år.Prexis. Skall bli kul att se hur skillnaderna mellan däcksfabrikaten ter sig om värmen nån jäla gång kommer till MotoGP. Då vet vi väl mer om Rossi gjorde fel när han valde att överge Michelinmackorna för Bridgestone.
Ädit. Jag snackade utifrån GustavOs inlägg, men Roffe hann före.
...som gjorde att han var tvungen att släppa de två Michelinskodda förare före sig in i mål....
Självklart påverkar Simoncelli för Kallio på sista rakan..
Självklart pressar Simoncelli tillbaka cykeln så tidigt han kan ,då han vet att Kallio vinner över honom om han inte stör just där..
Vadå självklart...? Det Simonceli gjorde var FULT! Det fanns bara en anledning till en sådan manöver och det var att stänga, hindra och det är slappt och farligt. Jag tycker han skulle diskas. Varför protesterade inte Kallio?
Och det är Mossberg som tycker detta!! Sitter på Martins dator och glömde logga ur....
Vadå självklart...? Det Simonceli gjorde var FULT! Det fanns bara en anledning till en sådan manöver och det var att stänga, hindra och det är slappt och farligt. Jag tycker han skulle diskas. Varför protesterade inte Kallio?
Och det är Mossberg som tycker detta!! Sitter på Martins dator och glömde logga ur....
Hmm... Försökte han inte hindra Kallio från att slipstreama? Sådant vingel är ju peanuts jämfört med 125.
Håller med du. Verkar vara väldigt klent med bestraffningar i motorcykevärlden. Det är tex mycket vanligare inom F1. Tänker på Checas do or die manöver förra helgen också.
Den tycker iofs jag var race incident. Checa hade ingen avsikt att torpedera/hindra/fälla Max. Han ville om. Helt OK. Men att avsiktligt PLÖTSLIGT ändra riktning är farligt. och fult.
Vadå självklart...?
Förvisso en duktig förare, om det kan man inte säga annat.
Men hans självbelåtna jävla flin med den där klubban i käften får mig att vilja ge han en FET SMÄLL.
//Mad
Jag gillar honom och hans självbelåtna flin.
Måste reta gallfeber på konkurrenterna.....
Stämmer så där skulle jag vilja säga.Ja, övriga ducatiförares prestationer talar ju tydligt för den teorin. Det är uppenbart att man tappat mot konkurrenterna i år.
Svårtolkat kanske, men det jag vill ha sagt är att Casey är en dj-vel på att köra hoj. Det är konkurrenternas sk-tsnack som vinklat det till att det skulle varit pga något stort materialövertag som han vann ifjor. Det tror iaf. inte jag på, hans hojar är ju ihopskruvade i något skjul när vintramparsäsongen var över Kan vi inte döda myten nu om att Ducati/Bridgestone vann VM? De hade en världsmästare som förare.
Med den begåvningen att köra hoj Lorenzo visat så skulle jag i hans sitts inte förnedra mig med den där klubban hängandes i munnen i tid och otid.
Skylla eller konstatera vad som inte höll hela vägen? Tycker inte Rossi går några ursäkter eller lägger skulden på Bridgestone i intervjuerna utan konstaterar att däcken inte höll hela vägen men att de gör framsteg hela tiden med Bridgestone. Han var ju bästa Bridgestoneförare igen.
Ja då måste det ju vara precis så.Nu var det väl sjunde racet i rad som Rossi egentligen borde vunnit(om inte om varit)?Dessutom så fastslog en av kommentatorerna att däcken inte pallade hela vägen.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|