Portugal GP från Estoril

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Ja då måste det ju vara precis så.Nu var det väl sjunde racet i rad som Rossi egentligen borde vunnit(om inte om varit)?

nja, det måste inte vara så, men jag satsar hellre mina pengar på en som stått ett par meter ifrån hojen ifråga och tittat på däcken:fakta än ditt "expert" svar:pannkyss
 

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Efter Ducatis fortsatta problem vänder man sig till kejsaren :D

`It´s not an easy situation to resolve with Marco. We have to try to understand if there is something on the bike that just suits Casey, or if it is just a feeling of Marco´s. The rules don´t allow us to test with the factory riders on the MotoGP circuits, apart from in certain circumstances, so we are thinking about having Max and Troy test the bike, but this is not for sure yet.´

Ducati Marlboro MotoGP Project Director Livio Suppo has commented on the rumour that former MotoGP riders Troy Bayliss and Max Biaggi are being lined up to test the Desmosedici GP8, confirming that the Italian factory are considering such a move.

Both riders currently compete in Superbike racing on Ducati production machinery and could test the MotoGP 800cc prototype on which factory rider Marco Melandri and satellite pair Toni Elias and Sylvain Guintoli are currently struggling to achieve satisfactory results.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
nja, det måste inte vara så, men jag satsar hellre mina pengar på en som stått ett par meter ifrån hojen ifråga och tittat på däcken:fakta än ditt "expert" svar:pannkyss
Kanske din expert kan hjälpa Rossi att välja däck till nästa rejs,samt ge råd om hur han får dom att hålla hela distansen också.
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Kanske din expert kan hjälpa Rossi att välja däck till nästa rejs,samt ge råd om hur han får dom att hålla hela distansen också.

Michelin har väl haft ett litet övertag i dom körda racen än så länge, men då vi kommer till de lite varmare racen tror jag att bridgestone kommer slå tillbaka. Och om Yamaha får till rätt set up för däck osv så tror jag att Rossi står högst upp:tummenupp och då kommer det förmodligen bli svårare för både Pedrosa och Jorge...förhoppningsvis!:) Jämnare race i alla fall.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Och om Yamaha får till rätt set up för däck osv så tror jag att Rossi står högst upp:tummenupp
Och om Ducati får till rätt set up för däck osv så tror jag att Stoner står högst upp:tummenupp
Och om Honda får till rätt set up för däck osv så tror jag att Pedrosa står högst upp:tummenupp
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Och om Ducati får till rätt set up för däck osv så tror jag att Stoner står högst upp:tummenupp
Och om Honda får till rätt set up för däck osv så tror jag att Pedrosa står högst upp:tummenupp
Vad som helst kan hända;) Men jag vill se Rossi högst upp!...Only time will tell!
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
inte någon grön hoj heller t.ex.

Tror inte West har nån chans att ta sig up på pallen, men Hopper ser giftig ut emellanåt och det finns inget som säger att han inte kommer stå på pallen någon gång i år:) Kanske nya screamer motorn ger bättre klös o kawan...
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Tror inte West har nån chans att ta sig up på pallen, men Hopper ser giftig ut emellanåt och det finns inget som säger att han inte kommer stå på pallen någon gång i år:) Kanske nya screamer motorn ger bättre klös o kawan...
Kanske har West större chans att nå pallen än Hopper - det kan ju alltid störtregna. Jag tror att toppen är aningen för bred i år för att Hopper ska komma på pallen. För många som måste köra bort sig först.
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Kanske har West större chans att nå pallen än Hopper - det kan ju alltid störtregna. Jag tror att toppen är aningen för bred i år för att Hopper ska komma på pallen. För många som måste köra bort sig först.
Som sagt...vad som helst kan hända!;)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag har för övrigt precis pratat med Mr Mozz, och jag hoppas på ett inlägg från honom snart :)

Skulle JAG erkänna att jag eventuellt skulle kunna hålla med dig, att det kanske skulle kunna vara så, att Kallio kunde ha valt att ligga på vänster bankant isället och därmed undvikit allt vingel från Simincelli....

Aldrig, inte officiellt !:)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top