Portugal GP från Estoril

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Jag måste sägas att jag imponeras över Dovizioso också, karln sitter på en 07a och är den enda utom killarna i Repsol son syns i bild öht.

Det verkar vara hans "dom" på ngt sätt, att hela tiden ha sämre material än Lorenzo. Hoppas han petar Hayden från Repsol nästa år... :)

Vidare gillar jag verkligen att se hur Jorge och Pedrosa är mera respektlösa mot Rossi än vad t.ex Sete någonsin var. Det backas inte och ges inte hur mkt utrymme som helst, precis som Rossi själv kör.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Det spelar ingen roll att det är värre i klasser som jag inte sett på länge. Att avsiktligt hindra någon så att en allvarlig olycka kan ske är fult. Diskning!!!!

Äh, han ville hindra honom från att ligga i suget, och så har det funkat i RR i alla tider och ALLA gör så. Sen har han ju inte heller backspeglar så han kunde ju inte veta exakt var Kallio var någonstans.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Stämmer så där skulle jag vilja säga.
Guintoli och Elias plockar poäng ungefär som ifjor. Elias hade bara några enstaka lopp med bra resultat.
Melandri har nog peak:at (eller så är han inte skadad tillräckligt för att köra fort...). Fast skillnaden mot hur Capirossi öppnade förra säsongen och Melandri är faktiskt inte så stor. Loris var dessutom van Ducce-förare. Jag håller nog Capirossi som den bättre av de två.

Svårtolkat kanske, men det jag vill ha sagt är att Casey är en dj-vel på att köra hoj. Det är konkurrenternas sk-tsnack som vinklat det till att det skulle varit pga något stort materialövertag som han vann ifjor. Det tror iaf. inte jag på, hans hojar är ju ihopskruvade i något skjul när vintramparsäsongen var över :) Kan vi inte döda myten nu om att Ducati/Bridgestone vann VM? De hade en världsmästare som förare.

Det ligger nog en del i vad du säger. Själv lyckades jag bortse från den inte helt oviktiga parametern vilka chaufförer som sitter på satelitduckarna i år och såg primärt till resultaten hojarna presterat. Att Stoner är enastående duktig råder det väl inget tvivel om. Det visar ju hans resultat i jämförelse med övriga ducatiåkare, inte minst Capirossi, rätt tydligt. Men faktum kvarstår; varken Capirossi eller nu Melandri presterar på 800cc-duccen. Jag har svårt att tro att Melandri skulle blivit så kass över vintern som resultaten tyder på. Därtill ser Stoner mänskligare ut i år. Hans egna uttalanden tyder också på att grejerna inte fungerar lika klanderfritt i år som förra året. Tror dock inte han skall räknas bort, han är fortfarande en given titel-aspirant i år.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Alltså, alla som säger att Kallio ska klaga och gnälla för att få till någon form av straff borde kika på när Kallio vann 125-race på Estoril, var det förra året eller året innan? Han vinglar något brutalt mycket mer själv än vad Simonchelli gjorde det här rejset. Jag tror Kallio minns och vet det innerst inne också.

Kallio vinglar dessutom rätt bra själv och styr mot Simonchelli (hur f-n stavas det?) så what the heck.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag tror inte någon av dessa tre är en självklar kung. Det är tre talanger utöver de vanliga. Vi är alltså tillbaka till läget i början på 90-talet, där ingen är den andre riktigt överlägsen.
Rossi har alltid vart en stor förare, men det är faktiskt först nu det börjar dyka upp talanger från 250 igen som verkligen är supertalanger som kan ge honom en ordentlig match. Det verkar komma fler, Bautista tror jag kommer bli mycket giftig den dagen han kommer till motoGP..

Rossi är inte slut, han har bara fått motstånd. Sen tror jag fortfarande han är en seriös titelutmanare, precis som pedrosa och nu förmodligen också Lorenzo redan sin första säsong..

Stoner ska man inte glömma bort heller. Han har redan vunnit race i år, med lite strul efteråt..
Rossi är definitivt inte slut, Lorenzo och Peddo är yngre och hungrigare än Rossi, att sedan däcken ofta tar slut för Rossi är en annan femma.

Troligen lite tidigt att döma ut Stoner, jag tror att teamet får ordning på Duccarna redan till nästa race, det tråkiga är att Stoner beter sig väldigt osportsligt på banan, fula gester mot andra förare när det krånglar med inställningarna är inget att vara stolt över.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Troligen lite tidigt att döma ut Stoner, jag tror att teamet får ordning på Duccarna redan till nästa race, det tråkiga är att Stoner beter sig väldigt osportsligt på banan, fula gester mot andra förare när det krånglar med inställningarna är inget att vara stolt över.
Han borde kanske gifta om sig? Han fick till fin harmoni i körningen efter det att han gifte sig ifjor. Jag anser han borde dumpa Adriana (jag kan erbjuda mig att trösta henne :) ).
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kanske slickepinnen är nästa kung...
Nästa? Han är kungen. Kng of Chupa Chups, King of MotoGP. Vem har tagit pole i alla MotoGP-lopp han deltagit i och vem leder mästerskapet? Nuff said! :yoparty
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Äh, han ville hindra honom från att ligga i suget, och så har det funkat i RR i alla tider och ALLA gör så. Sen har han ju inte heller backspeglar så han kunde ju inte veta exakt var Kallio var någonstans.

Jag tycker att det är fel! Snabba, helt planlösa kursändringar för att hindra folk att ligga i suget borde förbjudas. Hur ska man kunna köra om om det är OK att vingla fram och tillbaka ner längs rakan på Åsen?
I F1 har man en sådan regel som säger att man får göra max en (1) kursändring per raka. BRA tycker jag

Alltså, alla som säger att Kallio ska klaga och gnälla för att få till någon form av straff borde kika på när Kallio vann 125-race på Estoril, var det förra året eller året innan? Han vinglar något brutalt mycket mer själv än vad Simonchelli gjorde det här rejset. Jag tror Kallio minns och vet det innerst inne också.

Kallio vinglar dessutom rätt bra själv och styr mot Simonchelli (hur f-n stavas det?) så what the heck.

Det är möjligt att Kallio är lika duktig på att vingla han.... Isf var det ju klädsamt att inte protestera.
 
Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag tycker att det är fel! Snabba, helt planlösa kursändringar för att hindra folk att ligga i suget borde förbjudas. Hur ska man kunna köra om om det är OK att vingla fram och tillbaka ner längs rakan på Åsen?
I F1 har man en sådan regel som säger att man får göra max en (1) kursändring per raka. BRA tycker jag

Det beror på att en F1 kan använda backspeglarna och gör det för att blocka, inte för att hindra någon att ligga i suget. Det är lite knepigare på en knarr. Kallio hade ju kunnat välja att köra tre meter bredvid om han nu var nervös över att bli nerkörd. Jag tycker att ni överreagerar. :)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det beror på att en F1 kan använda backspeglarna och gör det för att blocka, inte för att hindra någon att ligga i suget.

Hindra någon att ligga i suget... blocka... Resultatet blir ju detsamma, det går inte att köra förbi. Obra. Eller "ungood" som vi säger hemma i Brooklyn!
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Jag tycker oxå att manövern mot Mika var osportslig och ful.
Det ingår i racingen att man ligger i slippen och då gör man bara inte så.
ÄVEN om man ser det ofta i 125 serien så är det INTE ok.
Bara för att man berättar en lögn många gånger, så ska inte det betyda att det blir sanning så småningom..........:pannkyss
/R:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det går alltså inte att köra förbi med en liten 250 på en tio meter bred bana??

Jo det är klart att det gör. Men om jag laddar två meter bredvid någon så TYCKER JAG att jag ska kunna göra det utan risk för att någon kommer och helt utan anledning korsar min väg/ prejar mig.
Ta som exempel ut på rakan på torpet på första varvet. Om ALLA skulle utnyttja möjligheten att vingla fram och tillbaka helt planlöst för att hindra folk att ligga i suget så skulle det bli kaos. Obra.

Jag tycker oxå att manövern mot Mika var osportslig och ful.
Det ingår i racingen att man ligger i slippen och då gör man bara inte så.
ÄVEN om man ser det ofta i 125 serien så är det INTE ok.
Bara för att man berättar en lögn många gånger, så ska inte det betyda att det blir sanning så småningom..........:pannkyss
/R:tummenupp

Håller med! Vingel och apgrymma snålspår är trist och tråkigt och "ungood"!
Titta på detta hjälteklipp på Gillies Villeneuve och Rene Arnoux från Frankrikes GP. De VET att de kommer att bli omkörda i slutet på rakan men ÄNDÅ håller det racinglinjen!! Helt grymt sportsmannamässigt! Tre krökar från mål blir dessutom Arnoux omkörd då han nästa korkat envetet håller racinglinjen. Snyggt!!!

http://www.youtube.com/watch?v=j3tXJm9tYGM
 
Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
tyckte när jag tittade på racet att de båda gick mot varandra till det blev kontakt, om det var utanför acceptabelt uppförande så är jag säker på att de humorbefriade österrikarna lagt tredubbla protester och stängt av Simoncelli från Red Bull-kylen.

edit: tittade igen och man ser tydligt att båda rör sig mot varandra före kontakten. se här (kräver nog inloggning):
http://www.motogp.com/en/videos/2008/Portugal+2008+250+Race+Highlights
 
Last edited:

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Kontigt att ingen har klagat tidigare. :)

Klagat och klagat....... Tycker du att det är sportsligt gjort då?
Vill inte du oxå lita på att din omgivning är juste mot dig som vi förväntar oss att du ska vara mot oss?????
/R
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Klagat och klagat....... Tycker du att det är sportsligt gjort då?
Vill inte du oxå lita på att din omgivning är juste mot dig som vi förväntar oss att du ska vara mot oss?????
/R

Jag syftade på expertpanelen här... :)

Jag har för övrigt precis pratat med Mr Mozz, och jag hoppas på ett inlägg från honom snart :)
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Alltså, om Kallio legat HELT RAKT 3 meter från Simonchelli hade jag kanske hållt med om allt gnäll, men nu verkar mest båda sikta på varandra och det blir kontakt. Skitsamma?
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vart har det eviga snacket om de fantastiska motorcyklarna från den pyttelilla tillverkaren tagit vägen?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top