Positiva förslag om RRFA

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jalle skrev:
LMS arrangemang är ju lysande, jag tror Gammelgixxern har för mycket fritid på jobbet.

Nej, han vill begrava RRFA i byråkrati och moment 22-diskussioner, för att slippa tvingas tävla med LGF-skylt på röven.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nästa steg bör väl vara att några utvalda tar på sig att vara drivande mot de olika klubbarna.
HW i LMS
Gamlot i Hyllinge
valmers/ja på Åsen
Ngn på Falken

Tex.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
Nej, han vill begrava RRFA i byråkrati och moment 22-diskussioner, för att slippa tvingas tävla med LGF-skylt på röven.
F-n du genomskådade mig :eek:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Goodstuff skrev:
Nästa steg bör väl vara att några utvalda tar på sig att vara drivande mot de olika klubbarna.
HW i LMS
Gamlot i Hyllinge
valmers/ja på Åsen
Ngn på Falken

Tex.

LMS behöver inte pushas. För er som inte vet det så är många av LMS riktiga supermedlemmar medlemmar här :)

Nr18 har alla de nödvändiga kontakterna på Falken

Åsen KMF skulle man ju kunna approacha pang på. Har vi några KMF'are med oss här?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
HW i LMS
Gamlot i Hyllinge
valmers/ja på Åsen
Ngn på Falken

Tex.

Jag har ju för helvete varken hoj eller kropp att köra med för tillfället, än mindre tävla. Men du har givetvis rätt i att någon måste ta tag i detta på lokal nivå.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chrille skrev:
LMS behöver inte pushas. För er som inte vet det så är många av LMS riktiga supermedlemmar medlemmar här :)

Åsen KMF skulle man ju kunna approacha pang på. Har vi några KMF'are med oss här?

LMS kungarna är ju verksamma här i stor utsträckning så jag förutsätter att de arrangerarett B-race nästa år också. ;)
Nr:18 tar Falken och Gamlot Knudan så då är det bara KMF kvar. Catman?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Goodstuff skrev:
LMS kungarna är ju verksamma här i stor utsträckning så jag förutsätter att de arrangerarett B-race nästa år också. ;)
Nr:18 tar Falken och Gamlot Knudan så då är det bara KMF kvar. Catman?

Kungen av Åsen hade jag ju glömt....

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:

Se nu hur vettigt det blev när andra kom in matchen och ger bra förslag, enklast verkar faktiskt vara att göra copy paste på LMS regler http://www.lms.se/Roadraci/competit/TR030921.pdf
Ge detta till respektive tävlingsledare och be dom komma överens att så här ska det se ut.

Eva Gödke / Hyllinge/Knudan
Mike Luff / Karlskoga MK/ Åsen
? /Falkenbergs MK/ Falken

Fyra banor räcker väl.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
GSXR1100R skrev:

Vilka är då blåbär, jo sådana som har löst sin B-Licens men inte provat att tävla ännu, ge dessa en chans att prova på och fyll sedan på med sådana som redan kör i B serien, i samband med Licenskurser så kunde ju Lodnert informera om att RRFA finnes som en inkörsport till RR.

Nu kommer säkert "Någon" att hitta minst 10 fel i detta som inte ens är ett förslag utan enbart en brainstorming.

/Duckar

Jo, men nu är det som såhär, att om vi b-förare får en dag för oss själva, så behöver vi inte trängas om tid från a-förare på ett SM.
Därför kan man ganske enkelt få plats för 100 b-förare på en dag nästa vår, med mycket bantid, a, b-finaler och kanske till och med c-finaler.

Exempelvis, 2001 när jag "återtog" licens, gick det dagen efter ett endagars race på sviestad.
Sedan brukar man ju under licenskursen oftast få köra ett "låtsasrace" för att man ska få känna på lite hur det är.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Jag har ju för helvete varken hoj eller kropp att köra med för tillfället, än mindre tävla. Men du har givetvis rätt i att någon måste ta tag i detta på lokal nivå.

Du ska bli funktionär som thåström hade sagt ;)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:
Se nu hur vettigt det blev när andra kom in matchen och ger bra förslag, enklast verkar faktiskt vara att göra copy paste på LMS regler http://www.lms.se/Roadraci/competit/TR030921.pdf
Ge detta till respektive tävlingsledare och be dom komma överens att så här ska det se ut.
...

Nästa gång jag ser dig så stryper jag dig! Vad är det jag har sagt? :finger

GSXR1100R skrev:
Fyra banor räcker väl.

Jovisst men frågar vi fem banor så klarar vi ju återbud. Vi ska nog inte inbilla oss att Åsen sätter det här högt på listan....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Jo, men nu är det som såhär, att om vi b-förare får en dag för oss själva, så behöver vi inte trängas om tid från a-förare på ett SM.
Därför kan man ganske enkelt få plats för 100 b-förare på en dag nästa vår, med mycket bantid, a, b-finaler och kanske till och med c-finaler.

Exempelvis, 2001 när jag "återtog" licens, gick det dagen efter ett endagars race på sviestad.
Sedan brukar man ju under licenskursen oftast få köra ett "låtsasrace" för att man ska få känna på lite hur det är.

I mitt förslag till tidschema tidigare i den här tråden kan man ha 90 anmälda i stor debutant och 30 i liten samt 125 STD, om man kör på Sviestad vill säga.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Nästa gång jag ser dig så stryper jag dig! Vad är det jag har sagt? :finger

Jovisst men frågar vi fem banor så klarar vi ju återbud. Vi ska nog inte inbilla oss att Åsen sätter det här högt på listan....

:rofl Jäklar va kul vi har, nu när pulsen snart har lagt sig så återgår vi till det "normala" igen.

Sviestad, Knudan, Falken, Åsen, Anderstorp. Gotland kan bli knepigt & dyrt med färja, men ett alternativ, Mantorp?, Kinnekulle (inte godkänd tror jag) Midlanda?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Sen borde man ju inte ge upp A-torp. Med orginalsystem borde det ju finnas möjligheter....

Exakt, man borde fråga lite fler potentiella arrangörer. Mantorp? Original stavas det, förresten.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Mantorp, skitdyr och Sviestad ligger nästgårds MED klubb. LMS existens gör en satsning på Mantorp svår att försvara.

Midlanda har ett mycket vekt upptagningsområde och såvitt jag vet ingen klubb.

Gotland, för en endagars??

Kinnekulle är borta.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
"Racingforumet" borde ändras till "Racingkackel".

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
GSXR1100R skrev:
:rofl Jäklar va kul vi har, nu när pulsen snart har lagt sig så återgår vi till det "normala" igen.

Sviestad, Knudan, Falken, Åsen, Anderstorp. Gotland kan bli knepigt & dyrt med färja, men ett alternativ, Mantorp?, Kinnekulle (inte godkänd tror jag) Midlanda?

Sluta spamma och ring Eva som du har så bra tumme med enligt egen utsago. Ditt vinterprojekt blir att se till att de ordnar ett b-race enligt LMS modell nästa säsong. Se så! :7peta

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Goodstuff skrev:
Sluta spamma och ring Eva som du har så bra tumme med enligt egen utsago. Ditt vinterprojekt blir att se till att de ordnar ett b-race enligt LMS modell nästa säsong. Se så! :7peta

Va?? Ska han använda tummen på Eva ditt pervo :brynad

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...