Postnords budbärare ljuger och suger!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Paketservice har de ju redan slutat med, ersatt av tjänsten "Paketleveranslotteri"!!
Har förmånen att bo i ett kvarter i Majorna som dragit Vinst i många år ! :)
(Men vi har fått Nit tidigare !) så det är helt i sin ordning, Nitar och Vinster !

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Nu är det lite hopp igen, paket är tillbaks i Göteborg igen. Den här gången kanske det kommer förbi BREVTERMINALEN och hamnar hos Majornas duktiga brevbärare.
1735740960839.png
Det brukar ju lösa sig. Mitt ABBA Stand med Front Lift Arm gjorde också sådana här turer i Sverige innan jag kunde hämta ut det :) på Hemköp Stigbergstorget.

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu är det lite hopp igen, paket är tillbaks i Göteborg igen. Den här gången kanske det kommer förbi BREVTERMINALEN och hamnar hos Majornas duktiga brevbärare.
View attachment 508607
Det brukar ju lösa sig. Mitt ABBA Stand med Front Lift Arm gjorde också sådana här turer i Sverige innan jag kunde hämta ut det :) på Hemköp Stigbergstorget.
Vinner du nått om den åker till Rosersberg igen?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Vinner du nått om den åker till Rosersberg igen?
Tyvärr inte, men om den dyker upp här i Majorna kan jag lämna över en försenad julklapp till en vän som beställt just den här som julklapp ! :)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Hur mycket får ISO 14001 misshandlas innan ett företag får plocka ner den skylten? Verkar dumt om dom kan gömma sig bakom ex. oförutsedd händelse flera gånger för ett och samma ärende. Typiskt dåligt.

ISO-1.jpgISO-2.jpgISO-3.jpgISO-4.jpgISO-5.jpg

Nu är det lite hopp igen, paket är tillbaks i Göteborg igen. Den här gången kanske det kommer förbi BREVTERMINALEN och hamnar hos Majornas duktiga brevbärare.ISO....jpg

Borde väl bli minst 300% mer energianvändning/utsläpp än nödvändigt och tidsslöseri.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
View attachment 508607

Allvarligt talat, det där är ju ren parodi. Den där utskriften skulle du ta till någon journalist inom skymningspressen.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ja eller direkt till Greta :rofl

Är säkert bara fråga den där.. minns inte vad honhan heter men som gillar att titta på småkvinns, det jag ville ha sagt att denne har säkert Gretas hotline på speed dial :tummenupp

Frid.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
ALLT VÄL igen, tillslut. (Brukar funka till slut här där jjag bor i Majorna, Bra Postisar !)
Fängslade öden Tjuvar och bedragare i 1800-talets Sverige
lades in i min brevlåda idag !
Skickat från SPEED GROUP Metallvägen 31, 195 72 Rosersberg

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
ALLT VÄL igen, tillslut. (Brukar funka till slut här där jjag bor i Majorna, Bra Postisar !)
Fängslade öden Tjuvar och bedragare i 1800-talets Sverige
lades in i min brevlåda idag !
Skickat från SPEED GROUP Metallvägen 31, 195 72 Rosersberg
Det där är inte allt väl. Det är slutet gott.

Postnord bör förgöras med eld. Schenker behöver en exorcism innan även de förgörs med eld.

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
UPS är ännu sämre än post nord enligt mitt tycke.
4ggr förra året klantade dom till det med leveranser till min arbetsplats, de två värsta var en försändelse värd över 60000:- som försvann spårlöst och en som hamnade i Stockholm med utlämningsställe i Solna (vi finns i Halmstad) trots att alla uppgifter på paketet var korrekta.
När vi fick reda på detta visade det sig att paketet legat för länge så dom kunde inte frisläppa det för leverans till Halmstad så det fick skickas tillbaka till avsändaren i USA för att sen skickas till Sverige igen vilket gjorde att det tog ca 4 månader att få grejerna.

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
UPS är fan helt otroliga kan jag hålla med om.
Beställde från Kina(ja,jag är en dålig människa)
Kollar man trackingen så tog det ca 3 veckor från Kina till Järfälla/Stockholm.

Nu har paketet befunnit sig hos UPS/Järfälla(2 mil bort) sen den 28/11 och det verkar som det är omöjligt att hämta det själv eller få det levererat.Rätt adress och inga konstigheter men dom verkar
göra allt för att skicka tillbaks det till säljaren istället.

Har startat ett ärende hos UPS men har väl inga större förhoppningar om att dom ska lyckas leverera :-(

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
UPS är fan helt otroliga kan jag hålla med om.
Beställde från Kina(ja,jag är en dålig människa)
Kollar man trackingen så tog det ca 3 veckor från Kina till Järfälla/Stockholm.

Nu har paketet befunnit sig hos UPS/Järfälla(2 mil bort) sen den 28/11 och det verkar som det är omöjligt att hämta det själv eller få det levererat.Rätt adress och inga konstigheter men dom verkar
göra allt för att skicka tillbaks det till säljaren istället.

Har startat ett ärende hos UPS men har väl inga större förhoppningar om att dom ska lyckas leverera :-(
Nya tullregler gör att produkter från utanför eu med bristande dokumentation över resan till eu kan stoppas och bli i limbo .....

Mycket skit går att spåra till byråkrater även i den här tråden. :/

(Även om transportbranschen i allmänhet verkar bemannas till väldigt stor del av "can't someone else do it?"-människor...

DHe4iV.gif

)

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Nya tullregler gör att produkter från utanför eu med bristande dokumentation över resan till eu kan stoppas och bli i limbo .....

Mycket skit går att spåra till byråkrater även i den här tråden. :/

(Även om transportbranschen i allmänhet verkar bemannas till väldigt stor del av "can't someone else do it?"-människor...

DHe4iV.gif

)
De nya reglerna är till för att täppa till för shein/temu/aliexpress igen. Men som vanligt verkar dessa ha hanterat situationen, medan legitim handel inom EU ligger efter.

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Beställde på ebay från Tyskland, DHL+Postnord.
Fick besked om att det skulle levereras 2/1 mellan 10:00 och 15:30. Lugnt jag är hemma hela dan.
Fick på ebay att dom försökt leverera 09:51 och att ingen var hemma. Jag var hemma och vi har gårdsvakt som ringer så fort någon kör in på gårdsplan.
Går och svär över jävla lögnare och idioter
Ca 12 kommer en postnordbil och levererar.
Har dom koll på något alls????????

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Beställde på ebay från Tyskland, DHL+Postnord.
Fick besked om att det skulle levereras 2/1 mellan 10:00 och 15:30. Lugnt jag är hemma hela dan.
Fick på ebay att dom försökt leverera 09:51 och att ingen var hemma. Jag var hemma och vi har gårdsvakt som ringer så fort någon kör in på gårdsplan.
Går och svär över jävla lögnare och idioter
Ca 12 kommer en postnordbil och levererar.
Har dom koll på något alls????????

Samma sak har hänt mig flera gånger, en gång låg jag sjuk hemma, en annan gång hade det nysnöat och det fanns icket ett spår på dom 200m jag har mellan brevlådan och huset, ytterligare gånger inga bilder på övervakningskameran mellan att jag åker till jobber och jag kommer hem.

Men SMS om att dom har "försökt leverera" och vilken stadsdel man ska åka till för att hämta ut paketet skickar dom ut.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO