Postnords budbärare ljuger och suger!

Ah, ah, åh ja nu råka Jag ut för denna bluff!!1 *fniss* vilken blunder av törerna ;)

Jag kan typ t.o.m. bevisa det Och denna sändning är ett sammarbete, nåja, mellan DHL Tyskland och vårt danska blåbär eller hur det ser ut i hierarkin..?

Hur jävlas jag bäst med denna data?

Aftonbladet & instafaXcebok.tickstok går phetbort, bara som en parentes.

Låg f.ö. på sofflocket innanför dörren med mobilen i handen i det enda huset som lyser på berget, så.

(jefla tur för dom jag inte varit på dunk.. boxen mena jag, då hade dems fått betala taxiresan ned till ombudet jag väntar en (riktig) avisering från, jävligt snart)

edit; stavfle.​
 
Last edited:
Mm var nära att tänka tanken & ringa kundotjänst idag men spelar sval till imorgon åtminstone.

Dom kom alltså och inte lev. paketet på en söndag.

Kör tillbaka paketet till terminalen om den nu ens klassas som det lokalt.

Från Postnord HQ(lokalt) tar det max 15-20 min att knalla till mitt närmsta ombud.

Svängde förbi ombudet och fråga i.a.f...

-Nja, alltså när fick du meddelandet?
-Var väl igår middagstid.
-Ja då brukar det stå nästkommande vardag.
-Jo precis, idag måndag kan man tycka.
-Jo fast det brukar bli imorgon då.
-Logiskt.. då gör jag ett nytt försök imorgon tisdag.

Hela världen? Nej men hur svårt kan det vara att istället för att köra tillbaka försändelsen för ytterligare en utkörning istället bara lämna av det hos ombudet direkt. Så gott som på vägen tillbaka oavsett vilket väderstreck postbilskrället skulle efter.

Fast det är klart, det blir bara logiskt Om dom faktiskt var ut och försökte lev. till mig, vilket dom inte var.
 
Det finns åkare med egna bilar som är knuta till ett åkeri och som lackar bilarna i det stora åkeriets färger och namn.
Det kan nog vara så om man endast har en bil och endast en stor kund också.
En stor kund kan ha synpunkter på i vilka sammanhang deras logga syns.
Gäller det stulna eller exporterade bilar så är det inte mycket en stor kund kan göra.
 
Jag drar upp den här gamla tråden igen,

Då jag har pågående renoveringar av en raggarbil plus flera gamla veteransnöskotrar så känner jag inget större behov av att protestera mot Donald Trumpet genom att vägra handla från USA. Jag väntar därför allt som oftast på någon form av paket från andra sidan av Atlanten. Paket som väldigt ofta hamnar hos PostNord.

Är det någon som kan förklara PostNord’s allt annat än konstanta linje vad gäller meddelanden och aviseringar kring paket…? Oavsett om det handlar om meddelandet där man ska utse PostNord till tullombud, själva tullfakturan eller meddelandet om att paketet har kommit fram så verkar ju deras kontaktväg till kunden väljas helt random. Det kan vara ett SMS och det kan lika gärna vara ett skrivet brev som dyker upp i brevlådan.

Om man har flera paket på ingång så är det otroligt lätt att missa något av dem när SMS och skrivna brev blandas med varandra.

Jag har inte lyckats se något system annat än att det inte finns något system…?
 
Inte för att det har med tråden att göra. Men jag blev så nyfiken. Vad är det för bil du håller på att göra iordning?
 
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top