Förra året blev jag av med en räkning som skulle delats ut av posten.
Hade jag inte haft mer än en från samma firma så hade jag nog undrat vart den blev av.
Men nu glömde jag helt bort den bland alla andra. Fick inte påminnelsen heller.
Inte heller räkningarna från inkassot. Dock fick jag ett brev då det plingade på dörrren.
Det var dock inte posten utan det första jag hörde av från fogden, en delgivning.
Slutresultat blev att det kostade multum och att jag inte är kreditvärdig på 3 år.
Tack PostNord.
Många uppger att de får fakturor med påminnelseavgifter och inkassokrav direkt, utan att ha nåtts av någon originalfaktura.
Klarna-grundare: ”bästa kunden är den som inte betalar direkt”
Säger som man säger i Eslöv:
Postnord kan suga min QK !
Välkommen till klubben..
Tyvärr är det såhär varje gång jag beställer grejer, men får alltid räkna med en dag extra då de "inte kan leverera" sen åker de tillbaka till terminalen och kör den till ombudet dagen efter.
Nu skall vi se....
Jag beställde en pryl från Polen och det skall vara hemkörning på det. Jag tror inte för 5 öre att Postnord kommer att lyckas att köra hem den till mig trotts att det alltid är folk hemma hos mig.
170605 - För
Jag fick ett däck i handen på utsatt tid förra veckan.Jag kan kontra med en (sällsynt) solskenshistoria idag... Beställde lite prylar från Louis.de i veckan och räknade inte med att få dem innan helgen. I går hade jag ledig dag och regnet öste ner, så jag passade på att vara i garaget och utföra lite välbehövlig service på MT-01:an. Till saken hör att garaget ligger i en länga och alltså inte sitter ihop med bostaden. Plötsligt står en glad ung man i PostNords kortbyxor i garageporten med ett stort paket i famnen. "Jag såg att porten var öppen, är det du som är XXXXX XXXX?" Han hade alltså tagit en promenad med mitt paket för att leverera det direkt till mig
Ibland händer det!
Blir mer o mer av skiten ,har också fått jaga däck.
Hundkuksugarna som jobbar där ställer sig bara i närheten så bilens gps logg visar att dom vatt i närheten
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|