PotatoesMc bidrar till katastrofen i Asien

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Kay skrev:
Sveriges befolkning har i snitt skänkt en tia var.

Edit: Jag menar naturligtvis inte att det är lite. Rätt imponerande siffra på så kort tid. Jag har bidragit, liksom alla jag känner. Allt hjälper!!

I genomsnitt har befolkningen nu skänkt nästan 50kr var enligt mina beräkninagr!
50milj innan tv-galorna igår + 350milj efter + andra än röda korset :tummenupp

Fast ifall man jämför dessa pengar med t.ex en bra fotbollsspelare kostar så känns det lite lite. :gnissla

Ringde för övrigt in 500kr igår.
 

Hunter

??
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ZX10R
Gustav1 skrev:
Precis det du tror jag menar.

Jag tycker det är lågt att starta en tråd om att man skänkt pengar.
Jag uppfattar det som någon sorts "titta så duktiga vi är".

Skänk gärna pengar, men är det nödvändigt att publicera det?

Jaa det är nödvändigt, för att andra ska följa efter och göra samma sak!!
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Klart tråden är nyttig, fler tänker till och skänker pengar. Visst är det illa att VD'n har så hög årslön, men ska man strunta i att skänka en slant bara för det? Alternativet är att åka ner till Asien och arbeta, tror inte alla ni som valt att inte skänka pengar pga. vd's lön mm. kommer att göra det.

Största anledningen till att det dras in så mycket mer pengar nu är vid tidigare katastrofer är nog inte för att det är fler svenska som är drabbade.. utan detta har fått så mycket publicitet i media, fast utan alla svenskar hade de nog inte fått all publicitet, så indirekt beror det på antalet svenskar, men jag kan inte tänka mig att folk skänker pengar enbart pga. alla de svenskar som skadats.
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Min tjejs chef skänkte 1.000.000 ur egen ficka... :3freak :3freak :3freak Heder till den gubben! :tummenupp
Själv har jag inte bidragit till detta, men bidrar till en del annan botemedelsforskning i stället.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Svenska Ducatiklubben stödjer offren för katastrofen i Sydostasien. Klubben har satt in 10.000 kr på Radiohjälpens Postgirokonto.

Kamratkretsen på Nyårsfirandet satte in 1000kr till Röda korset istället för att spränga upp dem.

Här kommer en banner om Swedie känner sig manad att lägga upp den
annons1_041227.jpg
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
En gammal kompis till mig förlorade sin son, sin ex-fru och hennes gubbe, plus att hans dotter ligger svårt skadad på sjukhus... :(
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Ace Niki skrev:
Visst kan man tycka att RödaKors-direktören och andra miljonärer kan skänka mest
scud skrev:
Klart tråden är nyttig, fler tänker till och skänker pengar. Visst är det illa att VD'n har så hög årslön, men ska man strunta i att skänka en slant bara för det?
Man är ju inte tvungen att skänka pengar via Röda korset. Det finns andra organisationer man kan använda. Stora organisationer som tex Sida och Röda korset brukar ha den egenheten att de är ineffektiva med stora kostymer.
Sida hade som lägst 1% av givna pengar som kom fram till det de var avsedda för. :kocko De har därefter valt att använda många helt idéella organisationer som distributionskanaler. Vill nu inte på något sätt avskräcka någon från att skänka pengar men det är helt uppenbart att vissa är effektivare än andra. Det är ju inte RC-direktören jag vill mata med mina surt förvärade stålar. :fatta! Viktigast är dock att mottagarna av pengarna har 90-konto.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top