Powerwheelar era hojar?

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Testa en 1290 i sport läget får du komma med din egna åsikt sedan ;) 1-2-3 går den på slangen oavsett om du vill eller inte, 4 börjar den hålla sej ner men ger du tillräckligt på rullen så tillåter den även där, 5 får man hjälpa den, antingen koppla eller studsa till lite, 6 har jag aldrig fått upp den på (åker nästan aldrig på 6 för de går för fort för dom vägar jag åker på då) ;)

Jag har kört 1290.

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Jag har kört 1290.

Ja då borde ju du veta :) om det inte vart något fel på din då vill säga? Eller så kanske de e något fel på min som gör att det går? :D De va en av anledningarna till att jag köpte min, slippa kämpa upp den. Den skall bara gå upp så är det bra med de, vilket den också gör :tummenupp

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Jag ser inte att han skrev något om varken 1290 specifikt eller alla hojar i allmänhet, utan bara "vissa nämnda". Så jag tror du projicerar lite nu. :)

Ja, kanske lite :) det är inte bra att inte få åka hoj när de e 23 grader varmt ute, man blir så aggressiv då :3freak

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
En Katana 1100 i original är i alla fall inget hot mot tronen, inga power wheelies där inte.
RC30 har inte heller några sådana hyss för sig (kan ju alltid försvara sig med att det är oeffektivt att lyfta framhjulet).
VT750 vet inte ens vad en wheelie är för något.
:D

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
VFR: en är snäll i det avseendet. På ettans växel powerwheelar den original. På tvåan är framhjulet viktlöst.
Men den är å andra sidan lite åt touringhållet till också. Inte jättemotorstark och jag tror att den har lite längre hjulbas vilket stävjar sådana effekter lite.
Men det är absolut inga problem att få upp den på tvåan om man så vill. På trean börjar den vara svår att få upp men det går säkert om man verkligen vill. Jag är dock själv inte speciellt duktig pga att det inte är något som jag prioriterar så jag över inte heller.

Hymer

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2016
Hoj
Mv Agusta F4R, Buell 1125CR
Buell 1125cr med mappad ebr ecm och jardine rt5 rör lyfter utan problem på 1,2 och 3an om man växlar rätt.

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Suzuki GS1000 1979, kan inte hålla ner hjulet även om jag vill, precis som tidigare inläggare har skrivit så är det oeffektivt, fast fränt.Wheelie facebook.jpg

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Går det att köra en motorcykel utan att bakhjulsåka?

Båda mina går upp utan koppling uptill 3:ans växel(båda har drevat om för ACCELRATION!)

4:an får man kämpa och dumpa koppling. 5:an funkar också på kåtteem, omöjligt på 5:an med Aprilian.

Bästa är ju lämna från grönt ljus direkt på bakhjul sen gå igenom växlarna! Bästa känslan!

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Går det att köra en motorcykel utan att bakhjulsåka?

Båda mina går upp utan koppling uptill 3:ans växel(båda har drevat om för ACCELRATION!)

4:an får man kämpa och dumpa koppling. 5:an funkar också på kåtteem, omöjligt på 5:an med Aprilian.

Bästa är ju lämna från grönt ljus direkt på bakhjul sen gå igenom växlarna! Bästa känslan!

Bästa känslan är väl att omsätta kraft till acceleration? Cykla på bakhjulet gör småkillarna på lågstadiet... ;)

Skickat från min iPad med Tapatalk

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Går upp på ettan om man har nästan tom tank, så det är på det berömda håret att den orkar.
Triumph tiger 800xc -11

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
På två av mina hojar får jag upp framhjulet om jag använder domkraft. :)
Den tredje? Vet inte. Har inte testat. Känns på något sätt inte så intressant... (Är jag kanske för gammal för sådant?)

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Kan intyga vilken wheele maskin Ktm1290 är. Tog min premiärtur för året på en superduke gt. Inte kört gathoj på x antal månader och sen sätta sig på de aset! 1,2,3 hissar den hjulet vare sig man vill eller ej, när fyran åkte i så lättade de några dm också :D Ska tilläggas att soppa lampan lyste men ändå. Sånt där är beroende framkallande.

Ni som tycker detta är barnsligt, kan ni köra på bakhjulet? De e ju svinroligt! När man får upp lite hastighet och kan segla på fartvinden. Den känslan måste vara de närmaste man kan komma att flyga men ändå va kvar på land.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati