MRJaggu
Gudomlig sporthojare
enligt hörsägen skall den göra det på de första två växlarna...
Då går den rätt bra. De Xt jag kört med liknande mods har inte powerwheelat på 2:an.
Dvs inga ryck eller liknande utan endast gasökning.
enligt hörsägen skall den göra det på de första två växlarna...
Nej, inte ens på ettan! (F800R)
Inte många hojar som powerwheelar i trean original på en rak och slät väg. Literhojar går att plocka upp på trean med koppling, eller över guppiga vägar, ståendes osv osv.
Superduke 1290 kan jag tänka mig wheelar i trean utan koppling eller av/på, utan vanlig gas bara. Körde en 1190 adventure och det är faktiskt den första hojen jag kände reste på trean utan att försöka. Har kört CBR 1000 -10, ägt 1098S och provkört en mängd andra riktigt starka hojar... trean funkar enbart med koppling på dessa hojar! Inte jättelätt med kopplingen heller.
Här är ett klipp som jag gjorde förra året till en forumpost precis när jag hade fått cykeln. Första framhjulslyftet så är det en liten uppförsbacke som jag åker över, men å andra sidan är det knappt fullgas heller. I andra lyftet så gasar jag fullt på plan mark och jag ligger väl runt 5-6k rpm ungefär. Båda gångerna på fjärde växeln och originaldrevning.
Den är mycket roligare nu när den är nerdrevad
*edit*Ingorera titeln på filmen
Kommer bli intressanta starter i Speedster...
Jag kommer vara den långsammaste på gridden och se ut som den totala nybörjaren jag är
Sitter ni som på en hd chopper eller hur får ni hojarna att power wheela på höga växlar
Mina literklubbor har max lyft en aning på 2an. Stunthojen (cbr600) lyfter knappt på 1an med 60t drev.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|