Precis Hämtat hem min Retta :)

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
köp INTE castrol GPS /GTS (lite osäker på namnet)
vet flera som fått problem med slirande koppling som följd av denna oljan
Å andra sidan vet jag åtminstone en auktoriserad Yamaha-verkstad som använder Castrol GPS när de servar hojar, och det skulle de väl knappast göra om den inte fungerade. Själv har jag kört både GPS och R4 i gixxern, och aldrig haft några sådana problem.
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Ang. olja, shell advanced funkade klockrent i min R1 -00 som jag hade, och funkar perfa i min nuvarande R6:a... Rekomenderas väll av Yamaha också??..

Jaja verkar iaf va en bra olja till yamahas R modeller..

Snygg hoj.. (montera inte dit skjutspinnar, system, speglar. snyggare utan :yoparty )

Robban
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kör på GPS nu och R4 innan och det enda som slirar är bakdäcket. ;)
Handlar nog mer om lamellernas friskhet än oljan.

Henrik
 

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Håller med dig men fotpinnar är ganska bra när nån åker med o backspeglar är också bra när man vill se om det ligger nån bakom :)
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Håller med dig men fotpinnar är ganska bra när nån åker med o backspeglar är också bra när man vill se om det ligger nån bakom :)

Jag vet, har precis samma problem själv :tungan kör utan allt bjäfs nu, dessutom ensitskuts, men är ju inte så praktiskt direkt om man vill skjutsa osv.. Men snyggt som sagt :yoparty .

Robban
 

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Skövde
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Håller med dig men fotpinnar är ganska bra när nån åker med o backspeglar är också bra när man vill se om det ligger nån bakom :)

Nyfiken som man är så undrar man varför du inte köpte zx12 när du hade bokat lastbil o allt... var det ngt som gjorde att du backa ur.... Bägge är ju trots allt två roliga hojjar men r1 har ju högre olycksrisk då den uppmanar till mkt bus....

hursom lycka till med hojjen .....:yoparty
 

makkanR1

E tillbaka
Gick med
10 May 2006
Ort
sthlm
Hoj
xt 660 -07 till salu!
Ja, den fanns typ 2mil ifrån mig. Körde hem den... fy för in i saaaatans va jag frös om benen (läs jeans)

Den är i snuskigt fint skick och riktigt råsnygg.... Nu måste jag bara ha tag i lite delar som jag skrev innan. Slip-on m.m.

fick ju ta det så lugnt hem (-1 ute men ingen is/snö) men när jag körde inom macken för att fylla den så testa jag att dra på lite... mmmm tjeeena!

Hade ändå legat ett par mil på motorvägen och "värmt" däcken lite (trodde jag)

vid 5-6 tusen varv trodde jag att den hoppa ut växel :) gjorde den inte kan jag säga, full hjulspinn :D

Nu får det fan bli sommar jue!

Jasså du bor också i rydebäck? själv bor jag i Ramlösa så du ska nog slippa höra den.

För övrigt så måste där ju på nån sorts slutburk på den för det var ju jävelen vad den dönar :)

vad fan trodde du skulle hända!:huvet
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Provade en sån där, ok hoj, men inte nödvändig egentligen.

Jättedyr för mig att äga ärligt och egentligen inget extra jag kunde utnytja, fin hoj dock.
Klart klenare mellanregister än de gamla R1orna, man kan inte bara ha och äta kakan ÄN åtminstonde.

Dock plus över en zx12R utom rakt fram kanske, vem vill åka på nån slags jävla autobahnhojar?

Meningslöstr här i landet om du inte är en sån tönt som ligger på E vägar järnet, isf har du köpt fel hoj.
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Har du kört på ett rådjur med din retta?

mmm... klöv det mitt itu & jag, samt hojen gick i backen efteråt.
spräckte armbågen, bröt handen, bara kosmetiska skador på hojen.
allt e mer eller mindre fixat, kört över 100 mil sedan dess, ska lacka om tanken & svingen i vinter, sedan e den topp igen


Kör på GPS nu och R4 innan och det enda som slirar är bakdäcket. ;)
Handlar nog mer om lamellernas friskhet än oljan.

Henrik

o du pratar om sådant du inte vet ett dugg om.
först har du väl ingen R1:a ?
sedan så finns det flera som bytt till nya lameller, men ÄNDÅ slirat på kopplingen

och det var bara en rekomendation från mig att INTE använda castrols gps olja, det e fritt val att följa.
 
Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Angående olja så har jag haft en likadan hoj som din (fast blå) och jag körde på Shell Advanced. Funkade fint.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
mmm... klöv det mitt itu & jag, samt hojen gick i backen efteråt.
spräckte armbågen, bröt handen, bara kosmetiska skador på hojen.
allt e mer eller mindre fixat, kört över 100 mil sedan dess, ska lacka om tanken & svingen i vinter, sedan e den topp igen

Först ut i skogen med R6an och sen genom rådjur med R1an.

Vad ska du göra med MVn?

--------------------------------------------

Jasså du svek ZX12an, synd.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Först ut i skogen med R6an och sen genom rådjur med R1an.

Vad ska du göra med MVn?

första ggn var ju oerfarenheten som satte P ... Rådjuret kan man ju inte förutse.

Men när det blir en MV så blir det helförsäkring, det e en sak som e säker.
till R1, Blade & gixxer finns ju gott om delar & till hyfsade pengar.

men skulle tro att OM man råkar lägga mv'n så blir det inte lika lätt att hitta delarna. Det e iaf säkert att det e dyrare att få tag på
 

elmlund

Materialåkare
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia RS 125 -07
Provade en sån där, ok hoj, men inte nödvändig egentligen.

Jättedyr för mig att äga ärligt och egentligen inget extra jag kunde utnytja, fin hoj dock.
Klart klenare mellanregister än de gamla R1orna, man kan inte bara ha och äta kakan ÄN åtminstonde.

Dock plus över en zx12R utom rakt fram kanske, vem vill åka på nån slags jävla autobahnhojar?

Meningslöstr här i landet om du inte är en sån tönt som ligger på E vägar järnet, isf har du köpt fel hoj.

Känns som att någon är riktigt avundsjuk! :rolleyes:
 

MC-Gurra

Ad omnia paratus
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Karlskoga
Hoj
Yamaha R1.-02 + KTM 640 -02
Kör på GPS nu och R4 innan och det enda som slirar är bakdäcket. ;)
Handlar nog mer om lamellernas friskhet än oljan.

Henrik

Castrols GPS har varit ett problem för vissa kopplingar tror dock det var bara den ena viskositeten (den finns/fanns med 2 olika) För övrigt rekomenderas en helsyntetsolja till R1:an (GPS är delsyntet)

SHELL Advance funkar klockrent i R1:an,
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top