Det finns nog inget försäkringsbolag som själva betalar ut ersättning för skador på din bil när du bara har halvförsäkring. Det är ju hela idén med att det finns helförsäkring.
Däremot har du svaret ovanför att det är Trafikförsäkringsföreningen som sköter ärenden när det är ett okänt FORDON som orsakat en skada. Problemet är att en parkeringsskada är svår att bevisa att det var ett annat FORDON som orsakade. Och ja det kan ta tid, men att ersättningen bara är att glömma bara för att du tröttnade, det är ju inte sant.
Vill inte göra något försök i att kapa tråden men efter att min bil först och främst skulle visats upp på tre olika ställen där alla hade olika datum och där en särskild trafikskadeförening för just smitningar efter detta skulle ta ett beslut i hela ärendet så tröttnade jag ganska snabbt när jag hade behov av en hel bil ganska omgående för transporter.Mer sant än så kan det tyvärr inte bli och jag upplevde hela ärendet själv på första parkett och hur komplicerat hela förfarandet var förmodligen bara för att man skulle slippa betala ut minsta lilla onödiga krona för mycket från detta försäkringsbolag.
Men när min premie skulle betalas in då var det däremot snabba på att påminna om lag och ordning samt höjningar vid eventuella förseningar av denna premieinbetalning.Förbrukat förtroende för detta försäkringsbolag vid namn IF och deras vääääldigt negativa ton i luren lär jag aldrig glömma.Så visst är det fortfarande sant och ... inget annat.