Prejad av bilist!!!

Fullblown_1

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2011
Hoj
Rsv mille.
Hej allihopa!
Nu när de värsta aggresionerna har lagt sig så ska jag försöka att sammanfatta en situation jag var med om för 2 dagar sedan och försöka få feedback från andra som kanske varit med om liknande fall.

Nåja.

Var ute med min bror för nån dag sedan och skulle ta oss en liten tur med våra "dödsmaskiner" i Östersundstrakten, vi kör faktiskt ganska lugnt i tätbebyggelse som sig bör, tills vi kommer utanför stan och till ett område längsmed sjön som är fritt från folk och med ganska fina kurvor! :tummenupp

Vi höjjer tempot lite och går in för lite sportigare körning, hur som haver kommer vi in i detta område med storsjön på vänster sida, och efter några ögonblick så närmar vi oss en svart volvo xc90 bakifrån, lillebrorsan framför mig kör ganska omgående förbi denna utan något som helst tecken på vad som skulle komma att ske för mig.

Jag närmar mig bilen och visar tydligt att jag också tänker köra om, då blinkar bilen plötsligt vänster och placerar sig i mitten utav vägen och totalt blockerar mig! godtrogen och lugn som är så får jag för mig att killen i bilen ser ett möte framöver och försöker varna mig på någe vis så jag släpper omkörningstankarna och lägger mig efter. Inget möte kommer därefter kan tilläggas.

Jag ligger efter denna bil nu i några hundra meter i samma hastighet, ser att det finns en lucka och återigen visar jag med tydlig placering att jag vill köra om, då blinkar bilen vänster igen och med snabb rörelse försöker avvärja ännu ett försök från min sida, inget möte på ingång utan samma visa igen.

Jag börjar förstå att nått inte står riktigt rätt till och vet nu att det dyker upp en fin sträcka för omkörning en kort bit längre fram.

Placerar mig igen för omkörning, idioten i bilen lägger in vänsterblinkers sporadiskt och jag vet nu om att detta är idioti, för det finns ingen avfart på vänster sida på flera hundra meter framöver om man inte vill tralla ut igenom skogen och landa i sjön!!!

Vägen öppnar upp sig och nu påbörjar jag omkörningen, och nu blir det inte lika roligt längre, för när jag är i höjd med bakdörren på bilen så börjar bilisten medvetet och ganska snabbt att prejja mig av väen !! :mad: Jag ser att detta sker och kan fan inte tro att det är sant! vägen börjar snabbt att få slut på bredd och jag ger då instinktivt full gas så at jag precis klarar mig från att åka ut i skogen. Vänstra vägkanten var inte många cm från framdäcket kan jag intyga!!

Min reaktion blir bara ett töntigt fuck-you finger åt föraren som nära nog kunde ha prejjat mig in i en hel drös med träd om jag inte tagit mig förbi i sista sekunden.
Därefter körde jag och brorsan vidare, han hade hunnit tagit sig iväg en bit och jag ville nu ikapp och berätta vad som hade hänt, när jag väl gjort de så var vi inte på samma väg längre som bilen och våra förbannade blickar tog sikte på nya mål.

Såhär i efterhand så är jag bara så jävla förbannad över att en människa ens kan komma på tanken att ens försöka prejja en annan av vägen, och inte nog med det, utan en oskyddad motorcyklist dessutom!!!! Hade jag hamnat i träden i ca 70 blås hade det inte gått så bra för mig. :död

Jag ångrar såhär i efterhand att jag inte utkrävde hämnd direkt på platsen, att ta reg nr och ringa polisen leder väl inte till nånting? Detta borde ju egentligen klassas som mordförsök i min mening, men hur ska man bevisa det då?!

Nu undrar jag om fler här har varit med om nånting liknande och vad ni gjorde efteråt?

Själv har man alltid visat hänsyn till andra i trafiken och ärligt försökt att inte tappa tron på mina medmänniskor, men detta var tamefan droppen som fick bägaren att rinna över för min del!

Blev förbannad nu igen. :näsblod

/Jens

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Självklart skall du polisanmäla idioten.

Det är ju , i princip, försök till dråp.

EDIT: Du behöver inte bevisa något. Du har ju ingen anledning att ljuga om/anmäla en random trafikant.

jetson

Guest
Det minsta han ska åka dit på är väl att förhindra omkörning. Vet inte om det är böter eller nåt.

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Hmm, jag skulle garanterat, efter hans andra utkörning i vänsterfil tagit hans regnr och memorerat det. Och efter hans sista försök så skulle jag med all säkerhet ha ringt till polisen, eller försökt stoppa idioten själv och sagt några väl valda ord.
Vilken jävla idiot rent ut sagt.
Polisen kan i detta fall ta upp en anmälan då det näst intill klassas som grov vårdslöshet i trafiken, han utgjorde en stor fara för dig, inget snack om saken.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Verkar ju ha varit något riktigt fel på denna bilist.Fundera starkt på en anmälan så att ingen annan kanske råkar illa ut.För i tiden så gjorde bla lastbilar tecken med blinkers om det var läge att kör om eller inte i ren vänlighet.Har tyvärr försvunnit mer och mer men är inget jag känner igen från den beskrivning du varit utsatt för från personbilar.Men tanke på hur ilsket jag skulle ha reagerat i den situation du varit i så kan man komma långt med vem som är ägare till fordonet naturligtvis.Men tänk efter före och gör en anmälan istället.Brukar fungera bättre än egna åtgärder.Personen har ju använt sitt fordon som en form av vapen i ett försök att skada dig.

Last edited:

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
precis... anmäl direkt.
oavsätt hur det går så har den jäveln fått en anmälan skulle han hitta på fler djävelskap. sannolikheten är stor att en sån psyk-störd storhetsvansinnesdjävel inte har helt rent register redan..
ingen anledning att han slipper

Aldén

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2011
Hoj
Suzuki GSX-R 600 - 2006
Den viktigaste lagen för trafikanter är att man ska underlätta för varandra! I och med hans idiotiska handlingar vet han nog inte om det och borde därför inte ha körkort ;)

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Du skulle satt din fina sko i backspegeln, bästa och enda sättet!

Absolut, mer än gärna, men i detta läget tror jag knappast att man hade lyckats så bra utan att ha åkt av då han redan höll på att preja honom.
Ett annat alternativ hade ju varit att efter omkörningen stannat till lite längre fram och låtit han passera, och sedan lagt sig bakom och följt honom tills han stannat, och där sparkat sönder hela bilen :)

Häggis

Gubbe i övre tonåren 40+
Gick med
2 Oct 2010
Hoj
Monark med 1 gk (gubbkraft)
Man blir så trött på dessa självutnämnda privatpoliser som gärna vill styra och ställa i trafiken.
Självklart ska det polisanmälas när sådant inträffar men jag gissar att jag hade gjort likadant som du -åkt därifrån lagom förbannad och inte tänkt till förrän senare.

Skönt att höra att han/hon inte lyckades med sitt uppsåt iallafall.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Bönder. De är såna. Han var ute och söndagskörde i sin stora häftiga bil och trodde att han var något. Just då kom din bror på en liten spänstig motorcykel och förnedrade hans klunsiga Volvo. Då krympte hans psykologiska penis rejält. Så han vart tvungen att jävlas med en annan motorcyklist för att försöka få den att växa igen.

Det är ungefär som om han hade stått i krogkön med sin feta fru och ändå känt sig ganska nöjd med sitt liv medan han väntade på att få komma in. Sedan kom din bror med en underklädesmodell under vardera arm och bara gled förbi kön. Då hade hans psykologiska penis också blivit pytteliten. Och hade sedan du också kommit med två snyggingar så hade han kanske försökt lägga krokben för dig bara för att försöka få växa litegrann.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Sen är det ju frågan om det var ägaren som framförde fordonet ifråga.
Men om du kommer ihåg regnumret så kan du ju kolla runt lite först och fråga lite kamrater om liknande händelser.

Miami

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Hoj
Honda Cbr 900rr
Absolut, mer än gärna, men i detta läget tror jag knappast att man hade lyckats så bra utan att ha åkt av då han redan höll på att preja honom.
Ett annat alternativ hade ju varit att efter omkörningen stannat till lite längre fram och låtit han passera, och sedan lagt sig bakom och följt honom tills han stannat, och där sparkat sönder hela bilen :)

Ett annat alternativ helt klart, men enklast slicka honom i röven me 7-8000 varv sen vrida på med en fot lite högre upp än fotpinnen så har du garanterat en fin repa eller backspegel. Obs! Aldrig provat själv men de låter ju bra eller hur!?:va

Patriks

Tveka inte, ba köör!
Gick med
22 May 2011
Hoj
Gixxer 600
Helt jävla otroligt, tur att du klarade dig bra iallafall!

Var med om en liknande situation(lite mildare) gled i mellan filerna i köer på väg mot en rondell (brommarondellen i sthlm) blir tajt framför mig mellan bilarna och ja ska åka in i vänsterfilen igen. De är rött så ja står still i mitten och när de slår om och ja ska puttra in i vänsterfilen igen så börjar fanskapet i vänster filen bakom mig åka på mig mot mitt vänster ben med kofångarn och e på väg o köra över foten på mig som ja hade i stöd mot marken. Hinner ta upp foten innan den sitter fast under däcket åker o ställer mig framför bilen och kliver av hojjen. Föraren av bilen kommer ut varav är en gubbe i 65 årsåldern.
Idioten kommer fram med en hånflin på läpparna och ja bara frågar om han e helt dum i huvet osv..:mad:
Vi står där o försöker dumförklara varandra i 2 minuter sen åker ja bara, gick inte o föra en vettig diskussion med han då han verkade hata mc åkare..:huvet

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Inget förvånar mig längre i trafiken, filma alltid när ni ute o åker mc säger jag bara! Äkta redneck-prejjning @ 1:04...:mad:

[YOUTUBE-ID]CbTZkZTYkaM[/YOUTUBE-ID]

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Leder nog tyvärr inte långt att anmäla men gör ett försök du.

Skillnad på folk och folk och mc-åkare står längst ner på skalan.

En polis som slänger sig ut med radarn mitt framför dig så du får ställa dig på bromsen allt va du pallar så åker du garanterat dit för mordförsök och annat, men köra över en motorcyklist för skojs skull är desvärre närmast helt OK.

Bästa är att säga man blev rädd, för motorcyklister e ju farliga vet alla. Helt safe att ta livet av nåndå.

Vill jag nån gång i livet se nån rejält skadad eller tom död av nån anledning kommer jag garanterat ta hjälp av bilen, är ju närmare 100% safe att inte åka dit även om det finsn vittnen.

Mister

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Hoj
SV 1000S + F650GS + R1200R + Batbike
Anmäl, men lägg till.....att det är ett rattfyllo med vapen synliga i bilen.

Det ska dock göras omedelbart....för att ha någon reagerande effekt på statsmakten.:tummenupp

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Anmäl händelsen till polisen.

Nästan så när man kommit om så man vill slå på en pallnit och prata med personen i fråga. Alternativet är att köra åt sidan och sedan följa efter personen i fråga efter att ha larmat polisen om grov vårdslöshet och möjlig rattonykterhet.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...