Prejad av bilist!!!

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
jag har aldrig blivit prejad vid omkörning. men jag har blivit prejad av vägen när mötande påbörjar sin omkörning i 100, 50 meter framför mig och tvingar mig ner i gruset. tittade snabbt runt och vände för att köra in hojen i hans bagagelucka men min hoj går bara upp i 150 och då hade han försvunnit :mad:

Fullblown_1

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2011
Hoj
Rsv mille.
Inget förvånar mig längre i trafiken, filma alltid när ni ute o åker mc säger jag bara! Äkta redneck-prejjning @ 1:04...:mad:

[YOUTUBE-ID]CbTZkZTYkaM[/YOUTUBE-ID]

Helvete, det var ju i princip en sådan idioten i mitt fall oxå gjorde @ 1.04, fast lite lite långsammare iomed att jag legat efter ett tag! :confused: :gnissla :huvet

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Fullblown_1 :

Posta på www.99riderz.com om det här också....kan va bra att veta ska informera alla jag känner någon dag finns det väll risk att vi ser han går ju va lite extra aktsamma på svarta Volvo bilar av den modellen. O ta reg nr innan man kör om m.m ifallat det är samma....vilken års model har du på hojen?

Fullblown_1

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2011
Hoj
Rsv mille.
Fullblown_1 :

Posta på www.99riderz.com om det här också....kan va bra att veta ska informera alla jag känner någon dag finns det väll risk att vi ser han går ju va lite extra aktsamma på svarta Volvo bilar av den modellen. O ta reg nr innan man kör om m.m ifallat det är samma....vilken års model har du på hojen?

Låter som en riktigt bra ide! Vi körde på vägen efter sjukhuset, förbi helikopterplattan mot lugnvik var vägen där bilisten ville dräpa mig..
Hon är en röd 01:a :tuttar :D :tummenupp

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSF 1200
Jag hade följt efter idioten tills han stannade och låtit han få smaka på mina mc-handskar! Utan att tveka! :mad:

Dansk skalle med integralhjälm ska vara effektivt annars har jag hört...

Förvånande hur många som bara räcker finger och låter saken bero utan att ens kolla upp reg-numret.

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
du försöker köra om 2ggr då han blockar dig, det lyser inge lampa för dig att efter 2 dråp försök hålla dig bakom han och följa efter han istället? kanske t.om skära hans tung när han stannat ?

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Tror du har blivit drabbad av en utav många låtsas pålisar, som lever efter jante-lagen och tar det på fullaste allvar. Att det var en volvo conatainer gör det mycket mer troligt också, sjukt att det finns folk som tänker så.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Ligg kvar bakom, memorera regnumret. När du kommer hem tar du reda på vem ägaren är, vart han bor osv. Med lite tur är bilen parkerad utomhus om nätterna. Take it from there.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Skulle fan lätt följt efter tills skitskallen stannade å dragit mc handsken genom rutan på hans jävla bil (de e väll därför våra vantar har förstärkta knogar :yoparty )

Visar själv (nästan aldrig iaf) tecken å sånt när man ska köra om någon på landsvägen , spetta ner å blåsa om så fort det bara går så den presumtiva privatpolisen ej hinner reagera ....

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ett ganska bra exempel på pågående eller kraftigt begynnade "Road Rage".
Tyvärr hjälper det sällan att ta diskussionen med dessa personer då de redan är på tok för uppspelta för att lyssna på vad du har att säga. De är redan i "strid" enligt deras egen uppfattning och att då försöka prata ned honom till ett vanligt samtal som skall leda någonstans är i princip lönlöst.

Enda rätta är att backa av, skriva ned regnummret och polisanmäla.
Optimala är att ha hjälmkamera och ge inspelningen till polisen.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
blir man förbannad av att bli omkörd , då ska man fan inte köra bil alls

Skulle vara kul och se något resultat av en film (liknande klippet här i tråden) skickat till polisen med tillhörande anmälan .... tar man bara regnr å gör en anmälan lär det inte hända ett jäkla något utan bevis , bättre å lägga upp regnr på diverse forum :smasha

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Hoj
BATBIKE
hände nåt liknande med en bil på en omkörningszon nånstans i sverige. han helt enkelt vägra släppa om oss.

börja med att köra ifrån den som inte ville släppa om oss. stannar på en p ficka efter en lagom bit. alla som sitter i bilen hoppar ut och moonar den som körde den andra bilen när denne passerar parkeringsfickan.

:banana

liksom varför knyta handen i fickan? är ju så mycket roligare å göra nåt tillbaka... :D

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Äckligt beteende.. Om man hade guts skulle man kört efter han/hon å spöat skiten ur han/hon. Men sånt vågar iaf inte jag.. :gnissla

gixxer600R

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Hoj
gsxr 97:a ombyggd till 01
har inte heller blivit prejad än.. hoppas de aldrig händer.
men man blir ju mörkrädd när man hör att de finns sånna idioter.
lite gott om stryk skulle han haft iaf. men ska man nu ge igen öga mot öga så borde man iaf ha med nån vän som kan ha de hela under uppsikt, för är man så dum i huvudet så man prejar en motorcykel så vet man ju inte vad han har liggandes i handsfacket:kulspruta

Heale

Guest
Råkade ut för något liknande utanför Kristianstad när jag körde CBR600.
Kom ikapp två killar i en hottad 240. När jag börjar köra om prejar de mig, jag lägger mig bakom. Då sänker de hastigheten mer och mer ända ner till 30-40, då smiter jag förbi. Givetvis kör de då ikapp mig varpå jag släpper förbi dem. Då saktar de in igen.... Samma sak händer 3 gånger. När jag sen går upp bredvid börjar de plåga sin stackars 240 för att hänga på:) Givetvis låter jag, eftersom jag vet vad som kommer längre fram, dem tro att de har en chans och stressar upp dem i ca 170-180. Då sätter jag mig upp och pekar glatt på den fartkamera som de inte kände till, samtidigt som den blixtrar till. Efter det visade jag dem vad en mc egentligen går för. Skrattade hela vägen upp till Jönköping dit jag var på väg. Kommer aldrig glömma deras miner när de upptäckte kameran:D

Fullblown_1

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2011
Hoj
Rsv mille.
Råkade ut för något liknande utanför Kristianstad när jag körde CBR600.
Kom ikapp två killar i en hottad 240. När jag börjar köra om prejar de mig, jag lägger mig bakom. Då sänker de hastigheten mer och mer ända ner till 30-40, då smiter jag förbi. Givetvis kör de då ikapp mig varpå jag släpper förbi dem. Då saktar de in igen.... Samma sak händer 3 gånger. När jag sen går upp bredvid börjar de plåga sin stackars 240 för att hänga på:) Givetvis låter jag, eftersom jag vet vad som kommer längre fram, dem tro att de har en chans och stressar upp dem i ca 170-180. Då sätter jag mig upp och pekar glatt på den fartkamera som de inte kände till, samtidigt som den blixtrar till. Efter det visade jag dem vad en mc egentligen går för. Skrattade hela vägen upp till Jönköping dit jag var på väg. Kommer aldrig glömma deras miner när de upptäckte kameran:D

MOHAHA!!! Sånt händer ju bara inte, snacka om hollywood grejjer!!!! :Bugar :yoparty

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
MOHAHA!!! Sånt händer ju bara inte, snacka om hollywood grejjer!!!! :Bugar :yoparty

På tal om Hollywood o Mohaha...Du tror inte bilprejaren sett lite för mkt på introt till filmen Torque o skulle bara stångas lite lätt, så som man gör inom streetracingkretsar!! :död

Hmm, du väldigt lik han huvudrollssnubben på Aprilian...:tummenupp

[YOUTUBE-ID]PLk7jAQUNEM[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...