Det värsta som hänt mig på mc:n skedde i 0 km/h.
Jag åker över ett tågspår och stannar i efterföljande korsning. Jag ska höger och det kommer trafik från vänster så jag står still med mina tankar och väntar på en lucka. Ingen är bakom mig just då.
Men sen pang!, jag slungas fram med en knuff bakifrån. Blir nästan knuffad ut i körbanan som jag ville ansluta mig till, som är full med bilar som kommer i 70. Kommer inte ihåg men jag tror att dom fick väja.
Tittar bak och skriker "vad fan håller du på med?"
där står en Sirius skolbuss. Han hade kört över tågspåren och sedan rakt in i mig som stod stilla där framme.
"Jag såg inte dig" sa han.
Sen har han mage att säga "Jag har bråttom, jag måste hämta skolbarn och har en tid att passa."
Just det, jag med. Var på väg till jobbet.
Bågen fick hämtas med bärgare och jag gick i min förtvivlan undrandes om FB tänkte lösa in den eller laga.
Hade tur att dem beställde delar från Japan och lagade.
Men förnedringen var inte slut ännu, det tog 3 månader innan jag fick tillbaka bågen. Och under denna tid frågade jag ett par gånger om det inte gick att skynda på ärendet. Får till svar, FRÅN MITT EGET FB!
"Men det är ju höst nu, då behöver du ju inte köra motorcykel"
Berättade för honom att jag inte brukar ställa in bågen förrän November. Jävla as.
Sen krävde jag också stillestånds-ersättning, för att jag inte kunde bruka mitt fordon. En peng man ska vara berättigad till för att varje dag kunna åka kommunalt istället, eller vad man nu ser som passande.
Får till svar, FRÅN MITT EGET FB!
"Men du skulle ju ändå lägga bensinpengar om du hade haft din motorcykel utan olyckan, då kan du ju lika gärna lägga dom pengarna på bussen nu istället"
Jag blev galen.
Förklarade att det även är en tidsaspekt, 25 min till jobbet med mc, nästan 2 tim kommunalt. Inte bara ekonomin som drabbas.
Fick till slut ersättning med 20 kr / dag.
Löjligt.