Prejad av bilist!!!

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Anmäl händelsen till polisen.

Nästan så när man kommit om så man vill slå på en pallnit och prata med personen i fråga. Alternativet är att köra åt sidan och sedan följa efter personen i fråga efter att ha larmat polisen om grov vårdslöshet och möjlig rattonykterhet.

"Möjlig rattonykterhet" gillas... Det borde få snurr på saftblandarna! Och det kan ju mycket väl vara sant!

Tråkig läsning, men skönt att det gick bra.

Det kan ju inte finnas asmånga svarta XC 90 (var det väl?) i Östersund...? :smasha:banana

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Råkade ut för något liknande utanför Kristianstad när jag körde CBR600***solskenshistoria*** Kommer aldrig glömma deras miner när de upptäckte kameran:D

Underbart! Instant karma! :Bugar

I övrigt tror jag wiseguy har en poäng: Kan knappast vara lönt att ta snacket direkt i anslutning till händelsen. Tagga ner, ta regnr, och anmäla som fan!

Eller... låta det gå en vecka och åka och hälsa på med lite mer uppbackning än vad som behövs, och hålla ett sakligt och väl förberett anförande om att "hörruduru, så där gör man minsann inte".

Okej, jag hade nog i sanningens namn max polisanmält själv, men min inre autlaww blir onekligen sugen på att hitta på både det ena och det andra... :rullandeu

jetson

Guest
Kan tänka mig att vissa bilförare blir sura när en mc kör om, jag menar dom sitter där och sover i bilen så kommer en dödsmaskin och väcker dom. Men vi gör nytta, tänk vad många bilolyckor vi förhindrar genom att väcka svennezombie på vägarna :tummenupp

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Efter att ha sett filmen ovan blir jag återigen svinarg när jag hör "I grew up on these roads" citatet från truckförarn.
Två vintrar sedan kommer jag i bilen och kör på en 50 raka,
ser längre fram en blinkande skylift som jobbar längs med vänstra trottoarkanten,
halva fordonet ute i vägen med tillhörande varningskoner, men på mötandes halva.

Ser att det kommer en stor hjullastare med plog i fram i mötande fält.
Tänker i god tro att han kommer att stanna. "Hindret på sin sida" tänker jag. Kör på i vanlig fart, men så fan heller, hjullastaren kör om skyliften och prickar mig med sin plog/skopa rakt i förardörren. Kraften av smällen skickar in mig i en parkerad lastbils framfångare/motorrum. På min sida av körbanan. Så alltså, vänster sida av bilen blev krossad av hjullastaren, högra sidan repades upp av lastbilen.

Hjullastar-idioten tog på sig smällen där och då, men fabricerade senare ihop lögner hemma i kammaren om att det var jag som sladdade in i honom. Och att han "hade plogat denna väg i 20 år utan problem".

Som tur är fick jag vittnesmål från killarna i skyliften, men det tog ändå

3 överklagningar! (sista med advokat) och totalt 14 månader!

innan jag fick ersättning från Hor Hansa, förlåt Trygg Hansa.

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Det värsta som hänt mig på mc:n skedde i 0 km/h.
Jag åker över ett tågspår och stannar i efterföljande korsning. Jag ska höger och det kommer trafik från vänster så jag står still med mina tankar och väntar på en lucka. Ingen är bakom mig just då.

Men sen pang!, jag slungas fram med en knuff bakifrån. Blir nästan knuffad ut i körbanan som jag ville ansluta mig till, som är full med bilar som kommer i 70. Kommer inte ihåg men jag tror att dom fick väja.

Tittar bak och skriker "vad fan håller du på med?"
där står en Sirius skolbuss. Han hade kört över tågspåren och sedan rakt in i mig som stod stilla där framme.

"Jag såg inte dig" sa han. :gnissla
Sen har han mage att säga "Jag har bråttom, jag måste hämta skolbarn och har en tid att passa."

Just det, jag med. Var på väg till jobbet.

Bågen fick hämtas med bärgare och jag gick i min förtvivlan undrandes om FB tänkte lösa in den eller laga.
Hade tur att dem beställde delar från Japan och lagade.

Men förnedringen var inte slut ännu, det tog 3 månader innan jag fick tillbaka bågen. Och under denna tid frågade jag ett par gånger om det inte gick att skynda på ärendet. Får till svar, FRÅN MITT EGET FB!

"Men det är ju höst nu, då behöver du ju inte köra motorcykel" :mad:
Berättade för honom att jag inte brukar ställa in bågen förrän November. Jävla as.

Sen krävde jag också stillestånds-ersättning, för att jag inte kunde bruka mitt fordon. En peng man ska vara berättigad till för att varje dag kunna åka kommunalt istället, eller vad man nu ser som passande.

Får till svar, FRÅN MITT EGET FB!

"Men du skulle ju ändå lägga bensinpengar om du hade haft din motorcykel utan olyckan, då kan du ju lika gärna lägga dom pengarna på bussen nu istället"

Jag blev galen.

Förklarade att det även är en tidsaspekt, 25 min till jobbet med mc, nästan 2 tim kommunalt. Inte bara ekonomin som drabbas.

Fick till slut ersättning med 20 kr / dag. :Bugar
Löjligt.

Bologna

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
Ducati 900 ss / Ducati 1000 Sport Classic
Bönder. De är såna.

Det är ungefär som om han hade stått i krogkön med sin feta fru och ändå känt sig ganska nöjd med sitt liv medan han väntade på att få komma in. Sedan kom din bror med en underklädesmodell under vardera arm och bara gled förbi kön. Då hade hans psykologiska penis också blivit pytteliten. Och hade sedan du också kommit med två snyggingar så hade han kanske försökt lägga krokben för dig bara för att försöka få växa litegrann.

Sant, underbar analys:tummenupp

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
En av de mer komiska saker som hänt mig på mc:n var när jag ville visa en förare att hans tanklock var öppet med låset hängandes i hållaren.

Det var en rak och fin 70 väg och jag körde upp bredvid förardörren och pekade mot tanklocket. När jag märkte att han inte tittade mot mig så duttade jag till tutan för att få kontakt. Ingenting. Han stirrade spikrakt framåt och totalt ignorerade mig.

Blev faktiskt lite vresig när jag bara hade goda intentioner och ville hjälpa honom. Jag tutade en gång till, och kanske en gång till, viftade med handen nån gång och pekade mot tanklocket igen. Ingenting.
Hans blick var limmad rakt fram, vek inte en tum.

Då sket jag i det och körde därifrån, men blev förbannad och tänkte för mig själv vilken jävla gubbjävel. Varför gjorde han så?
Var han rädd att jag ville honom illa? Att jag var arg på honom?

Han måste ju alltså ha haft en otrevlig situation med en mc involverad någon gång tidigare i livet. Varför annars bete sig så?

___

En annan gång ligger jag och glider bakom nån bil, inga intentioner att vilja köra om, jag bara glider och tar det lugnt. Inga mål.
Då ser jag hur föraren tar ned rutan och kastar ut sin glödande fimp,
som landar i magen på mig!
Jag blir fly förbannad och åker upp jämsides och gör "runkdragningar" med kopplingshanden mot föraren. Barnsligt möjligtvis, men det kändes rätt där och då.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
[YOUTUBE-ID]sMyRYCvRS_s[/YOUTUBE-ID]

Såg den här videon nyss, och kom att tänka på den här tråden...

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Ingen som funtat på att ha spanska ryttare i en liten påse?

Haha, ja den tanken har man ju tänkt efter att ha varit med om liknande. Fast det kan ju drabba oskyldigt folk som kommer efter.

Men om man skulle ha några stålkulor i storleken 10mm att hiva iväg bakåt efter att ha lagt sig framför idioten så borde det göra lite åverkan. Risken är väl då emellertid att idioten hinner läsa ens eget reg nr.
Så det bästa vore nog att efter andra försöket att förhindra en omkörning bara följa idioten till han stannar och ringa snuten.

Men det är lätt att vara efterklok. Kanske ändå bäst att ta reg nr bara, så kan man fnurla på vad man ska göra. :)

Det värsta var att jag glömde bort reg nr i mitt fall, så händer det igen ska jag stanna och skriva in det på moben diReCkT!

Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
...Jag har en gopro som jag kört lite med, men tanken på att köra runt och filma hela tiden med hopp om att fånga idioter på film känns bara så omständigt :rolleyes:

Inte i hopp om att fånga idioter utan för alla slags händelser som är värda att spara på film.
Jätteomständigt att trycka på en knapp :) men jag vet ju inte. Gopro kanske kräver att man står still för att den ska kunna sättas på?
Ska själv köpa en med bröstsele.

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05

va fan var det där? är dem helt djävla dumma i huvudet eller? :mad: hoppas föraren blir påkörd när han/hon står i köket av en lastbil vars förare somnat

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
va fan var det där? är dem helt djävla dumma i huvudet eller? :mad: hoppas föraren blir påkörd när han/hon står i köket av en lastbil vars förare somnat

Tja, jag har råkat ut för liknande saker, när man ser att bilen/lastbilen vid sidan får för sig att göra filbyte är det bara att tvärnita eller dra på som fan så att man hinner ur vägen.
Det där uppstår generellt för att folk inte kollar bakåt innan filbyte.

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc

Den MC föraren lekte nog med döden, att räkna med att bilisten ska se en när man sicksackar sig fram mellan fordonen med dubbla farten mot övriga fordon och dessutom klämmer sig fram mellan filerna mellan en tradare och en bil på samma gång och dessutom på "fel sida" är ju att hoppas på för mycket här i livet.

Det är ju tvärt om mot trådskapare där bilföraraen var 100% medveten om MCn och medvetet stängde/trängde, det är ju snudd på mordförsök tycker jag.

Att sparka eller slå mot bilen är ju också bara att riskera sitt eget liv, du har ju inget aning om vilken galen ADHD pundare men stora krav på rEsPecT som sitter i bilen och fortsätter han prejja har ju en MC noll att sätta emot.

Håll dig undan och gör en anmälan på honom.

Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06

Påminner om Stockholmare. Man svänger, blinkar och sist men inte minst....vrider på huvudet. Som motorcyklist gäller det att alltid ha ögonen på fordonen man passerar.

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Polisen gör inte ett smack (jag har själv varit i den situationen). Det bästa är att ta reg nr och ta ett hembesök nån kväll och slå sönder bilen. Kan med fördel upprepas då det kan uppfattas som obehagligt för familjen som får just sin egendom förstörd gång på gång.

audiultx

Medlem
Gick med
11 Apr 2011
Hoj
Yamaha R1 2003
Det var rena turen att det inte inträffade en olycka, blir så jävla vansinig på dessa idioter till bilister som verkar tro att det är något jävla "destruction derby" ute på allmän väg!! man är tyvär så jäkla sårbar som hojåkare. :(

glad att du tog dig levande ur det hela iallafall.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s

Känns onekligen som att föraren har en hel del i den skulden även om bilen är vållande.
*Mycket högre fart än resten av trafiken
*Sicksack åkande
*Avstannande omkörning till höger, ligger kvar i döda vinkeln.

Hoppas killen/tjejen hade skyddskläder. Verkar inte heller vara i Sverige eller? Skulle inte vara förvånad om det var från Ryssland

Furry_Biker

Trött på alla mottrafikanter...
Gick med
20 Dec 2009
Hoj
Honda
Förra sommare blev jag prejad av en riktig skitstövel, han körde ut rakt framför mig, jag åkte på huvudled, men den vänstersvängande firmabilen, bestämde sig för att han hade förkörsrätt. För att inte damma rätt i sidan på idioten fick jag nypa i med bromsarna varvid jag fick en highside, landade på min vänstra axel. När jag reste mig upp, hade idioten stannat till slut, antagligen för att det var för mycket vittnen till hans huvudlösa körning. När jag skulle resa hojen kände jag att det inte stod rätt till med min axel. 3 operationer och ett år senare är jag långt ifrån färdigläkt. Idioten som körde firmabilen har inte tagit något ansvar och när jag konfronterade honom nyligen så sa han först: "Är du arg för det fortfarande, det är ju jättelänge sen..."

Ja för honom ja! Men jag har levt med hans idiotiska körning i över ett år. Men, men... what goes around comes around...

En sak har jag lärt mig, jag åker ingenstans utan en batong fastsatt på styret för att läxa upp idiotiska mottrafikanter som försöker döda mig!

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...