Prejad av bilist!!!

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Hmmm, hur beter man sig för att sparka sönder en backspegel när man försöker unvika att bli avprejad av vägen. Jag skulle i vart fall inte ha sinnesnärvaro att få till det, tror föresten inte att jag är såpass vig att jag får upp foten så högt (gammal gubbe). Kanske om man kör en annan typ av hoj möjligtvis...

Om man lyckas ta sig förbi, ska man då sakta in för att låta bilen komma upp jämsides och sen demolera backspegeln med risk att återigen bli prejad?

Som många tidigare skrivit, man vet inte vilka testosteronstinna fuckon det sitter i bilen. Bara genom att försöka preja någon av vägen indikerar ju på ett stort mått galenskap alt. ren idioti.

Näe, en polisanmälan skulle det nog blivit i mitt fall om jag utsatts för ngt liknande.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hmmm, hur beter man sig för att sparka sönder en backspegel när man försöker unvika att bli avprejad av vägen. Jag skulle i vart fall inte ha sinnesnärvaro att få till det, tror föresten inte att jag är såpass vig att jag får upp foten så högt (gammal gubbe). Kanske om man kör en annan typ av hoj möjligtvis...
.

Jag funderade på samma sak, speciellt på en SUV som XC90 så sitter spegeln högt uppe, hur e det meningen att man ska få opp foten på 0.5sec till typ 1.5m från marken?:va
Värsta stunten i värsta adrealinkicken!:näsblod

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
En dag för några år sedan var vi ett gäng motarder som körde om en snubbe (~40 år) och han gjorde närmanden med bilen varje gång någon av oss körde om. Jag blev förbannad och stannade framför honom mitt i vägen precis efter att jag hade kört om. Sen gick jag och konfronterade honom. När det var 4-5 andra hojåkare framför/bakom var han inte alls speciellt tuff. Han lovade dyrt och heligt att ALDRIG mer uppfostra andra i trafiken. Det hela sköttes på en hyffsat sansat nivå utan att han behövde tveka på mitt allvar. Just då kändes det som att han inte kommer fortsätta med sina dumheter.

Folk förväntar sig inte att bli stannade och konfronterade ute i trafiken utan känner sig (för) säkra i sina bilar.

På dom direkt är mitt tips, men se till att själv vara lugn och sansad.

Det är iaf. ett starkt förstahands alterntiv i min skola om uppfostran.

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
CBR 900 RR
Det har faktiskt hänt att jag *ser skamsen ut* tvärsänkt en bilförare som totalt tappat fattningen i samband med konfrontation å ärligt sagt vette fan om jag inte hade gjort det igen. En vuxen karl i en Audi som "minsann" skulle förklara för "knutten" hur saker å ting hänger ihop där vi vägkanten. Sorgligt,å vi kan kanske säga att han blev näst bäst.

En god vän som i likhet med mig kört hoj i alla år (30+ år) sa det så sant som det e sagt.
-"Helt jävla ointressant vems felet e för det e vi MC förare som ligger där. Det e vi som betalar,oavsett vems felet e."-
Ja...den e svår att argumentera mot å för egen del har jag upplevt så mkt självutnämnda ordnings"män" i trafiken att jag faktiskt tappat räkningen för länge sen.
Som motorcyklister e vi rent ut sagt löjligt utsatta å det i min mening största problemet e bilisters totalt brist på kunskap samt empati.
Därav att om man kör hoj e man förbanne mig tvungen att betrakta ALLA andra i trafiken som efterblivna idioter med rätt att framföra fordon med stödhjul alena.

Trafikrytmen i framför allt stkhlm å gbg e ju rent löjlig. En sak e att folk kör för fort osv,men ngt som e mkt värre e deras brist på omdöme(look who´s talkin...) vad gäller avstånd men kanske framför allt "här kommer jag så flytta dig!" attityden.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Bygellås + framruta funkar.
Kan säkert sluta rätt illa iof men med tanke på att en person nyss försökte preja så...
Blev iaf spräckt ruta, tvärnitat bil med 2 hjul nerkasade i ena diket:tummenupp
Nakdelen var förlorat lås men jaja det var de värt.

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Kan säkert sluta rätt illa iof men med tanke på att en person nyss försökte preja så...

Har du gjort detta själv mot någon? :D

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Hoj
En packe GSXer

Du hade altså bygellåset på dig när du körde? Eller stannade du och plockade fram det och körde ikapp?

Åkte en gång med en idiot på en Intruder i Stockholm. Han trodde han var HA för att han körde "feet first" hoj. En vanlig familj i kombi körde om oss (för Intrudern fick bestämma takten), svängde in i hans fil (höger) vid nästa röd ljus. Han körde då upp bredvid dom och trollade fram ett knogjärn som han knackade på deras ruta med. Jag stog bakom bilen och häpnade. Det blev grönt, lyset slog om, bilen stod kvar en stund och följde sedan efter oss på långt håll. När vi kom till upplands-väsby kom en Saab upp vid sidan av min "biker" kompis och slog på blå ljusen. Dom svände upp till mammas och jag körde vidare till Uppsala.

"Bikern" hade fått åka polisbil där ifrån och fick ingen sjuts tillbaka. Han fick ta av sig till kallingarna, dom tog hans knogjärn och han fick två böteslappar, en för vapnet och en för hans avgassystem. Det kostar att va "tuff"!

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
nada
En vuxen karl i en Audi .

Kanske samma idiot audi vi hade nöjet att ligga bakom i kön på Åbrokorset ut mot E6 norr. Helt galen var han på en mersa som skulle fläta in, gubben skrek ut genom fönstret att vid lång kö tilllämpas inte denna regel utan man ska vänta på sin tur. WTF... Hans stackars tonårson satt brevid och fick höra hans påhittade regler. Tanten satt bak och höll uppsikt bakåt. Såg ut som hans order till henne var att hålla koll på mc knuttarna bakom (oss)
När mersan tillslut klämt sig in, hängde gubben sig ut med halva kroppen och skrek "jävla s...t skallar"

Västa av allt är ju att snart har hans son tagit över tronen. Så här går det till min son i trafiken, dö eller döda....

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Det finns gott om nötter på mc med. Glöm inte det. Killen i filmen med R1:an tycker jag inte synd om med den typen av körning, det händer allt för ofta, sen att sparka av speglar osv är bara töntigt och visar omognad.

Ja jag kan köra som en idiot jag med på mc,det förnekar jag inte men jag är medvetem om att jag får skylla mig själv.

I torsdasgs va jag i 08 land igen med bredtransport och följebilar. En bil ligger före och en efter mig. Den som ligger efter mig blokerar andra fordon för att dom inte ska köra om oss.
Det kommer en motard som smiter förbi och ligger jämte min trailer. Han visar hur duktig han är på slangen och utrymmet blir mindre på vägen. Jag måste gå närmare honom för att få plats. motarden vill inte flytta sig utan börjar tuta och visa finger, då stannar jag. Frågar vad fan han håller på med. Kaxig som han va sade att så här kör motarder i 08 land.

Jag skruvar av hans framdäck efter en lång pratstund och slänger det i lastbilen och säger att så gör vi i GBG när folk inte lyssnar eller visar respekt i trafiken.

Jag tror inte han kommer göra om det igen när han har skaffat ett nytt framdäck.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Du måste köra jäkligt lungt om du får det att ligga kvar där! ;-)
Tja är ju slutet bakåt o sidor + bra spänt så lite svårt tro kan lossna på nått sätt faktiskt. Men sant kolla nuvarande hojar så har jag inte så mycket val än o köra lugnt :gnissla

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Hoj
En packe GSXer
Det finns gott om nötter på mc med. Glöm inte det. Killen i filmen med R1:an tycker jag inte synd om med den typen av körning, det händer allt för ofta, sen att sparka av speglar osv är bara töntigt och visar omognad.

Ja jag kan köra som en idiot jag med på mc,det förnekar jag inte men jag är medvetem om att jag får skylla mig själv.

I torsdasgs va jag i 08 land igen med bredtransport och följebilar. En bil ligger före och en efter mig. Den som ligger efter mig blokerar andra fordon för att dom inte ska köra om oss.
Det kommer en motard som smiter förbi och ligger jämte min trailer. Han visar hur duktig han är på slangen och utrymmet blir mindre på vägen. Jag måste gå närmare honom för att få plats. motarden vill inte flytta sig utan börjar tuta och visa finger, då stannar jag. Frågar vad fan han håller på med. Kaxig som han va sade att så här kör motarder i 08 land.

Jag skruvar av hans framdäck efter en lång pratstund och slänger det i lastbilen och säger att så gör vi i GBG när folk inte lyssnar eller visar respekt i trafiken.

Jag tror inte han kommer göra om det igen när han har skaffat ett nytt framdäck.

Lol! Det här blir bara bizarrare och bizarrare!
Ni ligger alltså och blockerar hela vägen för att hindra andra att köra om (av någon mystisk anledning).
En hoj kör om er.
Du blir sur och lyckas på något sätt få honom att stanna.
Du skäller sedan ut honom och meckar med hans hoj i en 25minuter, kränger av framdäcket och stjäl det utan att han protesterar eller ringer snuten!?!?

Säg att du trollar nu! XD

api

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2011
Hoj
zzr 1100,scooter 125cc(jätesnabb!!)

Sen vaknar du och märkte att det va ju bara en dröm,eller?

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
vi blockerar av en anledning och det är för att ingen ska bli klämd när jag svänger eller när det inte finns utrymme för andra fordon vid sidan om mig.Det är inte alltid lätt och se vad som finns vid sidan när lasten är 5 meter bred och 28meter långt tar sin plats vid svängar.

Han har mitt nummer som står på lastbilen och jag har fått ett sms från han om hans framdäck. Och ja han ska få tillbaka det och han har förstått varför man har följebilar som SKA enligt reglerna hindra annan trafik i vissa situationer.

Vad hade hänt om jag inte sett honom och ska svänga?

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Hoj
En packe GSXer
vi blockerar av en anledning och det är för att ingen ska bli klämd när jag svänger eller när det inte finns utrymme för andra fordon vid sidan om mig.Det är inte alltid lätt och se vad som finns vid sidan när lasten är 5 meter bred och 28meter långt tar sin plats vid svängar.

Han har mitt nummer som står på lastbilen och jag har fått ett sms från han om hans framdäck. Och ja han ska få tillbaka det och han har förstått varför man har följebilar som SKA enligt reglerna hindra annan trafik i vissa situationer.

Vad hade hänt om jag inte sett honom och ska svänga?

Hans framdäck... Du håller fast vid storyn att dina polare höll fast motardföraren medans du välte hans hoj på en väg som blockerades helt av era bilar, skruvade bort hans framhjul (och repade sönder hans hoj) bände av däcket och slängde det i lastbilen. Sen släppte dina polare grabben och han bara stod kvar och grät med sin sönderrepade hoj utan framdäck slängd mitt på vägen medans ni lungt satte er i era bilar och körde vidare?

Ingen annan 08 reagerade på att ni helt låste upp trafiken i minst en halvtimme?
Han ringde inte polisen när ni släppt honom?
Hans polare jagde inte efter er efter dom hjälpt honom hem med hojen?
Hans försäkringsbolag har inte kontaktat dig för självrisken för skadorna du gjorde på hojen när du välte omkull den på asfalten?

Jag bara undrar. ;-)

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
CBR 900 RR
Kanske samma idiot audi vi hade nöjet att ligga bakom i kön på Åbrokorset ut mot E6 norr. Helt galen var han på en mersa som skulle fläta in, gubben skrek ut genom fönstret att vid lång kö tilllämpas inte denna regel utan man ska vänta på sin tur. WTF... Hans stackars tonårson satt brevid och fick höra hans påhittade regler. Tanten satt bak och höll uppsikt bakåt. Såg ut som hans order till henne var att hålla koll på mc knuttarna bakom (oss)
När mersan tillslut klämt sig in, hängde gubben sig ut med halva kroppen och skrek "jävla s...t skallar"

Västa av allt är ju att snart har hans son tagit över tronen. Så här går det till min son i trafiken, dö eller döda....

Jodu. Har ju verkstan i Åbro å ser det där vansinnet mer eller mindre varenda dag.
Förra året skulle jag åka hem. Går in i sista rondellen innan motorvägen,blir ju en 270 för mig,å precis på väg ut hoppar en kärring ut med sin V70 så illa att jag bokstavligt kände vindraget i aktern på hojen. SATAN va förbannad jag blev!! Mest för att hela grejen kunde slutat mkt mkt illa å framför allt för att det hela e så sanslöst onödigt.

api

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2011
Hoj
zzr 1100,scooter 125cc(jätesnabb!!)
Hans framdäck... Du håller fast vid storyn att dina polare höll fast motardföraren medans du välte hans hoj på en väg som blockerades helt av era bilar, skruvade bort hans framhjul (och repade sönder hans hoj) bände av däcket och slängde det i lastbilen. Sen släppte dina polare grabben och han bara stod kvar och grät med sin sönderrepade hoj utan framdäck slängd mitt på vägen medans ni lungt satte er i era bilar och körde vidare?

Ingen annan 08 reagerade på att ni helt låste upp trafiken i minst en halvtimme?
Han ringde inte polisen när ni släppt honom?
Hans polare jagde inte efter er efter dom hjälpt honom hem med hojen?
Hans försäkringsbolag har inte kontaktat dig för självrisken för skadorna du gjorde på hojen när du välte omkull den på asfalten?

Jag bara undrar. ;-)

hahaa:D

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
Fireblade -92

:rofl:hihi

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...