Nu undrar jag om fler här har varit med om nånting liknande och vad ni gjorde efteråt?
/Jens
Ja faktiskt!
Var ute och körde på roslagens småvägar och kom ifatt en bil, vilket händer emellanåt. I nästan samtliga fall håller bilisten till höger när han upptäcker mig i backspegeln så att jag kan gasa förbi utan problem. Vissa underlättar omkörningen (jag belönar detta beteende genom att vinka tummen upp), eller så håller de kursen så att man ändå kan köra om utan problem.
Men denna gång, när jag inledde omkörningen svängde han in mot vänstra sidan så att jag omöjligt kunde köra om, utan fick bromsa och lägga mig bakom. Något förvånad var jag, då det var första gången jag råkade ut för en bilist som medvetet hindrade mig från att köra om. Vilket bekräftades av att han betedde sig på exakt samma sätt när jag försökte köra om igen lite senare!
En känsla av vild-racing sköljde över mig, likt det man ser på amerikanska filmer, vilket gav mig en stadig adrenalinkick. Jag låg bakom, ålade från sida till sida, letandes efter ett kreativare sätt att köra om, samtidigt som spänningen steg till topp! Flera gånger har jag gett sken i att försöka köra om, men avbrutit bara för att se hans reaktion. Till slut upptäcker jag en lucka på högersidan, petar blixtsnabbt ner en växel och bränner om föraren på högersidan, innan han ens hann reagera (försöka preja mig).
Nu var adrenalinkicken fullständig och när jag väl hade tagit mig förbi viftade jag tydligt och länge med fingret innan jag drog på, varvandes ur på växel efter växel, lämnandes bilisten snabbt bakom mig, samtidigt som jag skrattade och sjöng i hjälmen ett bra tag efter!
Förmodligen töntigt av mig att tycka att det var kul, men det var fan kul.