Prejad av bilist!!!

Darklighter

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2010
Hoj
Kawasaki z750 -08
E4an söderut Haga norra vid rusningstrafik tidigare i sommras, ligger bakom en kille på en thriumph i vägrenen i typ 30-50 km/h ser hur han passerar en BMW större modell och ser hur BMW'n direkt svänger ut i väggrenen med mål att stoppa mig, blir tvungen att göra en undanmannöver ner i diket för att inte köra rakt in i bilen.

Som tur är är det rätt plant där och lyckas hålla mig på hjulen. Vänder mig om och pekar finger och ser hur 3 nysvenskar hoppar ur bilen och vill bråka inser då att jag inte har något att hämta där så gasar vidare med fingret högt i luften...

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Har man allt för många gånger råkat ut för, tyvärr, fast mest att dom svänger till en gång!

Det måste få ett slut, så min rekommendation är ta och följ bilen hem, eller ta regnr och ring honom, så att det blir rätt person! Han lär tända till när du nämner det!

Sedan är det fritt fram vad du vill göra honom för att åtgälda beteendet!

Och i mina ögon så ska han få tillbaka ordentligt :)

Hatar verkligen sånna!

Fortis

Spaca mullo off.
Gick med
9 Oct 2010
Hoj
Kawasaki
Anmäla svinet. Även om det kanske inte händer mkt så är det viktigt. I det läget hade nog jag följt efter... Och tagit det därefter. Fy vilket svin.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Vilka dårar det finns. Synd att Fullblown inte hade en kamera på sig för det hade varit riktigt skönt att filma idioten. Att han får böter räcker inte, skadestånd för hot eller att han utsatt person för livsfara skall han också få. Nu finns det iaf en till anledning att skaffa en Gopro mer än att göra coola videos.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag blir fan rädd å åka 125:a på 90 vägar. Om jag lägger mig till höger i körfältet när det kommer mötande då kommer det självklart en jävla svensson volvo och ska köra om med mötande trafik. Och nästan så de inte klarar det heller så får de mig att nästan köra ute i diket för att klara mig utan skador.

Om jag vore TS skulle jag ta och köra ifatt kompisen och sedan stanna den där jävla bilisten och sedan ringa polisen.

Take Action!

danhild

Who is Chuck Norris?
Gick med
10 Mar 2009
Hoj
VFR750
Anmäl - det kan leda till något i alla fall!

I Sverige är man alltid skyldig att underlätta en omkörning, även om den är farlig.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Glöm inte att backspeglar på nya bilar inte tål särskilt mycket stryk innan de går sönder eller helt enkelt ramlar av. Jag lovar, när det gäller en idiot som precis har prejat dig så finns det ingen skönare hämnd än en välriktad spark mot hans backspegel. Jag känner till minst en gul taxibil i stockholmstrakten som blev en backspegel fattigare på detta sätt...
Du åker knappast dit för något, du försökte ju bara värja dig då han prejade dig...

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Nu undrar jag om fler här har varit med om nånting liknande och vad ni gjorde efteråt?

/Jens

Ja faktiskt!

Var ute och körde på roslagens småvägar och kom ifatt en bil, vilket händer emellanåt. I nästan samtliga fall håller bilisten till höger när han upptäcker mig i backspegeln så att jag kan gasa förbi utan problem. Vissa underlättar omkörningen (jag belönar detta beteende genom att vinka tummen upp), eller så håller de kursen så att man ändå kan köra om utan problem.

Men denna gång, när jag inledde omkörningen svängde han in mot vänstra sidan så att jag omöjligt kunde köra om, utan fick bromsa och lägga mig bakom. Något förvånad var jag, då det var första gången jag råkade ut för en bilist som medvetet hindrade mig från att köra om. Vilket bekräftades av att han betedde sig på exakt samma sätt när jag försökte köra om igen lite senare!

En känsla av vild-racing sköljde över mig, likt det man ser på amerikanska filmer, vilket gav mig en stadig adrenalinkick. Jag låg bakom, ålade från sida till sida, letandes efter ett kreativare sätt att köra om, samtidigt som spänningen steg till topp! Flera gånger har jag gett sken i att försöka köra om, men avbrutit bara för att se hans reaktion. Till slut upptäcker jag en lucka på högersidan, petar blixtsnabbt ner en växel och bränner om föraren på högersidan, innan han ens hann reagera (försöka preja mig).

Nu var adrenalinkicken fullständig och när jag väl hade tagit mig förbi viftade jag tydligt och länge med fingret innan jag drog på, varvandes ur på växel efter växel, lämnandes bilisten snabbt bakom mig, samtidigt som jag skrattade och sjöng i hjälmen ett bra tag efter! :hojsmilie

Förmodligen töntigt av mig att tycka att det var kul, men det var fan kul. :)

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
:/ Idioter huserar överallt. Har råkat ut för liknande vid två tillfällen fast i bil. Brorsan och jag på väg söderut straxt norr om Slöddertälje. En bil med självutnämnda poliser tycker visst att vi kör lite för fort så de kör in precis framför oss och bromsar. :huvet Sen hindrar de oss att köra om. Brorsan gissade att de skulle av i Slöddertälje. Han hade rätt.
Sen en liknande händelse på E18 straxt innan Arningeavfarten för bara några veckor sen. Straxt efter midnatt och körde väl inspirerat (precis som övriga trafiken). Kör om en Audi med självutnämnda poliser som tydligen inte gillade det utan lade sej tätt bakom mej. Släppte förbi dom så körde de inte framför mej och släppte på gasen. Sen fick jag inte köra om. Andra bilar fick men inte jag och de saktade ner mer och mer. Satt en snubbe i baksätet och vände sej om hela tiden. De körde av vid Arninge i sista sekunden så jag som egentligen skulle av där gasade på och körde vidare och körde av vid Gillinge istället. :va

Skönt att det gick bra för dej iallafall. :)

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Tycker helt klart att bilistidioter som medvetet eller omedvetet inte använder sig av backspeglar ska få dom avkickade på plats...

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Verkligen skrämmande sånt här.

Och respekt till dig som inte stannade bilen och gav igen med knytnäve, det hade jag gjort.

Men anmäla ska du absolut göra om du har regnummret, annars är det kört.

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Dom som håller på så där är jävla puckon som man inte vill ha i sitt liv. Det finns inget att göra utan att själv få en massa problem. Har själv varit i flera liknande situationer tidigare i livet.
Nu för tiden sticker jag bara därifrån typ stannar eller vänder så jag blir av med idioten.

Men jag har även tänkt att jag ska ta regnr och ställa till med ett helvete typ sätta upp bostadsannonser med hans telefonnr "billig 2:a i stockholm uthyres" det skulle vara kul.

Fullblown_1

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2011
Hoj
Rsv mille.
Känns surt att behöva säga att den dära bilisten kom undan med sitt reg nr till råga på allt.. :gnissla

Tror inte att en polisanmälan gör nått utan mer specifik information, vet ju bara modell och färg på bilen. Men stan är ganska liten här och jag kommer att hålla ögonen öppna i det området jag körde i :tummenupp

Frågan jag ställer mig själv är, vad gör jag om jag finner bilen körandes i stan med en sur gubbe som pekar fingret åt mig? :D

Jag har en gopro som jag kört lite med, men tanken på att köra runt och filma hela tiden med hopp om att fånga idioter på film känns bara så omständigt :rolleyes:

Kul med sån enorm respons på detta, ni är ett gäng sköna människor som gjort min dag med era galna inlägg!
Jobbigt att försöka vara en någorlunda hänsynsful motorcyklist och få smaka på nått sånt här, det ger bismak som fan, och det gör att man kanske helt enkelt kommer sluta bry sig om att göra rätt för sig i trafiken på samma sätt, känns lite som att det är krig på vägen nu och jag är aldrig den som säger nej till ett gott krig.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Leta upp bilen, få tag på en gammal moppehjälm, krossa den lite lagom, kila fast den i hjulhuset vä. bak, blod inuti hjälmen är ett plus.

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Suzuki DRZ400S
Hänt ett par gånger att bilister försöker förhindra. Har iaf sluppit vansinniga prejningar än men man har ju blivit tvungen gå ut rejält till vänster då och då.

Senast igår kom jag ifatt en bil på en grusväg och tänkte glida om. Det ville inte denna billist så varje raka lade bilen sig mitt i den smala vägen och ju närmare jag kom ju mer till vänster. Direkt jag la mig längre bak gled bilen in till höger med massa plats glida förbi. När jag börja visa mitt missnöje och varva mer och mer konstant påvisa att jag ville om så höjdes plötsligt tempot. Tur det inte kom möte i någon kurva då, tror inte bilföraren hade klarat det.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Jag har blivit prejad en gång, då var det stadstrafik och både jag och polaren blev prejade först i en korsning och sen på raksträckan efter. Vi följde efter och konfronterade föraren. Kändes mycket bättre efteråt! Ingen mening att knyta näven i fickan, beter man sig som en idiot så får man fan stå till svars för sina handlingar!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har faktiskt inte råkat ut får någon sådan idiot på hojen än, men det är väl mest en tidsfråga. Råkade ut för en när jag körde bil för en drös med år sedan.

Bilen jag körde var en gammal risig och rostig teliagul 240, med extra skrammel..
Hamnade bakom en typisk gubbe-med-keps som låg och puttrade i 80 på 110väg, så jag ville köra om, men varje gång svängde han ut framför mig när jag började närma mig.
Efter 5-6 gånger så växlade jag ner så att motorn vrålade riktigt fint, mosade in tutan och bara fortsatte att köra när han svängde ut framför mig. Han flyttade på sig när han förstod att jag inte hade några planer på att sakta in. Heh. Gubbjävel. Han såg väldigt arg ut med när jag passerade och gav honom dubbla fingrar, och jösses vad han blinkade med helljuset.
På hoj kan man ju inte direkt göra så däremot, så vetefan vad jag skulle göra då. Antagligen få dem att gå ut åt vänster, vrida om och blåsa om på högersidan.

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Bytte däck för drygt en månad sedan och tog därefter en provtur.. Vid en lång raka, ca 2-300 meter framför mig kommer en bil i motsatt körriktnig och indikerar vänstersväng. Denne uppfattar att jag är på väg att gasa ur skrället och stannar då bilen tvärsöver körfälten... :gnissla

Nu hade jag som tur är någon marginal att hinna bromsa in och undvika döden men hur i helvete tänker man när man gör så?? Förstår att många säkert kör jävel där men va fan, lite djävla logik bör väl vuxet folk ha. Det kan faktiskt hända att gasen hänger sig, bromsen inte tar, solen i ögonen, extrem hemlängtan eller dylikt som hade reulterat i att detta inlägget aldrig skulle skrivits.

Jag åkte dock vidare utan att ens peka finger. :va

MikeNoOne

9 Lives
Gick med
25 May 2009
Hoj
2008, KTM, 530exc-r
Jag hade följt efter idioten tills han stannade och låtit han få smaka på mina mc-handskar! Utan att tveka! :mad:

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...