Prejande polis inför rätta

Skorpan

Guest
jävla idiot verkar det vara
hoppas han åker in några månader men det e väl ingen risk

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Jävla nazist, kan vi inte gör som med utbytesstudenter och skicka fanskapet till San Quentin där Bubba och hans vänner kan lära honom att utveckla sina feminina sidor så han är så aggresiv i framtiden?. :mad:

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Det absolut värsta är att de förbannade svinen håller varandra bakom ryggen också...

Angående misshandeln av en annan trafikant:
-"Samtliga sju poliser som fanns på plats, varav en själv är dömd för att ha misshandlat en trafikant, hävdar att det inte förekommit någon misshandel."

Är det så jävla konstigt att folk börjar tappa förtroendet för dem? Visst kan poliser göra fel, de är bara människor. Men när de inte kan stå för det och att dessutom alla andra poliser som fanns på plats hävdar att det aldrig har förekommit någon misshandel så blir jag redigt jävla förbannad.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Undra om man blir hatat här inne när man blir polis... :rolleyes:

Eftersom jag ska bli det... :fakta

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
var det inte så att förra gången den incidenten togs upp så sas det att hojjen var stulen??? Nu är den helt plötsligt "bara" oförsäkrad.

Någon som sitter på fakta?

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Han lär väl bara få en liten varning, brukar ju inte bli mer än så.
Sen lär väl han som blev påkörd få en massa böter pga att han körde oförsäkrat.

Kontentan blir att han som blev på påkörd får stå där med sin kvaddade hoj och en lagom stor böteslapp pga att han körde oförsäkrat. Dessutom kommer han få böter för vårdslöshet i trafik.
Medans polis får en smäll över fingrarna och kan sätta sig i polisbilen och fortsätta jobba dagen därpå...

Eller har jag fel?

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Mr J skrev:
var det inte så att förra gången den incidenten togs upp så sas det att hojjen var stulen??? Nu är den helt plötsligt "bara" oförsäkrad.

Någon som sitter på fakta?

Jag var på plats strax efter "olyckan".

Poliserna hävdade att hojen var falskskyltad pga att han hade liten regskylt.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Manar till en smula eftertanke bland mina kära sh - vänner.
En sak är vi rörande överens om, polisen som har utfört detta verkar vara en stor pajas som inte har mycket till kontroll på vare sig fordon samt känslor.
Men, och nu kommer vi till pudelns kärna, vem försatte sig i situationen ifrån början? Snubben försökte ju faktiskt dra ifrån snuten (jag hade kanske gjort detsamma, vem vet), snubben kör ofärsäkrat (skulle jag inte göra). Så vad kom först? Brottet eller straffet? Man blir lätt färgad och tar mc förarens sida i stort sett vad som än händer, men om jag drar och snuten föröker få fast mig, så är jag beredd på att ta konsekvenserna. Ger man sig in i leken får man leken tåla. Som sagt, tur att inga "oskyldiga" kom till skada trots påkörningen, men vad säger att det hade gått bättre om snuten hade låtit en adrenalin stinn snubbe pipa som en kaktjuv genom staden? Övergångställen osv, det hade han knappast stannat för.

Om vi gör en jämförelse med något som kanske ligger oss mer fjärran, vapen:
Låt oss säga att jag har vapenlicens och är klassad som en duktig och eftertänksam skytt. Jag sätter upp en liten skjutbana på bakgården som har ett kulfång som är 1x1 m, jag vet att jag alltid sätter kulorna inom en radie av en cd skivas storlek. Grannarna blir rabiata, och säger att om jag missar så sticker kulorna rätt ut på gatan där det kan komma en gående, cyklist, bilist eller kanske en MC och få sitt liv släckt abrupt? Jag svarar med att det händer inte för jag har alltid så god kontroll och framförhållning.
Kommer vi att nöja oss med den förklaringen eller ???????????? Tror inte det!

Detta scenario är oss lika fjärran som allmänhetens insikt i MC kulturens glorifierande av fart och sökande av spänning.

Kontentan av allt (i mina ögon), snuten som körde var inte topp 100 i sin klass på polishögskolan, mc killen gjorde ett korkat val (att dra och inte komma undan, samt att utsätta andra trafikanter för fara), och att jag är en dubbelmoralisk gnällig gubbe!

Tack å hej!

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Lartes, det är bra, in med friskt blod i polisen.

Inget fel på poliser generellt, tvärtom, utan det är fel på individer som borde valt ett annat yrke.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
eisbaer skrev:
Lartes, det är bra, in med friskt blod i polisen.

Inget fel på poliser generellt, tvärtom, utan det är fel på individer som borde valt ett annat yrke.

Skönt att få nån stöttning...förutom mamma :rolleyes:

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
none
Alla poliser är inte svin,tyvär håller för många inom polisen käften. Om det blir fler som öppnar käften så börjar de som är sviniga att tänka 2ggr innan de gör nåt dumt. :mad:
:hej Lartes! läget?asså du ska bli polis, häftigt du kommer att få det tufft om du går mot strömmen väl inne. Tja

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
loser skrev:
Manar till en smula eftertanke bland mina kära sh - vänner.

...

Tack å hej!
Man behöver väl inte ta ställning för den ene eller den andre. Båda gjorde fel och båda bör/får "bära konsekvenserna" av sitt handlande. Notera att "Brottet påbörjades, enligt åklagaren, redan när polismannen beslöt att förfölja mc:n. Mc-föraren kunde visserligen misstänkas för trafikbrott, men ingenting talade för att han utgjorde en fara för liv och hälsa, hävdar Ekelund." Oavsett vad man tycker om MC-föraren var hans brott knappast så svårt att straffet skall innebära livsfara för honom eller att det skall utmätas på plats av en polisman. Polisen agerade uppenbarligen fel och i trots mot polisens egna regler - och därför finns skäl att pröva ärendet rättsligt.

Hej, hej :hej

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...