Premiär: MotoGP Qatar - 9:e Mars, 2008.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Intressant om HRCs fortsatta kräftgång.

Hayden And Pedrosa To Use 2007 RC212V At Losail?
After Honda got their predictions of how to build a title-winning 800cc MotoGP bike so utterly wrong in 2007, expectations were raised that they would not make the same mistake again in 2008. If there was ever a year that you might expect HRC to come out with an unbeatable factory bike, surely this would be it.

Apparently, those expectations are also wide of the mark, for this afternoon, at Losail, Repsol Honda staff were spotted by our Italian counterparts GPOne.com unpacking the parts for 2007 RC212Vs from flight cases, and cleaning them ready for use. The initial diagnosis is that HRC will be testing the 2007 bikes during Friday's free practice sessions, pitting them up against the 2008 bikes to see which is faster.

Such a decision would be a remarkable implicit admission by HRC that their new bike is just not up to scratch yet. However, there are a few mitigating circumstances: the new factory RC212V suffered serious problems with grip during the night tests last week at Losail, as the cool track temperatures played havoc with traction. With no burning desert sun to warm the track, track temperature remains stubbornly around air temp, which is falling to around 10-15 degrees Centigrade out in the desert. The problem was highlighted by the fact that on race tires, the satellite Hondas - all basically running a version of the 2007bike which was victorious at Valencia - were significantly quicker than the factory Repsol bikes during the tests under the floodlights.

Although remarkable, the choice to revert to the previous year's bike would not be unique: in 1984, "Fast" Freddie Spencer elected not to run the brand new V4 Honda 500 at the German GP, choosing instead to go out on the older V3 design. Spencer claimed both the pole and the win that race, a fact which may help allay any qualms held by Nicky Hayden or Dani Pedrosa.

~~~ UPDATE ~~~

The story has just been confirmed by Motorcycle News. MCN's Matthew Birt is saying that Hayden will definitely be running the 2007 RC212V, while Pedrosa is as yet undecided.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
1. Stoner (Snabbast igen)
2. Rossi (Räcker inte ända fram)
3. Pedrosa (Är ju alltid med i toppen)
4. Toseland (Hoppas jag mycket på)

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Tror att Rossi tar hem årets första race. Han har otroligt mycket kvar att ge ännu, och jag tror att han är väldigt mån om att visa det.
Dessutom hoppas jag och tror på de nya i MotoGP, framförallt då Lorenzo, Dovizioso och Toseland som allihop imponerat på alla tester.

Stoner kommer att ha mycket att säga till om vem som vinner, men i slutändan tror jag att Rossi är hungrigare nu än någonsin. Han har mycket att bevisa nu i och med däcksbytet. Och om det är någon som kan vinna ett race där ute, så är det Rossi.

Nåja, låter kanske som en inavlad italienare men vissa förare är helt enkelt större än andra:yoparty

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
GG EC300
Börjar bli nervös nu.. men fan va gött att det drar igång igen!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Spännande med HRC. Dom som verkade helt oslagbara i många år verkar nu inte få till det alls..

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Börjar bli nervös nu..

Då är vi två..!!! Känner pirret i magen och förväntningarna.

Men förmodligen kommer jag vara så jävla nervös att jag får gå ut och gömma mig i garaget. :brinnerup

Drömscenario FÖR MIG!!! Märk väl, så att jag inte får en massa skit över min beundran för The greatest doctor... :näsblod

Rossi går upp i ledning...drar ifrån och har 5 sekunders ohotad ledning. Sen kan resten av fältet slåss bäst dom vill om övriga pallplatser.

Önskepall

1: Rossi
2: Dovizioso
3: Melandri

:wiggle

//Madrossifan

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Rossi å hans formkurva pekar neråt, det kommer detta året visa, vinner ingen mera titel i MotoGp:tummenner

Tippar helgens race, en given å två överaskningar:)

1. Stoner
2. Lorenzo
3. Melandri

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Hoj
SV1000N -03
Tror inte detta är Stoners år, men jag vill han ska vinna.

Så här blir det på söndag.. topp 5

1. Randy
2. Dani
3. James
4. Valentino
5. Nicky

Stoner vurpa tyvärr.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Han försökte förra året men det är ju inte så lätt när hojen är skräddarsydd för en 12-åring.

:rolleyes:
Men i år har han ju fått utveckla hojen själv. Det var han ju skitbra på senast enligt "experterna". Nu tar de fram fjolårshojen, den för 12-åringar, eftersom Haydenmaskinen inte verkar duga. :tungan

sandstream

Guest
Men i år har han ju fått utveckla hojen själv. Det var han ju skitbra på senast enligt "experterna". Nu tar de fram fjolårshojen, den för 12-åringar, eftersom Haydenmaskinen inte verkar duga. :tungan
Är ändringarna mellan 07:an och 08:an så stora? 08:an är väl bara en vidareutveckling av 07:an, eller?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...