Premierna på KTM660

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Tänkte bara höra mig för vad ni ligger på om året i försäkring?
Har fått 4096:- som lägst. Hos IF som jag fick 3133:- i nov har nu 2 mån senare höjt till 5800:- så någon ytterliggare förtroende efter min garageförsäkring jag har hos dem blir det inte. :4skrika
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Min Husa ligger på 3100:-/år hos Bilsport & Mc försäkringar i Växjö (Zon=landsbygd utanför Växjö). Detta är offroadförsäkringen (250-800cc), några av villkoren: endast helår, förare 24 år, 10 000 självrisk på stöld, vagnskada 5000. Vet inte vad som gäller för körning på bana, undrar om de ens vill försäkra den om man nämner det...
www.bilsport-mc.com
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
von reisen skrev:
Min Husa ligger på 3100:-/år hos Bilsport & Mc försäkringar i Växjö (Zon=landsbygd utanför Växjö).

Har det inte fortfarande kvar det där att bågen alltid måste stå i garage på hemorten? Lite tufft när man bor i lägenhet.......

Hmmm editerar mig själv;
"Motorcykeln ska vara låst med två skilda av oss godkända lås.
På hemorten ska offroadmotorcykeln nattetid förvaras i låst utrymme, t ex garage, förråd eller källare."
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Marals.

Låst utrymme är ju inte så svårt. Men på min TL står det t.ex att dne ska stå i ENSKILT låst utrymme (ett dit bara jag har nyckel). Hur f*n i helvete hade de tänkt att jag som bor i lägenhet ska kunna fixa det??
Det finns INGA enskilda garage där jag bor, min färäldrar har inte heller enskilt garage, ej heller någon av mina systrar. Och, jag vill helst ha hojen i samma stad som jag bor i...

Korkade regler de har de där bolagen. Som det är nu delar jag ett dubbelgarage, och det är det närmsta jag kan komma, blir den stulen där och de inte godkänner det ska jag fan bomba deras huvudkontor... :mad:
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Marals76 skrev:
Har det inte fortfarande kvar det där att bågen alltid måste stå i garage på hemorten? Lite tufft när man bor i lägenhet.......

jo försäkringen har sina begränsningar, ska kolla med Länsförsäkring, har för mig att jag sett i nån tråd att den gällde även för bana, det lär bli aktuellt framöver.
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Visserligen har jag möjlighet till garage fast det är endå 2 km dit masigt som fan att köra dit båge varje kväll efter man kört :7peta
Fattar inte varför de har en självrisk på 10.000 :kocko när de har som krav 2 lås samt låst utrymme.
 

Josefsson

Nu med Akra rykrör...
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Borås
Hoj
KTM 950 SM
Marals76 skrev:
Tänkte bara höra mig för vad ni ligger på om året i försäkring?
Har fått 4096:- som lägst. Hos IF som jag fick 3133:- i nov har nu 2 mån senare höjt till 5800:- så någon ytterliggare förtroende efter min garageförsäkring jag har hos dem blir det inte. :4skrika

jag hörde mig för hos bilsport & mcförsäkring och dom sa runt 3000 helår/helförsäkring med ovanstående villkår. :tummenupp
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Josefsson skrev:
jag hörde mig för hos bilsport & mcförsäkring och dom sa runt 3000 helår/helförsäkring med ovanstående villkår. :tummenupp

Kommer du o bygger mig ett garage brevid min lägenhet :banana
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Josefsson skrev:
jag bor också i lägenhet men jag har ett kallgarage...

finns det inget i närheten av dig??

Tyvärr inget som jag kan hyra in mig i. Farsan bor 2 km bort vilket blir för tjatigt så jag gillar att ta impulsturer :4skrika
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Kolla basförsäkringen hos Bilsport o MC. Inget krav på inlåsning under natten, lägre om du använder godkänd skyddsutrustning.
 

Inge

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2003
Ort
Asarum Blekinge
Hoj
Yamaha 125 såld Honda xl 125 såld Yamaha xt 600 84-a såld KTM 640e 00-a såld Honda vtr Firestorm 02-a såld KTM 660 04
Ktm 660

Marals76 skrev:
Tänkte bara höra mig för vad ni ligger på om året i försäkring?
Har fått 4096:- som lägst. Hos IF som jag fick 3133:- i nov har nu 2 mån senare höjt till 5800:- så någon ytterliggare förtroende efter min garageförsäkring jag har hos dem blir det inte. :4skrika

Länsförsäkringar hel helår 2200. :näsblod
 

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Enköping town
Hoj
Hojlös:-(
PutteLiten skrev:
Marals.

Låst utrymme är ju inte så svårt. Men på min TL står det t.ex att dne ska stå i ENSKILT låst utrymme (ett dit bara jag har nyckel). Hur f*n i helvete hade de tänkt att jag som bor i lägenhet ska kunna fixa det??
Det finns INGA enskilda garage där jag bor, min färäldrar har inte heller enskilt garage, ej heller någon av mina systrar. Och, jag vill helst ha hojen i samma stad som jag bor i...

Korkade regler de har de där bolagen. Som det är nu delar jag ett dubbelgarage, och det är det närmsta jag kan komma, blir den stulen där och de inte godkänner det ska jag fan bomba deras huvudkontor... :mad:
hmm.
jag fick priset 1900:- på en husa -04 på if.
och då behövde jag inte låsa in den på natten.
men då är den ju reggad som 6kw.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
har du otur så är det förfallodag typ i månadsskiftet juni, juli....... då kan det smälla..... vet flera som fått ändrar premie mitt i säsongen



wheelielover skrev:
hmm.
jag fick priset 1900:- på en husa -04 på if.
och då behövde jag inte låsa in den på natten.
men då är den ju reggad som 6kw.
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Kollade med LF Kronoberg om vettigt pris på försäkring till husan, mest för att självrisken hos Bilsport & Mc är 10 000:- vid stöld (helf 3100/år).

Vi pratade först om offroadförsäkringen, hon skulle även kolla basförsäkringen, prel låg priset mellan 1500-3000. Hon ringde upp efter några timmar och och sa att basförsäkringen inte gick, inte heller offroadförsäkringen då FS inte fanns på deras "lista över offroader" FE gick bra däremot. Men där den nu hörde hemma i klassningen kostade det 8000/år det var med full effekt, om den var strypt eller ej tog dem ingen hänsyn till.
:död :huvet
Tur att man har en hygglig försäkring, men hur länge?
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Jag fick detta på min 660 -04, helförsäkrat. Jag är 26 år och bor i stockholm:

IF 537:- / mån påställd, självrisk vagnskada 6.000:-, stöld 5.000:-
(avställd 80:- / mån) :tummenupp

Trygg Hansa 2.715:- / mån påställd :lol Det är 32.582/år.... skojar de??? :kocko :dummer

Folksam 640:- / mån påställd :rofl

Länsförsäkringar 852:- / mån påställd :4skrika

Bilsport & MC 4.370:- / år med SMC rabatt. Dock utan möjlighet att kunna ställa av, och med 10.000:- självrisk vid stöld, men annars rätt ok pris.
Bra att ha och göra med är de också, trevliga och kunniga.

Jag tog IF. Dels lägst årspremie räknat på 8 månaders användning och fyra
månaders avställning. Dessutom lägre självrisk än Bilsport & MC, som annars
låg rätt nära i pris, men inte har månadsbetalning utan kräver
halvårsbetalning = mycket pengar som ska ut på en gång.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
IF är det enda bolag just nu som inte har gällande trafikförsäkring vid banåkning. Bilsport & MC är däremot mycket generösa på den punkten, speciellt för fortbildningskurser o.d. (förarna blir ju faktiskt bättre på att köra).
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top