Presidentval USA 2020

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Typiskt Liberaler, vidrigt
Typiskt liberalt att ljuga!? betyder det att Trump också är liberal? :va

USA förtjänar något bättre än både Biden och Trump. Men tyvärr ser inte alternativen så lovande ut heller denna gången. Nog måste något av de två partierna kunna gräva upp någon som både är under 70, inte verkar halvt senilt och som inte har båda händerna i kakburken. Men nu har både 2016, 2020 och till synes kommande 2024 varit val mellan

1683233989266.png

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
På engelska/i USA motsvarar det motsvarar någon sorts woke/vänster-etikett i Sverige.
Engelskans liberals är vänsterfolk. Har inget med direkt med svenska ordet liberal, som visserligen förvanskats nått oerhört men som (ursprungligen) bygger på någon sorts frihetlig grund.
Två helt olika betydelser, vilka många svenskar och vissa användare på detta forum uppenbarligen inte fattat(och nej, menar inte någan av de senaste postarna i denna tråd).

Här kan man följa vad liberals i USA hittar på.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Tycker mig ha hört annat från folk på denna bräda men jag inbillar mig nog bara.

Kan det vara mer saker som inte är riktigt sanningsenliga kring trumpeten som vi blivit matade med?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Tycker mig ha hört annat från folk på denna bräda men jag inbillar mig nog bara.

Kan det vara mer saker som inte är riktigt sanningsenliga kring trumpeten som vi blivit matade med?
Inget nytt för tänkande människor.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Det är klart att han är reko.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Äntligen, detta har ju dock varit välkänt och dokumenterat sedan minst fem år, långt före presidentvalet 2020 i alla fall.

En chock – för de som bara följt ena sidan

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Inte förvånad nej.

Kan USA kanske välja en NORMAL president någon gång? Gärna under 70 bast, men det ser jag mest som en bonus. Partitillhörighet spelar mindre roll, de senaste två pajasarna klarar världen sig bra utan.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Inte förvånad nej.

Kan USA kanske välja en NORMAL president någon gång? Gärna under 70 bast, men det ser jag mest som en bonus. Partitillhörighet spelar mindre roll, de senaste två pajasarna klarar världen sig bra utan.
Det får helst vara en kandidat från något annat parti än D eller R.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Inte förvånad nej.

Nu vet jag inte exakt var precis du positionerat dig historiskt men det är ganska få som kan kosta på sig att inte vara förvånade. Detta var ju bara Breitbart konspirationsteorier 2019-2022.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tja det är väl "pay back" sas.
Inte säker att det går till "impeachment" men jag kan ju ha fel.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Bernie kommer inte kunna kandidera under demokraternas flagg, de kommer snöpa honom som de gjorde sist, så han blir ju tvungen att göra det under sitt eget parti isf.
Men det är ju omöjligt för andra partier att få nån medietid, så det blir nog svårt. Men det hade varit intressant.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Bernie kommer inte kunna kandidera under demokraternas flagg, de kommer snöpa honom som de gjorde sist, så han blir ju tvungen att göra det under sitt eget parti isf.
Men det är ju omöjligt för andra partier att få nån medietid, så det blir nog svårt. Men det hade varit intressant.
Han har väl alltid kört som independent?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Han har väl alltid kört som independent?
Han fick ju vara med på nåder under demokraternas förval till 2016, och det gick ju alldeles för bra för honom (han var ju mer poppis än Hillary) så de petade ut honom varpå han gnällde en del.
Det hade varit roligt att se Bernie gå upp mot Trump istället för Hillary.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år