Presidentvalet i USA 2008, McCain vs Obama

Hur går Presidentvalet i USA

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Den oundvikliga tråden är nu här och den får ta över stafettpinnen från Pest eller Kolera tråden. Lyssnade lite på P1 nyss och där handlade det så klart om Barack Obamas odrägliga oich värdelösa fru. Kl 1600 fortsätter Statsradion med ett inslag om varför GwB är dålig. Att vi inte kommer få neutral information heller i detta val är inte ens något att uppröras över, möjligen att bli lite förstämd över. Men med tanke på mina ständiga humörsvängningar så lär jag snart bli förbannad.

I alla fall, Barack är dålig på alla vis och även om man är liberal så är han dålig. Han tar inte ställning mot dlödsstraff och han vill inte uttala sig om abort över huvud taget för han är en feg usling.

Jag satsar nu 150kr på att McCain vinner, Unibet ger 2,35ggr pengarna för tillfället och så snart de avslöjat Obama fullt ut kommer de ge 0,1 ggr pengarna - så passa på!

Bifogat

• Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    89.2 KB · Visningar: 131

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Noterar att Aftonbladet rapporterar från Demokraternas konvent. Några av rubrikerna:

"Hillarys succétal"
"Hillary visade var skåpet ska stå"
"Stämningen var elektrisk”
"Ett alldeles magnifikt tal"
"Jag tror aldrig jag har hört ett mer engagerat och övertygande tal”

Det ska bli intressant att se hur samma tidning framställer McCain och republikanerna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Obama är väl sosse?

Jag är inte insatt i det där alls.

Någonstans mellan Ohly och Sahlin, ja.

Om du inte kan så mycket är det okej, tyck bara som mig så blir det rätt. :mattias

Noterar att Aftonbladet rapporterar från Demokraternas konvent. Några av rubrikerna:

"Hillarys succétal"
"Hillary visade var skåpet ska stå"
"Stämningen var elektrisk”
"Ett alldeles magnifikt tal"
"Jag tror aldrig jag har hört ett mer engagerat och övertygande tal”

Det ska bli intressant att se hur samma tidning framställer McCain och republikanerna.

Medierna i USA säger ju också att de har svårt att vara neutrala för Obama är så bra. :3freak

Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Någonstans mellan Ohly och Sahlin, ja.

Jo tjena. Man skulle med gamla mått kunna säga att det är höger - höger val.

Förövrigt så kommer nog Markus kompisar skjuta Obama. Eller kanske göra den gamla klassiker att kasta en pistol till han och sen skjuta i "självförsvar". Eller varför inte plantera knark hemma hos han?

De kan det där med att hålla svarta borta för allt för viktiga platser.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jo tjena. Man skulle med gamla mått kunna säga att det är höger - höger val.

Förövrigt så kommer nog Markus kompisar skjuta Obama. Eller kanske göra den gamla klassiker att kasta en pistol till han och sen skjuta i "självförsvar". Eller varför inte plantera knark hemma hos han?

:lol
Nu har du tittat på för mycket film, spliffat, lyssnat på ICE T och umgåtts i reaktionära kretsar igen.

Du kanske missat att USA redan har en svart utrikesminister, som för övrigt gör ett bra jobb. Jag hade egentligen hoppats på henne, Arnold eller Rudy som Republikanernas representant. McCain får duga.

Att Obama är höger får du gärna utveckla.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag ville ha Ron Paul eller Arnold. Fast egentligen bryr jag mig inte så mycket. Det angår ju inte mig.

Tycker dom ska göra ett undantag i den där måste-vara-född-i-USA-grejen och låta Arnold bli kandidat. Dum lag egentligen. Bäst man för jobbet tycker man ju ska gälla.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR

Menar du att han är mycket kompetent enligt alla i världen och det enda
som hindrar folk från att rösta för honom är hans hudfärg? :rolleyes:

Till viss del stämmer det säkert, men :rolleyes:

Jag ville ha Ron Paul eller Arnold. Fast egentligen bryr jag mig inte så mycket. Det angår ju inte mig.

Tycker dom ska göra ett undantag i den där måste-vara-född-i-USA-grejen och låta Arnold bli kandidat. Dum lag egentligen. Bäst man för jobbet tycker man ju ska gälla.

Är du gravt retarderad? Arnold är ju för fan världens miljönisse!

(Fast han äger väl en hummer bland annat, jävla dubbelmoral)

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Kain var en svartsjuk typ som slog ihjäl sin bror när Gud valde dennes offergåva, därför håller jag på Obama. :3freak

Kollade på nåt konvent demokraterna höll där dom berättade om hur Barak kunde gå på vatten, uppväcka döda och trolla bort en hel trailer park. Jisses vad jänkare kan dra på fett i såna här kampanjer..

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Är du gravt retarderad? Arnold är ju för fan världens miljönisse!

(Fast han äger väl en hummer bland annat, jävla dubbelmoral)

Jag varken vet eller bryr mig ett skit om hans politik, men han skulle få min röst iaf (om jag fick rösta) för att han är The Terminator.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
USA har inte direkt samma spridning på skalan som i Sverige. Visst är demokraterna mer vänster än republikanerna men de är fortfarande mer höger än våra moderater.

Inom vissa områden ja, i andra inte alls.
T.ex. ville Barack extrabeskatta oljebolagsvinster för att att subventionera bensinpriset eller något sådant, ett vidrigt kommunistförslag som Ohly lätt kunde kommit med.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Inom vissa områden ja, i andra inte alls.
T.ex. ville Barack extrabeskatta oljebolagsvinster för att att subventionera bensinpriset eller något sådant, ett vidrigt kommunistförslag som Ohly lätt kunde kommit med.

Svensk politiker (oavsett tillhörighet) skulle kunna tänka sig att SÄNKA skatten på bensin.
Den var rolig den....:tummenupp

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
När avgörs valet?
Funderar på att dega rätt hårt på Obama (1.64 på betfair), men orkar inte om man måste vänta flera månader.

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Det är ju tur att McCain är en av de vettigare i sitt parti, kanske bara bra att han varit POW. Sen så skulle väl båda partierna jämför med svenska fått moderaterna att likna APK, så det är ju nästan så att jag blir sugen på att se till att jag får rösta, för att se till att Obama vinner.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ajajajaj, McCain försöker sig på något sympatitrick och tar en alaskiansk brud till vice president. Nu blir det spännande.

Men hon är snygg i alla fall.

sarah-palin-1.jpg

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping