Presidentvalet i USA 2008, McCain vs Obama

Hur går Presidentvalet i USA

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Ajajajaj, McCain försöker sig på något sympatitrick och tar en alaskiansk brud till vice president. Nu blir det spännande.

Men hon är snygg i alla fall.

sarah-palin-1.jpg

Hur snygg man än är, så spelar det mindre roll när man bl.a. är abortmotsåndare, mot homoäktenskap och galen NRA medlem. Synd att ett fint ansikte ska förstöras av en sådan brist på något innan för det.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur snygg man än är, så spelar det mindre roll när man bl.a. är abortmotsåndare, mot homoäktenskap och galen NRA medlem. Synd att ett fint ansikte ska förstöras av en sådan brist på något innan för det.

Eh, va? Är abortmotståndare något negativt? Om man lever som man lär speciellt? Kvinnan har fem barn inkl ett handikappat och om fler svenskar hade fler barn skulle det bara vara bra. Blir extra osmakligt med tanke på att sverige skrapar bort flest barn i världen. Vidrigt är vad det är.
Homoäktenskap är inte en rättighet och liberala vapenlagar är endast av godo.

Republikanerna har hemsidan www.gop.com (good old party). Säger det mesta.

Jaha, vad säger det då? Att du lärt dig lite engelska och kan sätta det i ett sammanhang?

Last edited:

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Eftersom jag läste Bamse som liten tycker jag att man skall vara snäll, och därför hade jag röstat på Demokraterna om jag varit jänkare.

Tyvärr tror jag att den enorma mediahypen kring Obama kommer att svalna, och lagom till valet visar det sig att han legat med sin syster/praktikant/hund/all-of-the-above och så rasar sympatierna.

Eller så riggas valet till Republikanernas fördel, precis som förra gången.

McCain kommer att fira sin seger med att låta invadera Iran.

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Eh, va? Är abortmotståndare något negativt? Om man lever som man lär speciellt? Kvinnan har fem barn inkl ett handikappat och om fler svenskar hade fler barn skulle det bara vara bra. Blir extra osmakligt med tanke på att sverige skrapar bort flest barn i världen. Vidrigt är vad det är.

Jaha, vad säger det då? Att du lärt dig lite engelska och kan sätta det i ett sammanhang?

Så du vill ha fler människor på jorden? fast du vill ju ha massa vapen så det kanske jämnar ut sig. Problemet är att det blir ju bara oönskade ungar och mördare.

Lever som man lär? Om hon blir gravid vid våldtäckt? (karma?)

Homoäktenskap är ingen rättighet håller med, jag menar det är ju en kyrklig grej med äktenskap från början så vill dom inte så behöver man inte tvinga dom, men med tanke på att dom lägger sig i om homos vill ha lite trevlig som oss andra (vilket dom borde skita fullständigt i) så tycker jag att vi helt sonika kör religionsfrihet delux och förbjuder samtliga religioner.

Vapen är ju kul att panga med ibland och ett jaktgevär fattar jag att folk vill ha, men motivera varför du ska få ha ett helautomatiskt vapen (som NRA tycker är självklart)

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så du vill ha fler människor på jorden? fast du vill ju ha massa vapen så det kanske jämnar ut sig. Problemet är att det blir ju bara oönskade ungar och mördare.

Lever som man lär? Om hon blir gravid vid våldtäckt? (karma?)

Homoäktenskap är ingen rättighet håller med, jag menar det är ju en kyrklig grej med äktenskap från början så vill dom inte så behöver man inte tvinga dom, men med tanke på att dom lägger sig i om homos vill ha lite trevlig som oss andra (vilket dom borde skita fullständigt i) så tycker jag att vi helt sonika kör relgionsfrihet delux och förbjuder samtliga religioner.

Vapen är ju kul att panga med ibland och ett jaktgevär fattar jag att folk vill ha, men motivera varför du ska få ha ett helautomatiskt vapen (som NRA tycker är självklart)

Nu måste vi sansa oss här och ta en sak i sänder.
Bonuspoäng till dig om du beskriver ordet sänder. Strunt samma.

I alla fall.
I Europa vill vi ha fler människor, det löser vi genom invandring. Som bara blir en kostnad. Men det är inte det tråden handlar om så det kan vi lämna därhän. (Mer bonus för hän). Det råder en ganska stor konsensus om att tillväxt hänger ihop med välstånd och tillväxt hänger ihop med kvalitet och kvantitet på en nations kapital, inklusive befolkning. Så ja, jag vill ha fler människor i Sverige. Tittar man på ociviliserade länder är frågan svårare men nu gäller det här USA, världens bästa och mest civiliserade land, så det vore irrelevant att börja snacka Indien eller Kenya.

Våldtäkt är ett tramsigt argument. Av de tiotusentals aborter som begås mot barn varje år i Sverige så är sannolikt högst något tiotal relaterade till våldtäkt, låt diskussionen fokusera på flertalet och inte snaskigaste-talet.

Att förbjuda religioner är en totalitär och dum idé som bara testats av skurkstater så jag låter ditt försök att slingra dig ur frågan passera någorlunda obemärkt förbi, vi glömmer det. Nu var jag snäll.

Huruvida man ska få ha helautomatiska vapen eller inte har jag inden direkt uppfattning om men jag har en absolut uppfattning att någons (gängse amerikans) rättighet att få inneha vapen för självförsvar borde väga i runda slängar 3-4 triljoner tyngre än genomsnittlig bondläppslurk i Värmland som ska ut och skadeskjuta älg. Båda handlar om någon typ av frihetsfråga och att värdera rättigheten att skjuta djur högre än att försvara sitt liv är för mig fullständigt sinnessjukt. Om kommunisterna åtminstone vore konsekventa och förespråkade ett totalt vapenförbud skulle man eventullet orka lyssna men som det låter nu är det bara hyckleri.

Förresten har alla de frågor du räknat upp ett brett samförstånd i USA och varken demokrat-kommunister eller republikan-rättrogna kommer riva i någon av dessa lagstiftningar så ur dessa aspekter kommer det förbli världens bästa Land i minst 4½, men sannolikt 400, år till.

Eller så riggas valet till Republikanernas fördel, precis som förra gången.

Foliehatt? Du? Nu blev jag besviken. :(
McCain kommer att fira sin seger med att låta invadera Iran.

Din lilla optimist där, det enda som vore mer sweet vore om Israel bombar först. :banana
Vilket f.ö. är hyfsat troligt enl en bedömare jag hörde på amerikansk radio, tydligen respekterad och yada yada.
Skälet är enkelt, Israel kommer aldrig tolerera ett Iran med kärnvapen, men det visste man ju redan. Men det han vidare konkluderade var att både McCain och Obama är ganska otydliga med var de står i Israel-frågan så om de gör det nu, bombar skäggen alltså, så vet de med säkerhet att de har Bush och hans fantastiska s.k. administrations stöd.

Last edited:

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(

Visst USA har en väldigt hög BNP per capita, det tänker jag inte argumentera emot. Men faktum är att det finns väldigt många som har det väldigt dåligt ekonomiskt och så finns det några som har det väldigt bra.

Tycker du borde titta lite mer på ett land som ligger lite väster om det du kallar "världens bästa och mest civiliserade land" där har du ett land som konkurrerar bra mot USA ekonomiskt, men där invånarna även har det bra. 95% tillhör s.k. medelklass.

Sverige kommer aldrig bli ett ekonomiskt storland, vi ligger geografiskt helt off och jag trivs ganska bra med att kunna åka t.ex. längdskidor utan att det ligger en miljard hus runt spåret. Mer folk "Nej, tack".

Religioner har med några få undantag varit orsaken till alla krig innan 1950, tycker jag är en jättebra anledning till att förbjuda skiten. Sen kan man tycka att det inte göra någon skada här i sverige, men sekularisering är väl nyckelordet.

Frihetsfråga eller inte, man får inte ha kärnvapen hemma så varför skulle man få ha automatvapen. En älgpangare kan man använda för att fixa mat. Det kan man inte med dom andra två.

Självklart kommer dom inte ändra sig, har du någonsin hört talas om en amerikan som inte tycker att "han/hon" har rätt och alla andra fel.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol

Hur kan man få att liberala vapenlager endast är av godo? Vad skulle vara bra med att låta gemene man lättare få tag på och använda vapen.

Tror de flesta utom du Markus förstår vad jag menar med GOP.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tycker du borde titta lite mer på ett land som ligger lite väster om det du kallar "världens bästa och mest civiliserade land" där har du ett land som konkurrerar bra mot USA ekonomiskt, men där invånarna även har det bra. 95% tillhör s.k. medelklass.

Väster om USA? Japan menar du?
Sverige kommer aldrig bli ett ekonomiskt storland, vi ligger geografiskt helt off och jag trivs ganska bra med att kunna åka t.ex. längdskidor utan att det ligger en miljard hus runt spåret. Mer folk "Nej, tack".

Jag tror inte vi behöver vara rädda för trångboddhet i det här landet, stagnation i ekonomin - ja.
Religioner har med några få undantag varit orsaken till alla krig innan 1950, tycker jag är en jättebra anledning till att förbjuda skiten. Sen kan man tycka att det inte göra någon skada här i sverige, men sekularisering är väl nyckelordet.

Ständigt återkommande det där med krig och religion.
Tjatigt.
Frihetsfråga eller inte, man får inte ha kärnvapen hemma så varför skulle man få ha automatvapen. En älgpangare kan man använda för att fixa mat. Det kan man inte med dom andra två.

I civiliserade länder behöver man inte "fixa" mat själv, det finns inget samhällsbehov av att folk skjuter räv i Småland. Att det finns ett stort värde i att folk får känna sig trygga med sina vapen är svårare att bortföklara. Observera nu att jag inte ber om att få diskutera huruvida man faktiskt blir tryggare med vapen eller inte, vänsterliberaler brukar nämligen gilla det, men jag konstaterar att det är en väl rotad uppfattning i USA och jag förstår att man inte plockar bort det hux flux.

Självklart kommer dom inte ändra sig, har du någonsin hört talas om en amerikan som inte tycker att "han/hon" har rätt och alla andra fel.

En typiskt tråkig och fördomsfull uppfattning, och framför allt: felaktig.
Se bara på Obama-folket, de vill ju jättegärna förändra ditt och datt. Att ingen begriper vad är en annan sak, men öppna för förändring är de tydligen. :lol

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(

Precis

Och det löser vi av att ta in fler blivande taxichaffisar? eller ska vi knulla som fransk-kanadensarna på 1800-talet (eller va det 1700? kaniner kasta er i väggen iaf)

Trist för att det är sant?

En viss skyddsjakt måste faktiskt bedrivas, om folk tycker det i kul istället för att det ska kosta staten en massa pengar så varför inte.

Har inte boven ett vapen kommer folk inte känna behovet av ett heller och det är en otrolig skillnad på att döda någon med ett vapen kontra en kniv.
Sen om dom känner att dom behöver en kniv, köp hur många du vill bryr mig inte det minsta.

Nidbilden av amerikaner som finns i sverige stämmer oftast inte för 5öre, men dom är ganska bra på att göra som dom vill trots att i princip alla andra inte tycker att dom borde. Ungefär som en obstinat 5åring (nu pratar jag landet och inte folket)

Orkade inte quota för nu ska jag sova.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ajajajaj, McCain försöker sig på något sympatitrick och tar en alaskiansk brud till vice president. Nu blir det spännande.

Men hon är snygg i alla fall.

...

Ja jisses, ytterligare en religiös fundamentalist. Precis vad världen behöver...

Nåväl, eftersom mccain är i princip svingammal redan från dag 1 så är det väl för väl att han kan ha någon som tar över när seniliteten sätter in. Den förra dåren som republikanerna tyckte var en bra president lyckades ju hålla sig hyffsat skärpt en (liten) bit in på sin andra period innan han gick in i dimman. Nu blir det ju naturligtvis så att gubbskrället inte vinner, så att vi slipper se tragiken på nära håll...

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Tyckte de sa att valet är omkring 4-5 november. De har ju redan hållit på o tjatat om valet mellan hillary och obama i varje dag i typ ett halvår. Ska vi behöva höra om valet i 2 månader till? :gnissla

Visst är det en viktig händelse men nån måtta får det väl vara på rapporteringen. Händer det ingenting viktigt i resten av världen?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu blir det ju naturligtvis så att gubbskrället inte vinner, så att vi slipper se tragiken på nära håll...

Sist jag hörde han ett övertag om tre procentenheter i opinionsmätningarna. :slicka

Men det kommer bli svårt, tror dock på mänskligheten och att de flesta närmre valet förstår att Obama är ett skämt som på sin höjd kunde få bli borgmästare i Barstow.

Time will tell.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Tyckte de sa att valet är omkring 4-5 november. De har ju redan hållit på o tjatat om valet mellan hillary och obama i varje dag i typ ett halvår. Ska vi behöva höra om valet i 2 månader till? :gnissla

Visst är det en viktig händelse men nån måtta får det väl vara på rapporteringen. Händer det ingenting viktigt i resten av världen?

Undrar varför valdeltagandet är så lågt i USA? :rolleyes:

Politikerna och media i USA tjatar folk så trötta på presidentvalat så när valdagen
väl kommer är det bara köp-röster kvar.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Gravida småungar..... Jojo, det kan inte vara lätt att vara religiös fundamentalist när verkligheten bankar på dörren....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gravida småungar..... Jojo, det kan inte vara lätt att vara religiös fundamentalist när verkligheten bankar på dörren....

Enligt den där besserwissern på nordamerikainstitutet som satt i svt's morgonsoffa kan det gynna Republikanerna då de vill anses folkliga.

Vet i och för sig inte om hon är särskilt religiös den där Palin?

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
S1000RR
att det ens finns nån i det medvetna sverige, som på riktigt tror och vill att mccain ska vinna... och fortsätta bomba.. putin/med kina i ryggen är är tillbaka och usa/israel skiter ner sig. äntligen lite balans!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
att det ens finns nån i det medvetna sverige, som på riktigt tror och vill att mccain ska vinna... och fortsätta bomba.. putin/med kina i ryggen är är tillbaka och usa/israel skiter ner sig. äntligen lite balans!

:lol
Ja, det är i alla fall en kontroversiell åsikt att Rysslands bravader är av godo så på så sätt är det kul skrivet.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping