Presidentvalet i USA 2008, McCain vs Obama

Hur går Presidentvalet i USA

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
S1000RR
Du är ju mer än lovligt rubbad. :lol
Vem som skrattar sist? Ja inte är det Georgierna i alla fall.
Du kan dessutom inget om det du tycker om att diskutera, det gör dig till förstklassig underhållning åtminstone.
Det var väl du som var antisemit förresten?

ja det klart man är antisemit, så fort man vågar kritisera israel..

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
En Scudmisil från herr Hussein såklart.....

Nu skall vi inte ta tråden till detta men när jag satt på jobbet och hörde live när det hände så vet jag säkerligen att de sa att en helikopter hade krashat in i Pentagon och att ett 3'e plan hade krashat på en åker då de hade övermannat kaparna, det planet sägs sedan ha krashat in i Pentagon och helikoptern fanns visst aldrig? Tänkte på hur den samlade officiella förklaringen löd, det är ju enbart spekulationer överallt.

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
större råttor än bush och hans gäng får man leta efter, dom är ansvariga för allt skit i världen...

:D :D (varför finns det ingen större flin-smiley???)

Om du tittar lite bakåt i tiden så är det nog tyskarna och dina systrar i öst som ställt till med mest skit i världen. Och om du nu tycker att kinesernas politik är värd att kämpa för, varför flyttar du inte dit och ser hur det funkar first hand?

"I USA måste man vara beväpnad för att känna sig trygg." :rofl

Tanken bakom vapenlagen är att folket ska kunna försvara sig mot den styrande makten och på så vis kunna undvika diktatur. Tänk om kineserna hade samma lag... :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

I missed it tooooo...
Men det finns många andra nedlåtande man kan använda, tänk inte så enkelspårigt.

:såjaponken :hej :dummer

Tanken bakom vapenlagen är att folket ska kunna försvara sig mot den styrande makten och på så vis kunna undvika diktatur.

Vilken genial idé. Men är det även reglerat när medborgarna får använda denna tänkta rättighet?
Men det är sweet som tusan, det låter jag tillstå. :banana

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
S1000RR

Om du tittar lite bakåt i tiden så är det nog tyskarna och dina systrar i öst som ställt till med mest skit i världen. Och om du nu tycker att kinesernas politik är värd att kämpa för, varför flyttar du inte dit och ser hur det funkar first hand?

Tanken bakom vapenlagen är att folket ska kunna försvara sig mot den styrande makten och på så vis kunna undvika diktatur. Tänk om kineserna hade samma lag... :)

det är lätt att håna när hjärnan tar slut:) .. vilket verkar vara din och marcus filosofi.. vem utbildade usama? vem hjälpte till vid iran/irakkriget? vem hjälpte Pinochet? etc... etc.. har aldrig påstått att jag varit på kinas eller rysslands sida:rolleyes: läs igen och försök förstå! men det är grymt skönt att det finns nån nu som sätter redneck på plats! argumentera för ert pucko istället för att håna alla som inte håller med. men det klart finns det inga argument... så skrattar man istället :D

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag röstade fel, jag menade att jag hoppas att obama vinner men jag tror att mccain vinner. Anledningen är helt enkelt att McCain är aldeles för gammal. Jag förstår inte hur man kan få ställa upp i valet för att bli världens mäktigaste man när man när som helst kan bli fullkomligt senil och galen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
det är lätt att håna när hjärnan tar slut:) .. vilket verkar vara din och marcus filosofi.. vem utbildade usama? vem hjälpte till vid iran/irakkriget? vem hjälpte Pinochet? etc... etc.. har aldrig påstått att jag varit på kinas eller rysslands sida:rolleyes: läs igen och försök förstå! men det är grymt skönt att det finns nån nu som sätter redneck på plats! argumentera för ert pucko istället för att håna alla som inte håller med. men det klart finns det inga argument... så skrattar man istället :D

Ditt inlägg bidrar egentligen inte till diskussionen.
Hoppas och tror du på Obama?

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
S1000RR
Ditt inlägg bidrar egentligen inte till diskussionen.
Hoppas och tror du på Obama?

ja precis! obama är inte lika galen och stridslysten som mccain, och förhoppningsvis blir det lite lugnare i världen och ekonomin blir bättre.
med tanke på hur mycket republikansidan lägger ner på enbart att kriga och skiter i sitt eget land och dess välgång, som dessutom påverkar hela världen.

och förhoppningsvis får vi då en stabilare och bättre värld, hur fjantigt det än låter..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
ja precis! obama är inte lika galen och stridslysten som mccain, och förhoppningsvis blir det lite lugnare i världen och ekonomin blir bättre.
med tanke på hur mycket republikansidan lägger ner på enbart att kriga och skiter i sitt eget land och dess välgång, som dessutom påverkar hela världen.

och förhoppningsvis får vi då en stabilare och bättre värld, hur fjantigt det än låter..

Kommer Obama verkligen skära i försvarsutgifterna?
Det har jag missat, hoppas han går ut med att han ska försvaga försvaret snart så han kan lägga ner sin kommu-kampanj.

bladepete

Work hard and plays even harder!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Honda fireblade -00 (såld)
Oj,oj,oj, att folk orkar bry sig om den där jäkla smörjan till såpopera:va

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR

Ah näri. de dära landet i väst är allt knepa dåm!
skjutter å kriggar i hela värden!

Jag hade en tjej på msn som hatade usa enbart för att så många tyckte om usa, känns som att det där att man måste älska eller hata usa har gått lite överstyr :rolleyes:

HELS

Precis så långsam som det ser ut
Gick med
15 Dec 2006
Hoj
F4i "sport deluxe"
Kommer Obama verkligen skära i försvarsutgifterna?

Börjar har inte darra lite vad det gäller det snabba (16 månader?)tillbakadragendet från Irak oxå? Afghanistan lär ju inte gå att lösa i en handvänning heller som han verkar hoppas, speciellt inte om han inte får lös folk från Irak - kanske bara låter skiten rämna och räknar med att muta sig in via Pakistan istället?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hoppas vi får en ny "Kennedy" vid valet, det skulle behövas för att röra om i grytan där borta. Nuvarande kandidater har inget att göra på den posten.
Nej, Terminator for president, det kan knappast bli värre än Obama och McCain?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, Terminator for president, det kan knappast bli värre än Obama och McCain?

Ja, Arnold vore faktiskt bra som attan.
Han är förvisso ganska liberal för att vara republikan och han har gått på det där med miljömyten men han är ändå bra.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ja, Arnold vore faktiskt bra som attan.
Han är förvisso ganska liberal för att vara republikan och han har gått på det där med miljömyten men han är ändå bra.

Allt är bättre än en kristen pensionär som inte vet hur det är att leva utan 100 mille på banken.
Näe, Arnold for president! Och givetvis Chuck Norris som vice, möjligtvis Clintan.
Som sagt, det kan bara bli till det bättre...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Allt är bättre än en kristen pensionär som inte vet hur det är att leva utan 100 mille på banken.

Nja, man kan gilla eller ogilla McCain och hans politik men hans erfarenheter som krigsfånge tycker jag är ganska intressanta. Tror inte så många "100-miljonärer" har den bakgrunden.
Vad gäller kristna så påstår ju i alla fall Barack att han också är det, men jag tror han ljuger. Ingen rök utan eld. :mattias

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...