Presidentvalet i USA 2008, McCain vs Obama

Hur går Presidentvalet i USA

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Nja, man kan gilla eller ogilla McCain och hans politik men hans erfarenheter som krigsfånge tycker jag är ganska intressanta.

Vore det inte bättre med en president som var duglig nog som soldat att inte bli fångad?

Skulle en Guantanamovistelse vara lika premierande för statsministerposten i Sverige? Vad hette den där killen nu igen...

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Skulle en Guantanamovistelse vara lika premierande för statsministerposten i Sverige? Vad hette den där killen nu igen...
Mehdi Muhammed Ghezali :banana. Känns som ett fullgott alternativ till Sahlin!

Mehdi-Muhammad_Ghez_155550a.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Var det mccain som sade det? Vittnar ju onekligen om viss självkännedom hos gamlingen.

Ja, kollade du inte på konventet förra veckan? :confused:
Det gick ju för fan live på CNN!

För övrigt missförstår du vad han sade, med tanke på din slutsats.

Men ärligt talat så är jag ganska beviken på honom som talare, ganska tråkig och ruskigt pålimmade flin. Fan, fixa tänderna för helvete gubbjävel, du ska bli president i USA och vill se vita leenden. :mad:

Nåväl, Pailin är ju ruskigt het som sagt. Hoppas hon och Condi blir "kompisar". :slicka

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Efter att ha sett en del av MILFen Palin vill jag ändra mitt pollsvar från alternativ (b) (som för övrigt är samma resultat som alternativ (f), samtidigt som (c) och (e) också är samma resultat) till alternativ (a).

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Underbart att det blåser friska högervindar i USA, som väntat. Kanske, kanske dessa vindar kan få sosseborgerligheten i Sverige att plocka fram den gamla fina högerpolitiken igen.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Underbart att det blåser friska högervindar i USA, som väntat. Kanske, kanske dessa vindar kan få sosseborgerligheten i Sverige att plocka fram den gamla fina högerpolitiken igen.

Ja, hade de bara skippat sitt abortmotstånd och sin konservativa inställning till sex ("pippa inte före äktenskapet" typ) så hade det varit ännu bättre. Men men, man kan inte få allt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, hade de bara skippat sitt abortmotstånd och sin konservativa inställning till sex ("pippa inte före äktenskapet" typ) så hade det varit ännu bättre. Men men, man kan inte få allt.

Hur kan abortmotstånd vara något negativt? :confused:
Det är ju inte olagligt eller omöjligt att utföra dem ens, det är bara uttalat att det inte är önskvärt mer eller mindre. Något Sverige borde ta efter. Varje abort är ett misslyckande.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Det är ju inte olagligt eller omöjligt att utföra dem ens, det är bara uttalat att det inte är önskvärt mer eller mindre. Något Sverige borde ta efter. Varje abort är ett misslyckande.

Motståndare till abort kan man väl vara men hennes motstånd mot preventinmedelsrådgivning och ohämmade flirtande med den rabiata ProLife rörelsen är knappast något som tilltalar mig....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Motståndare till abort kan man väl vara men hennes motstånd mot preventinmedelsrådgivning och ohämmade flirtande med den rabiata ProLife rörelsen är knappast något som tilltalar mig....

ProLife vet jag inget om.
Preventivmedelsrådgivning är tydligen inte en bra modell för att minska antalet aborter så där har hon ju helt rätt i alla fall.

Henken

Guest
Jag står på Obamas sida av en enkel anledning:

Obama - your mama!

Mycket tuffare än:

McCain - pure pain

Fast nu ångrar jag mig lite, pure pain är rätt tufft också.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det här är så himla trevligt.

Före demokraternas konvent i augusti ledde Obama med 8 procentenheter över McCain bland vita, kvinnliga röster. Nu har McCain tagit tillbaka och leder med 12 procentenheter i samma väljarskara, rapporterar Reuters.

Hähähähähä. Fusk med traktamente eller inte, NObama!

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1694721.svd

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
Jag har hela tiden föredragit Obama, men alla eventuella dragningar mot McCain blåstes bort som en dammråtta i korsdrag i samma ögonblick som det blev klart vad hans kandidat till vicepresident står för...

Att vara motståndare till abort kan jag köpa, att däremot stå för renodlat Pro Life som vill förvägra människor en valmöjlighet i en situation som påverkar resten av ens liv är mig 100% främmande.

Att vara NRA anhängare, fine, jag köper inte resonemanget och jag ser många negativa saker med lättillgängliga vapen, men ok.

Droppen kom när hon förnekar evolutionsteorin...

Så då har vi alltså en 72 år gammal person som kan lämna in när som helst och då lämna över makten över ett av världens mäktigaste länder till en person som är så totalt förblindad av religion att hon tror på fullaste allvar att en osynlig makt pekat på jorden och sagt "Varde liv"...

Men hallå...
/Danne

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver

Mig veterligen vill Palin förbjuda aborter. Om det vore/är som du skriver så håller jag med, men anser att det fortfarande är kvinnans fulla rättighet att göra abort om hon så önskar.

Abort är inget preventivmedel även om det verkar så i Sverige, men att förbjuda det är inte rätt väg att gå.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har hela tiden föredragit Obama, men alla eventuella dragningar mot McCain blåstes bort som en dammråtta i korsdrag i samma ögonblick som det blev klart vad hans kandidat till vicepresident står för...

Att vara motståndare till abort kan jag köpa, att däremot stå för renodlat Pro Life som vill förvägra människor en valmöjlighet i en situation som påverkar resten av ens liv är mig 100% främmande.

Att vara NRA anhängare, fine, jag köper inte resonemanget och jag ser många negativa saker med lättillgängliga vapen, men ok.

Droppen kom när hon förnekar evolutionsteorin...

Så då har vi alltså en 72 år gammal person som kan lämna in när som helst och då lämna över makten över ett av världens mäktigaste länder till en person som är så totalt förblindad av religion att hon tror på fullaste allvar att en osynlig makt pekat på jorden och sagt "Varde liv"...

Men hallå...
/Danne

Men hallå!
Om det är ditt skäl till att föredra Obama så får du nog plugga på litet.
Obama påstår sig vara kristen och hela grejen med kristna är att de inte tror på evolutionen, inte om de är någorlunda trogna kristendomen i alla fall.
Så, då kvarstår faktum:
McCain är 10ggr så kompetent och har bara bra idéer jämfört med tönten Obama.
Pailin är ungefär en triljon ggr mer attraktiv än demokraternas motsvarighet.
Jag vet i alla fall vem jag väljer, allt annat lika.

070201_JoeBiden_vl.widec.jpg

Mig veterligen vill Palin förbjuda aborter. Om det vore/är som du skriver så håller jag med, men anser att det fortfarande är kvinnans fulla rättighet att göra abort om hon så önskar.

Abort är inget preventivmedel även om det verkar så i Sverige, men att förbjuda det är inte rätt väg att gå.

Jag tror inte några aborter kommer förbjudas. Oavsett vad Pailin vill.
Vet inte heller vad jag ska tycka om det.
Abort är en äcklig företeelse i alla fall, kanske äckligast av dem alla.
Ha ihjäl ett barn för att man ska få knulla runt på Aladdin, jo jag tackar jag.

Last edited:

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
Nix, det är inte mitt enda skäl.
Som jag skrev, "droppen kom med valet av vice och evolutionsteorin".

Rent generellt har jag extremt svårt för så kallat "rättrogna" religiösa peroner i styrande ställning, oavsett val av religion, så där står nog alla gamla och nya presidenter och kandidater i usa med foten i samma potta.

Vad den kristna religionen står för är jag absolut insatt i, kommer från prästfamilj och har diskuterat teologi med präster efter att ha läst både gamla och nya testamentet flera gånger. Jag har en klar och tydlig personlig åsikt, och faktiskt även respekt, vad gäller individens personliga trosuppfattning.

Just därför anser jag att det inte bör vara en faktor där ett land ska styras i dena världen.

Men men.
För att göra en lång historia kort så vill jag se en förhållandevis ung person som förhoppningsvis lyssnar på andra råd än vad gud sagt under morgonbönen. Nu är det inte en perfekt värld så jag nöjer mig med Obama, han är i alla fall yngre :)

Men hur som helst så har inte jag/vi rösträtt i usa valet så det är inget annat än en personlig åsikt som luftas.
/Danne

Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Jag tror inte några aborter kommer förbjudas. Oavsett vad Pailin vill.
Vet inte heller vad jag ska tycka om det.
Abort är en äcklig företeelse i alla fall, kanske äckligast av dem alla.
Ha ihjäl ett barn för att man ska få knulla runt på Aladdin, jo jag tackar jag.

Det tror inte jag heller. Men det behöver inte betyda att jag gillar hennes åsikt i frågan. Men som sagt - man kan inte få allt. Precis som i Sverige handlar det om att välja den man tror gör ens land så bra som möjligt, och det är tämligen ofrånkomligt att det kommer att finnas områden där man inte delar åsikter.

Att jag röstade på moderaterna betyder ju inte att jag gillar allt de gör, framför allt inte nu när de är sossefierade :mad:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Men hallå!
Om det är ditt skäl till att föredra Obama så får du nog plugga på litet.
Obama påstår sig vara kristen och hela grejen med kristna är att de inte tror på evolutionen, inte om de är någorlunda trogna kristendomen i alla fall.

Fast just här har du faktiskt fel. Köpte hans memoarer när jag satt fast på Budapest flygplats (den enda engelskspråkiga bok de hade) och plöjde igenom skiten. När det kommer till frågor som evolutionsläran i skolan och pro life choice så har han trots sin tro uppfattningen att evolutionen skapade jorden och en cellklump är inte ett barn från befruktningen.....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fast just här har du faktiskt fel. Köpte hans memoarer när jag satt fast på Budapest flygplats (den enda engelskspråkiga bok de hade) och plöjde igenom skiten. När det kommer till frågor som evolutionsläran i skolan och pro life choice så har han trots sin tro uppfattningen att evolutionen skapade jorden och en cellklump är inte ett barn från befruktningen.....

Jaha, jag vet baraatt han påstår sig vara kristen och på en direkt fråga om när foster får rättigheter så har han svarat att det kan han inte bedöma. Så feg är han i alla fall, tar varken den ena eller andra ståndpunkten.
Cellklump, ja det är man ju hela livet om det är så man ska formulera det.
KOnstigt att de flesta abortförespråkare samtidigt är ivriga dödsstraffsmotståndare, oskyldiga barn ska skrapas bort men dömda mördare ska få leva. :3freak

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...