Presidentvalet i USA 2008, McCain vs Obama

Hur går Presidentvalet i USA

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

HELS

Precis så långsam som det ser ut
Gick med
15 Dec 2006
Hoj
F4i "sport deluxe"
Rysslands agerande lär väll bara stärka Mccain? Amerikanarna verkar ju ha en speciell logik när det kommer till utrikespolitik.

ps. Intressant med ett SAMHÄLLE där vapen är en förutsätting för att känna personlig trygghet.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
ps. Intressant med ett SAMHÄLLE där vapen är en förutsätting för att känna personlig trygghet.

Är det en förutsättning? :va
Jag har varit i USA flera ggr, naturligtvis utan vapen, och känt mig alldeles fantastiskt trygg.

HELS

Gick med
15 Dec 2006
Hoj
F4i "sport deluxe"
Jag har varit i USA flera ggr, naturligtvis utan vapen, och känt mig alldeles fantastiskt trygg.

Jag är något otydlig kanske.. förutsättning för så många personer att det kan räknas som en inte obetydlig de av befolkningen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag är något otydlig kanske.. förutsättning för så många personer att det kan räknas som en inte obetydlig de av befolkningen.

Det var mer än jag visste att det förhöll sig så men är glad och lättad att du nu talat om hur det är.

MC Doktorn

Guest
Ajajajaj, McCain försöker sig på något sympatitrick och tar en alaskiansk brud till vice president. Nu blir det spännande.

Men hon är snygg i alla fall.

sarah-palin-1.jpg

Tänder ni på 5 barns morsor, jag håller med, Hon är säkert skön också, dessutom bara 1 år yngre vi skulle ha det trevligt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ni måste bara titta på det här, visserligen andra delen.. men dom andra är lätta att tanka ner, självklart laglig..

Speciellt du MARCUS måste bara se denna film..och se fina smarta usa som är så bra.

http://video.google.com/videoplay?docid=2428170847743595902&hl=en

Länken fungerar inte, det stod:
"Commu-Shield has detected propaganda on the webpage your browser is trying to reach"

F.ö. var det en kille som blev bannad när han kom med konspirationsteorier om 9/11, det är ju ett extrefall förvisso - alla andra har bara blivit utskrattade. Så även du nu. :)

Detta vinner McCain lätt.

Det var glädjande att se dig på gott humör och i positivt sinnelag för en gångs skull. :hej

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Ni måste bara titta på det här, visserligen andra delen.. men dom andra är lätta att tanka ner, självklart laglig..

Speciellt du MARCUS måste bara se denna film..och se fina smarta usa som är så bra.

http://video.google.com/videoplay?docid=2428170847743595902&hl=en

:näsblod

Hur mycket tid har du tillbringat i USA?

Last edited:

HELS

Gick med
15 Dec 2006
Hoj
F4i "sport deluxe"
Hur mycket tid har du tillbringat i USA?

Inte mycket, men varit där... har begränsade erfarenheter asså. Mest en tanke jag fick när jag läste tråden. Upplevde närheten till vapen / våld som mycket mer påtaglig i andra länder t.ex. Mexico, men det beror väll mycket på vilken del av länderna/ städerna man är i också.

Men vapen kanske kan va en lösning:

http://www.press.uchicago.edu/Misc/Chicago/493636.html

http://www.ojp.usdoj.gov/bjs/guns.htm

Vapenlsgarna lär väl ändå inte bli en viktig fråga inför valet...

Tror att McCain tar det tillslut

Last edited:

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Tror också mc cain tar hem det, kanske inte det smartaste valet men jag har fått för mig att merparten av jänkarna (världens befolkning för den delen) inte är smarta heller.

Förresten äre väl självklart att det inte va planen som fick huset att rasa, jag menar den där tjocka nörden hittade ju inga telefoner, snacka om övertygande bevis för att regeringen själv sprängde tornen :D

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
S1000RR
Länken fungerar inte, det stod:
"Commu-Shield has detected propaganda on the webpage your browser is trying to reach"

F.ö. var det en kille som blev bannad när han kom med konspirationsteorier om 9/11, det är ju ett extrefall förvisso - alla andra har bara blivit utskrattade. Så även du nu. :)

Det är därför den fått priser, och är med i filmfestivalen.. inte direkt josefson granskning, utan bara ren och skär fakta.. men det klart, är man anhängare av mccain, så säger det allt, öppna ögonen! större råttor än bush och hans gäng får man leta efter, dom är ansvariga för allt skit i världen... patetiskt att man kan ens kan tro på det minsta dom säger. hur många länder i världen har dom inte petat i och försökt styra.. jag är definitivt inte en putin/kina anhängare.. men fan vad skönt att dom vågar och kan slå ner på dom äckliga redneck som styr det landet.. då är inte så kaxig och vill införa demokrati.. vart är dom när georgien behövde hjälp? undrar vem som skrattar sist..:tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är därför den fått priser, och är med i filmfestivalen.. inte direkt josefson granskning, utan bara ren och skär fakta.. men det klart, är man anhängare av mccain, så säger det allt, öppna ögonen! större råttor än bush och hans gäng får man leta efter, dom är ansvariga för allt skit i världen... patetiskt att man kan ens kan tro på det minsta dom säger. hur många länder i världen har dom inte petat i och försökt styra.. jag är definitivt inte en putin/kina anhängare.. men fan vad skönt att dom vågar och kan slå ner på dom äckliga redneck som styr det landet.. då är inte så kaxig och vill införa demokrati.. vart är dom när georgien behövde hjälp? undrar vem som skrattar sist..:tummenupp

Du är ju mer än lovligt rubbad. :lol
Vem som skrattar sist? Ja inte är det Georgierna i alla fall.
Du kan dessutom inget om det du tycker om att diskutera, det gör dig till förstklassig underhållning åtminstone.
Det var väl du som var antisemit förresten?

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Pls, ta det här i KGK's foliehattstrådar.

Äsch, jag som tyckte jag var fyndig med "trådkapning" :(

Angående Topic är jag inte tillräckligt insatt i frågan för att kunna ta ställning men jag kan initialt känna större sympatier för Obama och tror att han vid makten har förmågan att matta av det internationella vapenskramlet.

Gör ingen större värdering om Demokraterna är mer lika Socialdemokrater eller Folkpartister (vilket är Demokraternas nationella stödparti) i Sverige då det är ganska så stora kulturella skillnader i politisk definition.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping