Presidentvalet i USA 2024

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Var tvungen att kolla och tydligen hade idén ändå 25% stöd i en kanadensisk opinionsundersökning i december, vilket var mer än jag hade förväntat mig, men det hela har nog sina förklaringar och jag har förstått det som att idén ibland brukar användas som ett retoriskt slagträ i den kanadensiska debatten. Men är förstås fria fantasier av Trump och inget som går att ta seriöst.
Tror framför allt att det skulle påverka USAs ekonomi väldigt negativt, är ju som Öst- och Västtyskland.

1000042640.jpg1000042641.jpg1000042642.jpg1000042643.jpg

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Tror framför allt att det skulle påverka USAs ekonomi väldigt negativt, är ju som Öst- och Västtyskland.

View attachment 508907View attachment 508908View attachment 508909View attachment 508910
Merparten av Kanada är ju enormt glesbefolkat och mycket av ekonomin är koncentrerad till ett mindre område. Sen har de förstås rätt mycket naturresurser. Visst har väl Trump tidigare varit rätt putt på Kanada över att de begränsat utvinningen av olja som de har intressen i via USA-baserade företag?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Merparten av Kanada är ju enormt glesbefolkat och mycket av ekonomin är koncentrerad till ett mindre område. Sen har de förstås rätt mycket naturresurser. Visst har väl Trump tidigare varit rätt putt på Kanada över att de begränsat utvinningen av olja som de har intressen i via USA-baserade företag?
Jag har inte hängt med i den frågan, känner inte till. 😐

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Döpa om Mexikanska golfen, anfalla Grönland, Panama och göra Canada till en stat?
Känns som det pekas åt alla håll nu för att få MAGA att glömma alla vallöften...

Jag vet inte vad andra tycker men jag tycker det ska bli sjukt intressant att se hur Trump tar tag i alla saker han pekat ut.
Längtar till den 20'de. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Intressant att Dick Oikofobi Harrison inte verkar känna igen Charlie Kirk, som är med på fotot. En oerhört enerverande agitator och provokatör.

Varför är han på Grönland?

1000042677.jpg

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Döpa om Mexikanska golfen, anfalla Grönland, Panama och göra Canada till en stat?
Känns som det pekas åt alla håll nu för att få MAGA att glömma alla vallöften...

Jag vet inte vad andra tycker men jag tycker det ska bli sjukt intressant att se hur Trump tar tag i alla saker han pekat ut.
And the MEXICANS gonna pay for it!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Vad gäller mexicogolfen, det är väl bara att murkikanerna börjar kalla den amerikanska golfen? Det är ju inte som om det skulle vara något nytt att saker heter olika saker på olika språk.
Mexiko kan glatt fortsätta kalla gölen för "Golfo de Mexico"

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj

Såg att någon föreslagit att Mexiko i fortsättningen skulle kalla USA för Norte de México och dess president för Donaldo Trufino.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Intressant att Dick Oikofobi Harrison inte verkar känna igen Charlie Kirk, som är med på fotot. En oerhört enerverande agitator och provokatör.

View attachment 508942
Konstigt att inte Lappland, Finland # och Norge räknas med i Sveriges koloniala förflutna.
Men det är väl säkrast så för professorn. Inte kakka i eget bo.
Känner en finska vars pappa var lärare, enligt honom fick Finland det mycket bättre under tsar Ryssland än Finland haft det "som en del av Sverige."

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Läste på Berlinske att Donald kallat vindmöller för
skrald på en mark enligt google = garbage in a field
är förklaringen att statsplanelagd mark är så dyr så använd till Vindkraft blir det nedskräpning

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Konstigt att inte Lappland, Finland # och Norge räknas med i Sveriges koloniala förflutna.
Men det är väl säkrast så för professorn. Inte kakka i eget bo.
Känner en finska vars pappa var lärare, enligt honom fick Finland det mycket bättre under tsar Ryssland än Finland haft det "som en del av Sverige."
Ja han var väl kommunist…

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

View attachment 508942

Man undrar ju vad Trump har för argument?

Det finns nog fler rimliga argument för att usa eller delar borde tillhöra Danmark med tanke på hur flyttlassen gick när amerika befolkades av européer.

Men Trump kanske gör som Putin, skicka dit massor av amerikaner som sedan kan hävda sig hotade så att de behöver skydd.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag tror att de allra flesta genom historien i de allra flesta länder skulle säga att det aldrig är bättre att leva under ryskt styre, oavsett vad det var innan…

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Man undrar ju vad Trump har för argument?

Men han kanske gör som Putin, skicka dit massor av amerikaner som sedan kan hävda sig hotade så att de behöver skydd.
Tror snarare det kommer handla om någon slags "mutor" till Grönländarna som gör att de ställer sig på hans sida.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om Grönland vill tillhöra USA är det rimligt att de får göra det. Initiativet till det borde dock inte tas av Trump och definitivt inte på detta sätt.

Det är så klart relativt orimligt att Danmark har en stor ö i Amerika, bebodd av ett helt annat folkslag och utan någon uppenbar koppling till Danmark.

Med det inte sagt att det som nu pågår är vare sig rimligt, värdigt eller positivt.

Kan man gissa att det varit någon dansk som var stor i käften efter att Trump avgått 2021?

1000042682.jpg

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Om Grönland vill tillhöra USA är det rimligt att de får göra det. Initiativet till det borde dock inte tas av Trump och definitivt inte på detta sätt.

Det är så klart relativt orimligt att Danmark har en stor ö i Amerika, bebodd av ett helt annat folkslag och utan någon uppenbar koppling till Danmark.

Med det inte sagt att det som nu pågår är vare sig rimligt, värdigt eller positivt.

Kan man gissa att det varit någon dansk som var stor i käften efter att Trump avgått 2021?

Tror snarare det handlar om Trumps kommande handelskrig mot Kina. Gäller att säkra upp sig både militärstrategiskt och vad gäller tillgång till div. råvaror som Musk och andra behöver till sina elbilar. Även uranfyndigheterna kan vara av betydelse.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum