Det var tydligen inget krav att pressa heller, bara man värmde skiten så kunde jag dra ut axeln av pure muskelkraftInget krav, men det kan underlätta lite.
Jag brukar göra ett snitt med en liten kap och sen spräcka lagerbanan med en huggmejsel i spåret.Men hur får man det undre styrlagret av styraxeln, sitter ju som fan! Min axel är av aluminium så värmer man den blir det bara ännu svårare...
Första ringen är inget problem att kapa men den andra, shit...Jag brukar göra ett snitt med en liten kap och sen spräcka lagerbanan med en huggmejsel i spåret.
Första ringen är inget problem att kapa men den andra, shit...
Satte upp axeln i skruvstycket så att endast lagret vilade mot backarna sen försökte jag slå ur axeln med en slägga men den rubba sig inte det minsta.Den där får du väl tom bort med ett rör?
Satte upp axeln i skruvstycket så att endast lagret vilade mot backarna sen försökte jag slå ur axeln med en slägga men den rubba sig inte det minsta.
Jo fast man kan inte kapa invändiga hörn med en klinga, det är praktiskt omöjligt.Just det ja, axeln var av alu...
Bryt bort korgen och lägg ett snitt diagonalt över så nära kanten du kan och klappa till enligt ovan beskrivet, dom spricker riktigt lätt bara dom får en tydlig brottanvisning.
Ja den tillhör axeln och jag har testat och slå av lagret, sitter som berget. Värme hjälper inte, testat det också.Jag gissar att kragen under lagret är av alu och tillhör axeln?
Slår du bara utanför den och på lagret så ska det släppa relativt enkelt. Värma grejerna brukar hjälpa.
Jo fast man kan inte kapa invändiga hörn med en klinga, det är praktiskt omöjligt.
Jo, lägg lagerbanan mot nåt stumt nu, sätt in en huggmejsel i spåret och slå på med släggan (typ 3kg kort skaft).Duger inte detta?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|