Pris för besiktning i Svedala

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
View attachment 484714
Trodde detta var omöjligt då vi har krav på körkort, nykterhet och besiktning.

Hur ser vi till att nästa förare får sitt straff innan brottet skett?
Det var väll cyklister över hela vägen som vanligt och dom vägrar flytta sig gärna 3-4 i bredd. Men dessa pedaltrampare kanske lärde sig att trafik regler gäller även spendex kalsonger.

Heder till personen som sänkte dessa o stannade kvar för ev konsekvens.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det var väll cyklister över hela vägen som vanligt och dom vägrar flytta sig gärna 3-4 i bredd. Men dessa pedaltrampare kanske lärde sig att trafik regler gäller även spendex kalsonger.

Heder till personen som sänkte dessa o stannade kvar för ev konsekvens.
Alltså, visst cyklister borde nog agera lite försiktigare med tanke på att de är oskyddade. Men att hedra den som mejat ner 20 cyklister känns lite too much.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jo o man får 150 spänn i rabatt om man bokar 6 månader innan. Plus ev smc rabatt
De rabatterade erbjudandena är påfallande ofta i början på besiktningsperioden och på dyrtider. Finessen är väl att man kan boka om till senare delen. Försöker använda den sista av de 14 månaderna som gått sen förra bes. Gäller bil, lite annat med mc.

Letar man runt lite efter lite lägre pris och sen smcrabatt på det så blir det längesedan som jag betalade mer än 439, (carspect).

Man får visst bara nyttja smcrabatten på 2 fordon under ett år hos carspect, fordon man själv måste stå som ägare på. Har fått rabatten betydligt fler gånger och också på fordon jag inte äger. 2 egna mc och 3 bilar varav 1 bil var min t ex. Då känner man sig som en (väldigt lättköpt) vinnare och de får en återkommande kund, för en rätt ringa rabatt. Bra försäljningstaktik.

Andra ger mer rabatt men har högre pris. Inga större skillnader när allt är klart.

Någon bekant betalar 300. Företag kan väl ge vilka rabatter de vill till vem de vill och det här är en "känningrabatt". Bara att gratulera och hoppas att besiktningen är seriös, vilket jag tror.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
För att besikta så sällan som möjligt (vi har åtta fordon i hushållet samtliga i trafik) så besiktigar jag ofta första vardagen efter att körförbud inträtt, På så sätt blir det mc-bes var 25:e månad och bil besiktning var 15:eek:nde eller 25:e beroende på bilens ålder. Över tid blir det ganska mycket färre besiktningar som behöver göras.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka