Jo o man får 150 spänn i rabatt om man bokar 6 månader innan. Plus ev smc rabatt
De rabatterade erbjudandena är påfallande ofta i början på besiktningsperioden och på dyrtider. Finessen är väl att man kan boka om till senare delen. Försöker använda den sista av de 14 månaderna som gått sen förra bes. Gäller bil, lite annat med mc.
Letar man runt lite efter lite lägre pris och sen smcrabatt på det så blir det längesedan som jag betalade mer än 439, (carspect).
Man får visst bara nyttja smcrabatten på 2 fordon under ett år hos carspect, fordon man själv måste stå som ägare på. Har fått rabatten betydligt fler gånger och också på fordon jag inte äger. 2 egna mc och 3 bilar varav 1 bil var min t ex. Då känner man sig som en (väldigt lättköpt) vinnare och de får en återkommande kund, för en rätt ringa rabatt. Bra försäljningstaktik.
Andra ger mer rabatt men har högre pris. Inga större skillnader när allt är klart.
Någon bekant betalar 300. Företag kan väl ge vilka rabatter de vill till vem de vill och det här är en "känningrabatt". Bara att gratulera och hoppas att besiktningen är seriös, vilket jag tror.