PRIS på tatoo

riLLan

Gick med
25 May 2004
Hoj
harv =) =) pajj som fakkan
Ja vet att det kmr sitta kvar 4ever lixom...
alla kallar mej riLLe så jag vill ha det där!

det är alltså inte ett Nick jag använder när jag spelar cs å spel å grejjer..

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Jag håller med GuW på sätt och vis, dels att jag ser inga problem med att ha sitt smeknamn på ryggen även när man är 55år. Men jag håller med honom fullständigt att jag kan garantera dig att du kommer ångra dig för att du tog med stora bokstäver mitt i namnet "RiLLe"... måste säga det, det är tyvärr bara småflickor som skriver med stora boksäver hit och dit.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
SoNiC skrev:
Du får Nog Betala Runt 10 000kr För Allting med ifyllning osv... Fick jag göra för min Lite mindre än din dok. :(

10.000:- låter extremt mycket för den där.

Går du till en känd studio så tar de någonstans runt 1000:- i timmen och den där hamnar nog runt 5-6 timmar kanske. Dock så tycker jag inte att du behöver gå till någon av de allra bästa. Det är ändå bara text och det klarar alla tatuerare av att göra utan problem.
Polaren gjorde text på ryggen för några veckor sedan...9 bokstäver som var drygt 10-12cm höga. Det tog ungefär 6½ timme att göra hela gadden med fyllning, men så länge rekommenderar jag ingen att sitta. Jag personligen tycker att det börja bli rätt jobbigt efter 3-4timmar beroende på vart man kör.

Det är ju ett väldigt enkelt typsnitt du har valt så konturerna kan inte kosta särskilt mycket. Mellan 2-3000:- kanske. Ju större gejer du gör, desto mindre betalar du ju för timme också.

Har du tänkt igenom det ordentligt så är det bara att önska lycka till. :tummenupp

janoshki-jonaz

Guest
Rille: OM du tror kille kommer garva åt motivet så skämms du ju en aning för att visa det eller hur?
Då e det ju vansinne att gadda ngt i rygen som sitter förevigt om du skämms för att visa det på ett papper...tänk hur du kommer skämmas på stranden tex..eller du kanske aldrig badar utan kläder???

MAN MÅSTE TÄNKA 200 GÅNGER innan MAN GADDAR NGT...

P-E

Guest
Personligt tips från en kille som är supersmart. :tungan

Gör sån där tatoo som försvinner om typ 5-10 år. Finns ju sånna som går in hälften så djupt in i skinner som vanliga och därmed försvinner efter ett x antal år. Gör en sån först. Sen när du haft den i några år kan du ju bestämma dig. Tyckte du det var fint och blev nöjd fyller du i det antingen igen med sån där special tatoo som försvinner eller som en riktig tatoo. :D

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
P-E skrev:
Personligt tips från en kille som är supersmart. :tungan

Gör sån där tatoo som försvinner om typ 5-10 år. Finns ju sånna som går in hälften så djupt in i skinner som vanliga och därmed försvinner efter ett x antal år. Gör en sån först. Sen när du haft den i några år kan du ju bestämma dig. Tyckte du det var fint och blev nöjd fyller du i det antingen igen med sån där special tatoo som försvinner eller som en riktig tatoo. :D

Såna tatueringar existerar väl ändå inte? Det snackas om det ibland, men jag har aldrig sett eller hört om någon som gjort det.

Jag tycker personligen att det låter väldigt orimligt. Det hade ju varit en enormt stor marknad för det annars.

riLLan

Gick med
25 May 2004
Hoj
harv =) =) pajj som fakkan
Jag vet att killen inte skulle skratta men jag har svårt å tala med folk eller va man ska säga...känns konstigt bara..lättare över telefon..
jag har tänkt igenom den 4000 ggr å ja vet att jag vill ha den. jag badar mykke på sommaren. det är i slutet på sommaren jag tänker göra den så jag kmr nog inte hinna bada med den ändå..
runt 20-30 juli typ nånstans där å då har man ju badat mykke redan
Ska ringa imorn å höra vad killen säjjer.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
riLLan skrev:
Jag vet att killen inte skulle skratta men jag har svårt å tala med folk eller va man ska säga...känns konstigt bara..lättare över telefon..
jag har tänkt igenom den 4000 ggr å ja vet att jag vill ha den. jag badar mykke på sommaren. det är i slutet på sommaren jag tänker göra den så jag kmr nog inte hinna bada med den ändå..
runt 20-30 juli typ nånstans där å då har man ju badat mykke redan
Ska ringa imorn å höra vad killen säjjer.

Max här i stan som är erkänd mästare tar 2000kr i timmen och jag skulle inte låta någon annan rita på mig om det hade gällt avancerade grejjor, men i ditt fall kan nog de flesta.
Att du inte kan prata med folk får du ta o komma över, du är ju över 18 år :rolleyes:

Skit i vad andra säger om din gadd.

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
nada =/
Brutus skrev:
Såna tatueringar existerar väl ändå inte? Det snackas om det ibland, men jag har aldrig sett eller hört om någon som gjort det.

Jag tycker personligen att det låter väldigt orimligt. Det hade ju varit en enormt stor marknad för det annars.

Det finns sådana tatoos men det är kasst! Hur lätt tror ni det är att tatuera egenom 1hudlager istället för 2? En kompis till mej gjorde en sådan.. efter några år ser den daskig och suddig ut... och det försvinner inte helt... Så man blir erbjuden att tatuera i sin hudfärg!!! SÄMST kasst värdelöst! Gör absoolut inte en sådan tattoo!!! :fatta!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
rozen skrev:
Det finns sådana tatoos men det är kasst! Hur lätt tror ni det är att tatuera egenom 1hudlager istället för 2? En kompis till mej gjorde en sådan.. efter några år ser den daskig och suddig ut... och det försvinner inte helt... Så man blir erbjuden att tatuera i sin hudfärg!!! SÄMST kasst värdelöst! Gör absoolut inte en sådan tattoo!!! :fatta!

Öööhh, kan det stämma?

Att bara tatuera i första hudlagret?

Ingen pallar väl med det?
hur kommer man ens på en sådan idé att man bara vill ha en tatuering i 3 år eller så? Måste man inte heta Mingves då?

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
nada =/
Mavve skrev:
Öööhh, kan det stämma?

Att bara tatuera i första hudlagret?

Ingen pallar väl med det?
hur kommer man ens på en sådan idé att man bara vill ha en tatuering i 3 år eller så? Måste man inte heta Mingves då?

hehe Näe tror man kan heta vad som helst... men det finns och det fungerar fast inte som de tänkt sig... "Henna tatueringar" fast Henna i 3-5år... ganska vettig idé... om den skulle fungera! Jag skulle aldrig göra det... Om man ska göra så ska man fn gadda sig på riktigt... eller rita med en spritpenna det kan jag gå med på!

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
rozen skrev:

Det enda jag skulle kunna tänka mig kunna funka vore väl att enbart använda pigment som kroppen skulle stöta bort, men det är ju antagligen inte särskilt nyttigt och skulle nog iofs inte hålla särskilt länge.

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
Mavve skrev:
Max här i stan som är erkänd mästare tar 2000kr i timmen och jag skulle inte låta någon annan rita på mig om det hade gällt avancerade grejjor,
Menar du att han är den enda som kan tatuera avancerade grejer?

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Ett tips kan vara att prata med en vuxen, och fråga: -Du jag tänkte tattuera några riktigt saftiga bokstäver över hela ryggen, kostar bara ett par tusen, det låter väl bra? :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
von reisen skrev:
Ett tips kan vara att prata med en vuxen, och fråga: -Du jag tänkte tattuera några riktigt saftiga bokstäver över hela ryggen, kostar bara ett par tusen, det låter väl bra? :tummenupp

Är man över 18 anses man vara vuxen :hihi

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Bart skrev:
Menar du att han är den enda som kan tatuera avancerade grejer?

Det handlar väl oftast inte om att tatueraren i fråga är bäst rent tekniskt sett.
Det viktigaste är ju att man förstår varandra och att man bygger upp ett förtroende.

Jag skulle inte gå till någon annan tatuerare än den jag har nu. Han är på precis samma våglängd och gör ett toppenjobb.

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
Brutus skrev:
Det handlar väl oftast inte om att tatueraren i fråga är bäst rent tekniskt sett.
Det viktigaste är ju att man förstår varandra och att man bygger upp ett förtroende.

Jag skulle inte gå till någon annan tatuerare än den jag har nu. Han är på precis samma våglängd och gör ett toppenjobb.
Sant..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...