Prisvärd mediaspelare?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Åsikter på några bra spelare som tar många format och inte kostar skjortan?
Tvix, Popcorn Hour, WD osv?
Helst som har wifi, stöd för extern hdd, naturligtvis HD och .mkv, mm.
Har en Tvix HD4000 nånting nu, men den börjar kännas trött.

Jag orkade inte hålla på att "bygga" när jag ville ha en mediastation utan ville ha något som funkar direkt. Köpte en Popcorn Hour A-210 för två månader sedan och har inte ångrat det en sekund.

Packa upp.
I med nätkabel.
I med HDMI-kabel.
Klart.

Jag orkade inte hålla på att "bygga" när jag ville ha en mediastation utan ville ha något som funkar direkt. Köpte en Popcorn Hour A-210 för två månader sedan och har inte ångrat det en sekund.

Packa upp.
I med nätkabel.
I med HDMI-kabel.
Klart.

Det är klart, det tar ju nästan en hel timma att bygga(15 minuter) & installera (30 - 45 minuter).

Kan även lägga 2-3000kr på en bra bluray med trådlöst nätverk och USB :)

som kanske blir något snyggare, men kan ändå inte göra det en normal dator kan.
Lägg till 700:- så kan du stoppa en BDfilm i datorn också om man nu vill envisas med fysiska skivor.

Har själv en Samsung BD-spelare med trådlöst & USB, men har börjat tröttna då den inte spelar alla format, däribland ISO-image'ar.
Nu skall den bytas mot ovanstående konfig.

som kanske blir något snyggare, men kan ändå inte göra det en normal dator kan.
Lägg till 700:- så kan du stoppa en BDfilm i datorn också om man nu vill envisas med fysiska skivor.

Har själv en Samsung BD-spelare med trådlöst & USB, men har börjat tröttna då den inte spelar alla format, däribland ISO-image'ar.
Nu skall den bytas mot ovanstående konfig.

Har aldrig haft behov att spela iso iof.

Men annars är det bara att lusläsa omdömen ang. Format spelarn läser

Har aldrig haft behov att spela iso iof.

Men annars är det bara att lusläsa omdömen ang. Format spelarn läser

Ang.. omdömen så visade det sig att den spelar/spelade fler format än Samsung angett, så där var inga bekymmer i början. Men i takt med tiden så byts format, codecs, mm, och då är det oftast enklare med en vanlig dator att uppdatera än unika maskiner.
för tillfället så sväljer den runt 75 - 80% av dom filmer jag matar den med, men en del vägrar den att spela upp. Och ja, dom fungerar utmärkt på datorn.

Den spelar inte direkt från zip/rar-filer heller, vilket i princip valfri mediaspelare på datorn gör.
Torrentklient finns inte heller på Samsungen jag har, vet inte hur det är med LG eller samsungs nyare modeller.

Ang.. omdömen så visade det sig att den spelar/spelade fler format än Samsung angett, så där var inga bekymmer i början. Men i takt med tiden så byts format, codecs, mm, och då är det oftast enklare med en vanlig dator att uppdatera än unika maskiner.
för tillfället så sväljer den runt 75 - 80% av dom filmer jag matar den med, men en del vägrar den att spela upp. Och ja, dom fungerar utmärkt på datorn.

Den spelar inte direkt från zip/rar-filer heller, vilket i princip valfri mediaspelare på datorn gör.
Torrentklient finns inte heller på Samsungen jag har, vet inte hur det är med LG eller samsungs nyare modeller.

Mjo, själv har jag vanliga stationära på tvn.

Men för tex. farsan så blev det ett smidigare val med en kompetent bluray.

Köpte en popcorn av enklaste modell på tradera för 400.- Kanske inte det vassaste men den gör jobbet..

har du redan en datorn stationär eller bärbar så skaffa tv med dnla istället och slipp ytterliggare en enhet som ska ta plats vid tv´n....
koppla nätverkskabel till tv´n dela ut via datorn vad du vill kunna se. Välj på tv´n vilken film och vips så är det movietime.

AppleTV 2, jailbreaka och in med XBMC, klart. :tummenupp

Jävlar, vad många åsikter, det hade jag inte väntat mig...
Apple TV, är den värd att ha om man kör PC?
Boxee ser trevlig ut, men har väl fått sisådär betyg. (Allt är förstås beroende på den som styr)
Tar inte PH ganska jäkla mkt utan att gnälla? Eller är den väldigt 2006?
Vill helst som sagt kunna mata .mkv, .mp4 osv utan att den surar till.
Såvitt jag fattar klarar Apple TV bara 720. Iofs inget problem i nuläget, men tomten (jag) har lovat att det ska vara en 46" LED runt jul... :P

Jävlar, vad många åsikter, det hade jag inte väntat mig...
Apple TV, är den värd att ha om man kör PC?
Boxee ser trevlig ut, men har väl fått sisådär betyg. (Allt är förstås beroende på den som styr)
Tar inte PH ganska jäkla mkt utan att gnälla? Eller är den väldigt 2006?
Vill helst som sagt kunna mata .mkv, .mp4 osv utan att den surar till.
Såvitt jag fattar klarar Apple TV bara 720. Iofs inget problem i nuläget, men tomten (jag) har lovat att det ska vara en 46" LED runt jul... :P

Apple TV har väl fått rätt ljumma recentioner som den är, den är ju som allt annat Apple väldigt hårt uppstyrd i mjukvaran.

Däremot verkar den desto mer omtyckt sedan man har installerat XBMC.

Jag skulle nog själv bygga en dedikerad HTPC, men har man en Apple TV liggandes så (dom går att köpa rätt billigt också).

Att den inte klarade högre än 720 visste jag dock inte, men det är inget jag behöver i dagsläget ändå,, men det skadar ju inte att vara framtidssäker heller.

Playstation 3 + PS3 Media Server, tar allt jag matat den med än så länge, divx/xvid, matroska, mpeg4, går även att streama spotify om man orkar peta runt i inställningarna...
Att den dessutom är en bra blu-ray spelare och ett tv-spel allt i ett gör ju ingen ledsen heller...

Playstation 3 + PS3 Media Server, tar allt jag matat den med än så länge, divx/xvid, matroska, mpeg4, går även att streama spotify om man orkar peta runt i inställningarna...
Att den dessutom är en bra blu-ray spelare och ett tv-spel allt i ett gör ju ingen ledsen heller...

Så gör jag med. Har märkt att vissa rullar har nåt kopieringsskydd som hindrar ps3't att spela upp dom dock.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back