Privata forumet.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Någon vis skrev att den privata forumdelen dödat det öppna RoH forumet och jag är böjd att hålla med, det blir lite ett forum för alla festprissar och enbart en väldigt sluten krets ser allt skoj som händer i RoH.

Jag kommer åtmindstånde att i fortsättningen till största delen hålla mig till det öppna för det är där det mesta bör diskuteras, garvas åt och hånas:)

Jag föreslår att det privata modereras hårdare och bara det som absolut inte måste vara där flyttas til RoH forumet där alla kan ta del av vad RoH hittar på och inse att vi kan vara ett bra alternativ att köra med till våren:)

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Åh Det tackar denna outsidern för :Bugar
Du är både insiktsfull och vis, VBK

Vis vet jag men det krävs bra folk runtomkring för att kunna bli insiktsfull:)
Sen var det ju inte så att det bara kom som en uppenbarelse det var ju faktiskt nån som drämde faktan i huvet på mig ungefär som det känns att få en guldtacka inslagen i en citronskiva slagen i huvudet.

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
jag håller med vbk..

ska vi fika, spela, festa eller vad som helst. skriv det i det öppna forumet om det är till för alla

vill man inte ha besök av 75 pers, så skickar man privat inbjudan till fika eller fest

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag håller med VBK till 100%.

Den privata delen av forumet har tagit udden ur den öppna. Fler och fler diskussioner förs privat och få av de diskussionerna är egentligen privata. Vad är det egentligen som skall avhandlas där? Är verkligen kuddkrig så pass hemliga att de måste avhandlas där? Söndagsfikor? Inflyttningsfester?
Är det så att man inte vill ha hem hela stan när man bjuder till filmkväll är det väl bara att skriva det.

Vidare, vem ska egentligen ha tillträde till det privata forumet? Ska alla som vill få tillträde? Ska man ha varit tvungen att kört med RoH i 5 år för att vara betrodd? Borde inte alla som faktiskt har tillträde till privata delen faktiskt veta precis vilka andra som också har tillträde dit är eller räcker det att en person vet?
Jag förutsätter att rävarna inom RoH, de som faktiskt startade upp allt och de som var med och körde från början givetvis automatiskt har tillträde till det privata forumet. Allt annat är skandal.

Som jag ser det gör det privata forumet större skada än nytta. Jag är beredd att sträcka mig så långt som att helt och hållet ta bort det och återigen föra dikussioner öppet. Det som är så hemligt att man inte öppet kan prata om det kan tas via PM, MSN, IRL.

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Ta bort det töntiga forumet..
Är väl bara att ringa varandra om det ska vara så hemligt och topsecret.
Edit: Ni som är där känner väl ändå varandra så bra att ni har varandras nr...

qin4st

Call me Queen
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Suzuki (såld)
Vis vet jag men det krävs bra folk runtomkring för att kunna bli insiktsfull:)
Sen var det ju inte så att det bara kom som en uppenbarelse det var ju faktiskt nån som drämde faktan i huvet på mig ungefär som det känns att få en guldtacka inslagen i en citronskiva slagen i huvudet.

"inslagen i en citronskiva":va:rofl
Ja, alltså jag vill inte va sån men det är inte utan att man känner sig lite utanför ibland. Vill ni ha nya medlemmar eller inte

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
"inslagen i en citronskiva":va:rofl
Ja, alltså jag vill inte va sån men det är inte utan att man känner sig lite utanför ibland. Vill ni ha nya medlemmar eller inte

Ja medlemmar behövs inte i RoH då det inte är varken klubb eller förening däremot folk som gillar att köra på tisdagar behövs ju alltid:) Ja onsdagar torsdagar och lördagsSHEFPTT kör vi ju också, Ja dom andra veckodagarna om det passar med:)

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Ta bort det töntiga forumet..
Är väl bara att ringa varandra om det ska vara så hemligt och topsecret.
Edit: Ni som är där känner väl ändå varandra så bra att ni har varandras nr...

Töntigt tycker jag var ett jäkla dumt valt ord.

Det finns en viktig funktion med det privata forumet: Hålla koll på stulna hojjar, och vilka personer det handlar om. Det går INTE att lägga ut alt i det öppna RoH forumet. Vi vet att "fel" människor tar del av informationen där. "persson" som blev av med sin R1a i Skurup härom natten, la ut mycket info.
Han har blivit kontaktad av folk som man inte vill bli kontaktad av.

Ringa fungerar inte alltid. Jag tycker inte du ska underskatta, eller håna, genom att tycka att det är topsecret. Det är mycket lättare att nå många med snabb info om olagligheterna, genom att forumet finns.
Tycker att vi ringer och smsar mycket nog ändå för att kommunicera om stulna hojar.

Sen är det ganska bra att kunna lägga ut sin hemadress vid en begivenhet som flera är inbjudna till, på det privata, och inte det öppna.
Lägger man ut adressen i det öppna, är det ju lätt som f-n att se, jaha, SilverWolf, bor där och där, och jag vet att han kör en Blackbird.
Bara att hämta då:huvet (De flesta har ju skrivit vad man har för hoj eler hojar under avataren.

Använder man det med förnuft, så har det en viktig funktion.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Töntigt tycker jag var ett jäkla dumt valt ord.

Det finns en viktig funktion med det privata forumet: Hålla koll på stulna hojjar, och vilka personer det handlar om. Det går INTE att lägga ut alt i det öppna RoH forumet. Vi vet att "fel" människor tar del av informationen där. "persson" som blev av med sin R1a i Skurup härom natten, la ut mycket info.
Han har blivit kontaktad av folk som man inte vill bli kontaktad av.

Ringa fungerar inte alltid. Jag tycker inte du ska underskatta, eller håna, genom att tycka att det är topsecret. Det är mycket lättare att nå många med snabb info om olagligheterna, genom att forumet finns.
Tycker att vi ringer och smsar mycket nog ändå för att kommunicera om stulna hojar.

Sen är det ganska bra att kunna lägga ut sin hemadress vid en begivenhet som flera är inbjudna till, på det privata, och inte det öppna.
Lägger man ut adressen i det öppna, är det ju lätt som f-n att se, jaha, SilverWolf, bor där och där, och jag vet att han kör en Blackbird.
Bara att hämta då:huvet (De flesta har ju skrivit vad man har för hoj eler hojar under avataren.

Använder man det med förnuft, så har det en viktig funktion.

Ja det privata har inte bara nackdelar som du säger men man kan inte blunda för att många känner sig utanför RoH gemenskapen när det finns ett privat forum där bara vissa har tillgång. Och den gemenskapen är ju nått vi skall vara stolta över:)

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Ja det privata har inte bara nackdelar som du säger men man kan inte blunda för att många känner sig utanför RoH gemenskapen när det finns ett privat forum där bara vissa har tillgång. Och den gemenskapen är ju nått vi skall vara stolta över:)

De é rätt Krile. Vi ska hålla så mycket som möjligt i det öppna, för att stärka RoH gemenskapen, men inte ta bort det privata. Jag önskar att det inte hade behövts, men tyvärr så blir det ju bara värre och värre med stölderna.....

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
De é rätt Krile. Vi ska hålla så mycket som möjligt i det öppna, för att stärka RoH gemenskapen, men inte ta bort det privata. Jag önskar att det inte hade behövts, men tyvärr så blir det ju bara värre och värre med stölderna.....

Ja det var så jag menade.

qin4st

Call me Queen
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Suzuki (såld)
Ja medlemmar behövs inte i RoH då det inte är varken klubb eller förening däremot folk som gillar att köra på tisdagar behövs ju alltid:) Ja onsdagar torsdagar och lördagsSHEFPTT kör vi ju också, Ja dom andra veckodagarna om det passar med:)

Jaja men du vet vad jag menar.
Jag vill ju alltid köra och gör så alla tillfällen jag kan.
Kanske inte hänger med o festar så mycket....
men jag inser oxå fördelen med erat privata forum

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250

Där finns, som du påtalar positiva sidor med ett privat forum men de negativa sidorna överskuggar de positiva tycker jag.

Därför säger jag tveklöst att det privatra forumet skall tas bort.

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
Jag kan hålla med Wbk till 80% men det Privata foromet tycker jag skall vara kvar.

Har man skickat ut en inbjudan på Tex. Fika eller annat i det Privata forumet så finns det annledning varför man skrivit det där man vet jhy villka som har tillgång till det, vilket betyder att det är dom man bjudit in som har tillgång. Man vill ju inte ha 75per i 50 kvm.

Villka som skall ha tillgång till det privata forumet kan dom Gammla rävarna som startat ROH avgöra, Men det värkar som dom inte är aktiva eller itresserade mer,. eller?

Vi vet alla att man inte kan skriva allt i det öppna Forumet, När man jagar Mc-Tjuvar tex. En hel del info fås via insade info', och det är dumt att förlora den kontakten.

Dom som känner sig outsiders får kanske visa mer intrese i ROHs' Aktiviteter & Gruppkörningar. Man måste våga ta kontakt med folk och byta teleno;, Man Får hitta på saker som inte har med Mc att göra åxå.

Å anndra sidan så skall jag Hålla käfften eftersom jag inte kört med ROH' detta Året & förmodligen inte kommer köra nästa År heller.

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Nej, du ska inte hålla käften. De va bra synpunkter.

Klart du ska med nästa år. Jag kan sätta sidovagn på Birden om inte annat

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:D:hihi Dom små Taxarna som går på Annabola som du har Zmurfen'' blir man nästan rädd av,..:Bugar Men du glömde en sak jag har rullstolen kvar,.:banana :kryckor

Påmin mej Zmurfen jag har 2st Hallsband du kan få till dina Rottisar':cool:

Mange_H

RoH
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda CBR954 -03
Jag tycker det privata ska vara kvar, kan vara bra till vissa saker men så mycket som möjligt i det öppna.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag blir kallad vis av VBK, tror fan han är ute efter något. :fakta
Vad händer i RoH forumet?

Har alla dragit till fejsbook? Dåligt med inlägg om ditten o datten och inget direkt drag i trådarna heller? Eller är det privata delen som sugit upp en del?
21 inlägg totalt i RoH igår, 14 st i privata (67%) och 7 st (33%) här i öppna delen.
Tror tyvärr att en del av de som idag lägger upp trådar i privata delen inte tänker sig för. De hade själv aldrig lärt känna nån i RoH om de inte sett och hört vad som händer här i öppna delen.

wonderwizard, kan inte du flytta ut de trådar som inte kan anses höra hemma i privata delen hit ut i allmänna så kanske vi får drag igen?
Bra att du tar upp detta VBK, med tanke på uppståndelsen det blev med mitt "RoRåå" skämt och snack om utanförskap så är jag förvånad att det inte kommit upp tidigare.

Vi håller tjuvinfo och annat relaterat till detta kvar i den privata men jag tycker att allt annat skall avhandlas här.

Frågan är, skall vi även lyfta ut tröjbeställningarna hit?

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield