Privata forumet

Status
Ej öppen för fler svar.

Nodde

Hangaround
Gick med
11 Nov 2009
Hoj
1992 Honda VFR 750F
Ww är moderator, samt den som organiserat och är mest hängiven tjuvjakterne. Anser du det vara konstigt att vi litar på hans omdöme? :confused: Att han dessutom kört hoj i en jävla massa år, och känner/känner till de flesta inom HBG som kör hoj är ju ytterligare en anledning till varför han är betrodd med denna uppgiften.

Och klart vi minns dig. Men bara för att vi minns dig, betyder inte det att vi vet att vi kan lita på dig. Därför är du inte insläppt i det privata.

Vilse,du har helt rätt bara för att ni minns mig är inte detsamma som att ni kan lita på mig..... Fast vi kan ju vända på sakerna, jag känner de flesta som tar hand om mc olyckor i hbg. Ska ni inte få vård när ni kraschat för att ni inte är betrodda av mig?
EDIT:Dumt inlägg. Alla får vård i Sverige

Last edited:

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
:va Hur kan du ens jämföra två sådana saker!? :va

Ditt jobb är att ta hand om sjuka och skadade. Du har själv valt det. Vill du inte mer, så är det bara att sluta. Och skulle du träffa på någon på sjukhuset som du absolut inte vill ta hand om, ja, då är kollegorna säkert inte mer jävliga än att någon kan byta med dig.
Varför skulle du öht behöva lita på oss om vi kom in skadade? :va
Och varför skulle du lita på personen som kom in skadad? Du känner inte hen, du vet inte vem hen är, och förhoppningsvis lämnar hen sjukhuset snabbt så du kommer aldrig lära känna hen.

Vi har skapat ett privat forum, där vi gör allt för att få tag på våra stulna hojar. För att informationen inte ska läcka ut måste vi lita på personerna som är där. Vari ligger det svåra i att förstå detta? :confused:

Edit: såg nu att du själv inte hade hand om mc olyckorna. Men byt ut "du" mot "de" så blir det rätt...

Last edited:

Nodde

Hangaround
Gick med
11 Nov 2009
Hoj
1992 Honda VFR 750F
Vilse, om lämna

Vilse, Jag har ABU skivlås både bram och bak på båda mina mc, stora ABU kättinga bak på båda samt att båda cyklar står i ett garage som ´är larmat och hundbevakat. Bägge cyklarna är dessutom helförsäkrade

Last edited:

vilse

Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Vilse, om lämna

Vilse, Jag har ABU skivlås både bram och bak på båda mina mc, stora ABU kättinga bak på båda samt att båda cyklar står i ett garage som ´är larmat och hundbevakat. Bägge cyklarna är dessutom helförsäkrade
om lämna?

Och?
Har du läst trådarna som finns på forumet? Har du läst folks berättelser där de gått in i garage som är ihop byggt med huset?

Skillnaden är att du bor i Billeberga, dessa bor i HBG/Landskrona.
Skillnaden är att du har en gammal hoj, dessa har betydligt nyare och mycket mycket mer attraktiva sport/supersporthojar.
Skillnaden är att ditt garage får vara ifred, det får inte dessa personer som blivit drabbade.

Last edited:

Nodde

Hangaround
Gick med
11 Nov 2009
Hoj
1992 Honda VFR 750F
Förstår vad du menar Vilse, visst min hoj är en sporttouoring från 1992, men har man en sporthoj av årets modell bör man veta att den är ganska attraktiv bland buset. Och jag kan förstå att man inte kan försökra den som 20 åring . Jag är 30+ och har inte råd! Men oavsett var jag ställer mina hojar så kommer jag att s:yopartye till att säkeheten är på topp.

Last edited:

vilse

Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Utan någon som helst statistik så tror jag 80-90 % här ändå har halvförsäkring på sina hojar = om den blir stulen utgår ersättning.

Och alla har godkända lås.
99% har dem stående i garage.
Några har larmat.
osv osv

Trots detta får vi en jävla massa påhälsningar i garaget. Och vi har fått massor av hojar stulna.
Dessa vill vi ha tillbaka om vi kan, även om vi redan fått ersättning för dem (dvs, letar upp en hoj som sedan tillhör försäkringsbolaget).
Huvudsaken med jakterna är ändå oftast att få tag i tjuven. Får vi burat in honom slipper vi många stölder.

Till detta har vi det privata forumet. Och då kan vi inte släppa in vem som helst. Vi måste verkligen lita på att personen inte sprider lösenordet/informationen vidare.

Anser du verkligen att det privata är skit fortfarande?

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Vilse, om lämna

Grattis till dig. Och du tror att hojen är säker för det? Vill dom sno den så snor dom den. Och vad har helförsäkringen med stöldrisken att göra:va Förlåt, givetvis, är hojen helförsäkrad så är det givetvis ingen som snor den. Att jag inte tänkte på det. Dumma mej.

Vad var det för otroligt kränkande kommentar om att Henke och övriga RoHare ser WW som Thomas Möller? Har du någon koll på vem det är och vad han står och stått för? Nu får du se till att be om ursäkt:fakta

Nu ska du få ett exempel på hur offentlig du är här, på exakt 1,20 min har jag fått fram följande fakta om dig:
Du har två förnamn: M..... D..... och heter N..... i efternamn. Kallas för mellannamnet.
Två mobilnr, som slutar på 9 resp. 6.

Bor på G...m.....vägen 3.

Din fd kör en röd V. G.... Förlåt, glömde ju: 80 års modell.

Och du, jag har aldrig träffat dig. Aldrig kört med dig. Så jag har inte fått uppgifterna så.

Dessa uppgifter kan en ev tjuv få fram lika snabbt. Du kan skaffa 30 lås till din hoj. Vill någon sno den så. Bl a därför vi använt oss av privata forumet ibland, för att arbeta mot detta.

Tänk nu lite för guds skull, sluta att bara bubbla för att väcka uppmärksamhet.

Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Vad jag vet är Henke ett kaffesäljande biträde på nån mack? Verkligen respektingivande!

Vad Möller står för:arsele Hur fan kan Du jämföra Henke och Möller.

Ursäkta, men nu är ju inte Henke det du skriver ovan, om han inte bytt jobb nyligen. Och om så skulle varit, vad tusan har det med något att göra? Ser du ner på folk utifrån vad de har för arbete? Eller hemska tanke, inte har något arbete?

Vem har pratat om att någon ska vara respektingivande?

Lägg ner nu. För Din egen skull. Du gör ju bara dig själv mer och mer omöjlig.

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vad jag vet är Henke ett kaffesäljande biträde på nån mack? Verkligen respektingivande!
:skrattaåt Det där ska jag kalla honom hädanefter, ditt "kaffesäljande biträde"

Nodde, du kan tycka mycket men det förändrar inte ett skit gällande det privata forumets vara eller icke vara. Det är vi som har tillträde dit som bestämmer det ändå. Acceptera det.

Du säger att du inte har råd att köra annat än Viffer från 1992 men ändå skulle du bara rycka på axlarna om du fick den stulen och fick punga ut med några tusen i självrisk för att nåt pucko inte kunde låta den vara i fred? :rolleyes:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Denna tråden har numera INGET med det privata forumet alls att göra. Ta bort den och banna Nodde för hans kränkande inlägg.

Vad fan spelar det för roll om man så är runkbåsstädare på Erocenter eller jobbar på soptippen eller bensinmacken? Henke är fortfarande samma person, med samma respekt, om han så skulle stå på macken som han skulle ha om han så sålde löskukar på homepartyn.....

Det är inte 1860 längre då jobbet var allt i livet. Välkommen till 2010 då jobb är nånting (o)nödvindigt ont man har för att finansiera tex sina intressen.
Hade man varit helt obekymrad om allting i livet så hade lika gärna socialen kunnat ta hand om en samtidigt som man lever ett någorlunda drägligt liv.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
En vis man talar.

Vad fan spelar det för roll om man så är runkbåsstädare på Erocenter eller jobbar på soptippen eller bensinmacken? Henke är fortfarande samma person, med samma respekt, om han så skulle stå på macken som han skulle ha om han så sålde löskukar på homepartyn.....

Det är inte 1860 längre då jobbet var allt i livet. Välkommen till 2010 då jobb är nånting (o)nödvindigt ont man har för att finansiera tex sina intressen.
Hade man varit helt obekymrad om allting i livet så hade lika gärna socialen kunnat ta hand om en samtidigt som man lever ett någorlunda drägligt liv.

:skrattaåt

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
Jesus Nodde, få människor har lyckats göra mig såhär förbannad.
Min bedömning av att du verkade vara en reko kille drar jag genast tillbaka. Hur FAN kan du uttrycka dig som du gör?
Är det något fel med att jobba på en bensinmack och sälja kaffe?
Vem är du att döma andra? Och hur fan kan du ens säga något om Henke när du träffat mannen en gång? Du har ingen aning om vad som har skett inom ROH det senaste året. Du har ingen aning om hur många hojar vi hittat tack vare Henke och det privata. Jag förstår fortfarande inte vad ditt problem är med det privata, sur för att du inte släpps in eller?

Har du inget vettigare än det vi redan fått höra, så tycker jag att du håller käften.:mad:

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawa ZX9R
Ursäkta mig men nu kan jag inte heller hålla tyst längre.Nodde jag tyckte också du verkade vara en reko kille efter att ha träffat dig en gång,det var första gången för mig också att träffa lite av folket.Men nu vet jag inte om jag ska skratta eller gråta åt dina "kindergarten" inlägg.Jag trodde nästan att man läst o hört det mesta men dina inlägg måste vara århundradets mest korkade.Skärp till dig nu för fan.Jag har inte heller tillgång till privat forumet,men likförbannat har jag ändå skickat pm till ww med tips etc.Jag gnäller inte för det,utan är helt övertygad om att när folket väl lär känna mig så är jag välkommen in i privat forumet också.Jag har dock haft lite synpunkter tidigare ang privatforumet,men då berörde det mest att det vanliga forumet dog ut och det här med att vi som inte hade tillgång dit kunde intye köpa tröjan.

Och till sist så fattar jag inte heller hur i helvete du kan jämföra Thomas med ww???
Eller det kanske e så att även ww är en liten smygsamlare av konstverk?? :)

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Ingen aning om varför jag skriver men jag har lugnt med jobb idag.

Nodde: Om det så ens är en "klubb för inbördes beundran" Vem bryr sig? De ggr jag kört med Roh gör jag just det, dyker upp och kör. Om andra vill fika och mysa eller smeka på varandra ger väl jag blanka fan i.

Det enda jag kan tycka är att information om stulna hojar kunde vara öppen, då fler kan hjälpa till. Hade min hoj blivit stulen hade jag hellre haft 200 ögon efter den än 40. Folk som snor hojar bryr sig inte om räddningspatrullen ala Roh (sagt med glimten i ögat).

Som avslut säger jag bara GETODACHAPA! (Uttala med Arnold röst)

• Gilla
Reaktioner: zm

vilse

Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
De som får hojarna stulna brukar lägga en tråd i RoH/stulet forumet där de berättar detaljer som gör att man kan känna igen hojen. (färg, modell, reg nr osv).

På privata forumet går vi bara mer in på detaljer, var hojen setts, vem vi tror kör den osv. Och varför den informationen inte kan läggas ut öppet har jag redan skrivit så många gånger så det tänker jag inte dra en gång till.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln