Pro Superbike 2012

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hampus får nog tufft att återgå till roadracing och ha någon fart i kroppen. Trist!

Får hoppas inte det här året oxå blir ett B-år med ett "sådär" startfält i alla "superbike"-klasser som finns.

Synd att inte alla PRO/Sbk kunde köra i samma serie så vi har 1 stor serie och inte flera spridda som var i sig blir lidande. Det är dåliga tider och varför då inte göra ett klokt beslut att slå ihop allting. Sen får det väl splittras på igen när det finns underlag för det, för just nu tycker jag verkligen inte det finns underl

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Synd att inte alla PRO/Sbk kunde köra i samma serie så vi har 1 stor serie och inte flera spridda som var i sig blir lidande. Det är dåliga tider och varför då inte göra ett klokt beslut att slå ihop allting. Sen får det väl splittras på igen när det finns underlag för det, för just nu tycker jag verkligen inte det finns underl

Vet du något som inte jag vet? Blev det ingenting alls av förslaget?

wizna

wasnt me ?
Gick med
30 Jul 2006
Hoj
ett gäng kawor
Otto. PSB döps om till kawa Cup och alla tävlingar körs i linköping, så nu behöver du inte tveka längre =). Bara att anmäla dig.
Ses på mässan i helgen!
// pontus

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Jag och många andra har jobbat väldigt mycket för att det ska bli ett bra Pro Superbike tills i år. Tyvärr så finns det en splittring i motor-sverige idag som inte gynnar oss mc åkare.

Vi kommer att presentera Pro Superbike på mc mässan på lördag, ett Pro Superbike som inte är den drömserie som vi var och snackade om på Mantorp men ändå en enligt mig bra serie som kommer att bli skitbra om vi får det förarunderlag som vi hoppas på.

Än så länge så är faktiskt inte allt klart, men jag vet vissa personer som just nu bor i telefonen och mejlen för att allt ska lösa sig...

/ Svensken

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag och många andra har jobbat väldigt mycket för att det ska bli ett bra Pro Superbike tills i år. Tyvärr så finns det en splittring i motor-sverige idag som inte gynnar oss mc åkare.
Är det STCC vs TTA eller kanske mer troligt Svemo vs SO?

@Swedie: Det du efterfrågar är väl precis det som Svensken och Mårtensson jobbar för att få till?

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13

Vi kommer att presentera Pro Superbike på mc mässan på lördag, ett Pro Superbike som inte är den drömserie som vi var och snackade om på Mantorp men ändå en enligt mig bra serie som kommer att bli skitbra om vi får det förarunderlag som vi hoppas på.

Än så länge så är faktiskt inte allt klart, men jag vet vissa personer som just nu bor i telefonen och mejlen för att allt ska lösa sig...

/ Svensken

Kanske dags att ansluta sig till TTA :)

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Hampus får nog tufft att återgå till roadracing och ha någon fart i kroppen. Trist!

Får hoppas inte det här året oxå blir ett B-år med ett "sådär" startfält i alla "superbike"-klasser som finns.

Det hade varit bättre om Hampus teamat med Cawalli, för spänningens skull!
Och varför skulle han haft svårt att anpassa sig till roadracingen?

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Det hade varit bättre om Hampus teamat med Cawalli, för spänningens skull!
Och varför skulle han haft svårt att anpassa sig till roadracingen?

Fattar inte jag heller, desto mer enduro jag kört desto bättre går det i RR

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Kanske dags att ansluta sig till TTA :)

Ja, varför inte. Dock så tror jag inte det hade varit så smart tills i år då Svemo och STCC har ett år kvar på sitt avtal.
Men jag är ganska så säker på att vi hojförare måste åka i en serie som går ihop med bilar för att kunna locka till oss sponsorer och publik.

Efter denna säsong kommer vi veta vad som är bäst för oss, låt oss nu se till så denna säsong blir jävligt bra!

/ Svensken

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Cred till Svensken och alla andra som kämpar för att få till ett bra PRO sbk! Synd att vi inte får se Hampus i år.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Vi anmäler oss!:tummenupp Så kan vi fightas om pokaler i PRO istället för om sista poängplatsen i STK 600! Kalas juh!:)

Jo jag körde faktiskt fortare på so än vad en hel drös pro förare lyckades med på STCC på falken.

Men vi får säkert inte vara med.....

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Köp Mortensson Honda så kan du ju köra ifrån oss alla på banorna :)

alltid enkelt att vara tuff bakom Pc, välkommen till Pro SBK vet jag...

Mvh

roger

Pro SBK 88 (2011) 2012 ?

Jo jag körde faktiskt fortare på so än vad en hel drös pro förare lyckades med på STCC på falken.

Men vi får säkert inte vara med.....

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...