magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
alltid enkelt att vara tuff bakom Pc,
App app app! Lawner ÄR tuff; 46r runt Falken på en 600:a ÄR tufft!
alltid enkelt att vara tuff bakom Pc,
Med tanke på att de snabbaste i Rookie 1000 åker fortare än en del i PSBK och att "vanliga" Superbike-förare med wildcard till PSBK i år glatt kunde hoppa upp på pallen första gången de var med, skulle jag vilja kalla det för ett konstaterande.Köp Mortensson Honda så kan du ju köra ifrån oss alla på banorna
alltid enkelt att vara tuff bakom Pc, välkommen till Pro SBK vet jag...
Med tanke på att de snabbaste i Rookie 1000 åker fortare än en del i PSBK och att "vanliga" Superbike-förare med wildcard till PSBK i år glatt kunde hoppa upp på pallen första gången de var med, skulle jag vilja kalla det för ett konstaterande.
Så länge pengarna styr kan "vem som helst" köra Pro Superbike...
Det är jag medveten om. Ville bara påpeka att det krävs väldigt lite för att vara med och köra. Se det som ett förtydligande av Lawners inlägg och som ett svar på Rogers svar.Men Sandstream, du talar om Privatförarcupen i Pro Superbike. Där är det ju meningen att nya förare ska våga sig in och köra. Där har wildcard-förare kört in på pallen direkt osv. Rätt ska väl vara rätt?
App app app! Lawner ÄR tuff; 46r runt Falken på en 600:a ÄR tufft!
Så länge pengarna styr kan "vem som helst" köra Pro Superbike...
Det finns/fanns folk i Pro Supebike som inte ens vunnit ett Rookie-race och då blir det aningen skevt i mina ögon. "Alla får vara med" är inte direkt min definition på en elitklass...Du har pengarna men inte talangen...
Det finns/fanns folk i Pro Supebike som inte ens vunnit ett Rookie-race och då blir det aningen skevt i mina ögon. "Alla får vara med" är inte direkt min definition på en elitklass...
Köp Mortensson Honda så kan du ju köra ifrån oss alla på banorna
alltid enkelt att vara tuff bakom Pc, välkommen till Pro SBK vet jag...
Mvh
roger
Pro SBK 88 (2011) 2012 ?
Att döma av nyheten att SO "försvinner", så kommer det väl att bli EN Superbike klass 2012, som körs tillsammans med SM-tävlingarna, och ett antal STVV helger.
Antar att kalendern får skrivas om lite nu eftersom att ett antal tidigare SM/SO helger krockar med STCC helger?
Bra eller dåligt?
Är det slutgiltigt att det inte blir något SO alls?
http://www.bike.se/nyheter/scandinavian-open-byter-skepnad-93257
"Den internationella roadracingserien Scandinavian Open kommer 2012 att bli namnet på SM-tävlingen i Karlskoga i samband med Bike Week..."
Jepp, om jag inte minns fel med mina tider första gången på rookie 600 så vad det 46,8 för min del 2009
Sedan Pro SBK 2010 blev det 46,5 då aldrig kört på bana el tjock tusen. Kan lova att en 1000cc är en helt annat på falken. Inget stämde dvs...
Sök sponsorer samt jobba 24/7 så blir det en peng till Wild Card i Pro SBK Det är kungligt med superbike samt vill ha detta som minne när man blir gubbe.
No Hard feelings men mina föräldrar sponsar inte min sport och får slita like hårt som alla andra på 2hjul.
Mvh
Roger Pro SBK 2010,2011 (2012) ???
Nja, en Superbike-serie med SM-status blir det men frågan är när, var och hur. Svemo har ju avtal med STCC som gäller 2012.Jahapp vad skall folk åka nu då? SST600 eller Moto3 i SM kvar då....
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|