Pro Superbike 2012

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Gjorde själv ett nytt DART-intro på nån halvtimma med lågupplösta bilder norpade från highsider. Det ska väl inte vara så jäkla svårt att sno ihop en frän HD vimeo-film som den ovan med mtrl. från Viasat Motor. Kan inte "nån" helsponsrad toppförare i team CaWalli rodda ihop detta? ;)

Last edited:

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
STCC har ju avtal med TV-bolag/kanaler så själva sändningen borde inte kosta så mycket att få till. Bara för någon att sätta sig och klippa ihop något häftigt.

Men som redan nämnts kan man göra massor själv på nätet i dag via FB, Youtube, Twitter osv.

Nej tänkte inte så mycket på produktionskostnaden utan mer på TV-tiden även om det säkert inte kostar som 4 sekunder under Super Bowl så.

Undrar vad reklamtid kostar i TV 4 lokalsändningar. Hemmaomkring är det i alla fall mindre företag och restauranger som har råd. Kanske hade hållit med att köra lokal-TV-reklam under någon vecka innan race på de lokal-kanalerna som ligger närmast banan det ska köras på.

Sen borde väll en reklamsnutt i samband med WSBK-sändningarna på Eurosport va ett sätt att nå en potentiell målgrupp. Går det få Eurosport som klassponsorer där sponsorbidraget är TV-tid?

Kanske även discovery på lördagsmornar där det rullar "bil-program" hela förmiddagen over'hauln, wheeler dealer, fifth gear m.m. Känske även krabbfiske-intresserade och extremöverlevnads-intresserade kan vara RR-intresserade?

Kör inte tidningen Bike TV-reklam med en sladdande KTM SMR eller liknande?

Kan inte Bike, Highsider och Eurosport laga en snutt som kan bli en reklamsnutt för alla tre i samm smäll?

Material till en produktion borde det ju redan finnas. Men så måste nån (annan) göra jobbet med att sätta samman det hela till något användbart och sedan om det skall ut via STCCs kanaler övertyga STCC om att det är MC och inte bilar som ska promotas på deras bolag/kanaler.

Jag vet inte vad jag vill ha sagt eller förmedlat med ovanstående så avsäger mig allt ansvar för denkfehlers....

Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Go-go-go, sista anmälningsdag idag Torsdag!!:hördu

18:e Mars står det i reglementet... :va

Noterar följande stycke i det avtal man skriver på:

The driver and the applicant grants and/or admits that STCC AB har the exclusive right to record, film and take pictures and duplicate and spread what has been recorded, filmed or photographed of participating drivers, manufacturers, applicants, team members and so forth, and the right to transfer this right/or publishing rights

Vilket egentligen borde innebära att eftersom STCC har den exklusiva rätten att göra detta, så får jag inte ens fotografera min egen hoj i min box, och sedan publicera denna bild på min hemsida utan att bryta mot det avtalet jag skrivit på...?

Last edited:

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Ja för nu är väl klassen helt full??

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Vilket egentligen borde innebära att eftersom STCC har den exklusiva rätten att göra detta, så får jag inte ens fotografera min egen hoj i min box, och sedan publicera denna bild på min hemsida utan att bryta mot det avtalet jag skrivit på...?
Vet att detta varit uppe tidigare och har för mig att det i första hand gällde bilarna i STCC. Jag skulle dock fråga för att vara på den säkra sidan.

Om det även skulle gälla Pro Superbike kan man ju fundera på hur de tänker?
Att deltagarna sprider så mycket bilder och film som möjligt är ju bara positivt för alla inblandade :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vet att detta varit uppe tidigare och har för mig att det i första hand gällde bilarna i STCC. Jag skulle dock fråga för att vara på den säkra sidan.

Om det även skulle gälla Pro Superbike kan man ju fundera på hur de tänker?
Att deltagarna sprider så mycket bilder och film som möjligt är ju bara positivt för alla inblandade :)

Annars får dom (STCC) se till att fotografera alla hojar, och skicka ut bilderna på egen hand. Nä, dum lösning. Om det nu är sant såklart :gnissla

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Annars får dom (STCC) se till att fotografera alla hojar, och skicka ut bilderna på egen hand. Nä, dum lösning. Om det nu är sant såklart :gnissla

Sant är det ju uppenbarligen, eftersom det står i kontraktet man skriver på vid anmälan. Frågan är ju bara hur pass slaviskt STCC följer detta... Finns ju ganska många som lägger ut både bilder och filmer från racen...

*BigRed*

Gick med
21 Nov 2010
Hoj
2011 hade vi ett muntligt avtal med Viasat Motor-snubbarna på plats i depån, att om dom fick tillgång till allt filmat onboard mtrl. direkt efter målgång, så fick vi själva använda det nån dag efteråt på både youtube o hemsidan, no probs då. Vad som gäller i år har jag ingen aning om...än :)

Edit: Har fan inte tid just nu, sitter på möte, kolla själva direkt med Canal+ info@canalplus.se Tel.020-24 00 24 lr STCC's Informationsansvarig Joakim Tärnström Tel.0730-885442 press@stcc.se joakim.tarnstrom@stcc.se

Last edited:

*BigRed*

Gick med
21 Nov 2010
Hoj

@Sandstream: Gnäll mindre, sponsra Team DART med en kick-ass 100tums bioprojektor o HiFi-ljud istället...;)

Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Någon som vet vad slutpriset på Aspensoppan blev?
Jag har mejlat till Martin Sjöberg på Aspen men inte fått svar.

Känns som det borde va dags att för stcc att ha allt klart snart!

Någon som vet?
Jag har fortfarande inte fått svar på hur man får tag på soppan för 19kr..

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Någon som vet?
Jag har fortfarande inte fått svar på hur man får tag på soppan för 19kr..

Gå in på Aspen och beställ bara! Skriv att det är för Pro Superbike.
För det spelar ju ingen roll om det kostar 24+moms du måste ju ha den?

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Om det vore en trång sektor, så är Pro fel väg att gå :)

Är det verkligen så? Jag är bara en vanlig fattig knegare som har blivit lurad, trodde sponsorerna skulle stå i kö för att få synas med mig nu när jag ska köra pro! :brinnerup

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...