STCC har ju avtal med TV-bolag/kanaler så själva sändningen borde inte kosta så mycket att få till. Bara för någon att sätta sig och klippa ihop något häftigt.
Men som redan nämnts kan man göra massor själv på nätet i dag via FB, Youtube, Twitter osv.
Nej tänkte inte så mycket på produktionskostnaden utan mer på TV-tiden även om det säkert inte kostar som 4 sekunder under Super Bowl så.
Undrar vad reklamtid kostar i TV 4 lokalsändningar. Hemmaomkring är det i alla fall mindre företag och restauranger som har råd. Kanske hade hållit med att köra lokal-TV-reklam under någon vecka innan race på de lokal-kanalerna som ligger närmast banan det ska köras på.
Sen borde väll en reklamsnutt i samband med WSBK-sändningarna på Eurosport va ett sätt att nå en potentiell målgrupp. Går det få Eurosport som klassponsorer där sponsorbidraget är TV-tid?
Kanske även discovery på lördagsmornar där det rullar "bil-program" hela förmiddagen over'hauln, wheeler dealer, fifth gear m.m. Känske även krabbfiske-intresserade och extremöverlevnads-intresserade kan vara RR-intresserade?
Kör inte tidningen Bike TV-reklam med en sladdande KTM SMR eller liknande?
Kan inte Bike, Highsider och Eurosport laga en snutt som kan bli en reklamsnutt för alla tre i samm smäll?
Material till en produktion borde det ju redan finnas. Men så måste nån (annan) göra jobbet med att sätta samman det hela till något användbart och sedan om det skall ut via STCCs kanaler övertyga STCC om att det är MC och inte bilar som ska promotas på deras bolag/kanaler.
Jag vet inte vad jag vill ha sagt eller förmedlat med ovanstående så avsäger mig allt ansvar för denkfehlers....